3 linkbuildingové taktiky, které mohou ničit vaše SEO

zavřít a zpět

3 linkbuildingové taktiky, které mohou ničit vaše SEO

Dobrá pozice v Googlu a Seznamu je pro mnoho druhů byznysu klíčová a optimalizace webu pro vyhledávače (SEO) je tak alfou a omegou internetového marketingu mnoha firem, eshopů a portálů.

Nezbytnou součástí práce v online marketingu jsou zpětné odkazy. Správný počet a druh zpětných odkazů vám může prudce zvýšit pozice ve vyhledávání a vydělat tak stovky tisíc korun.

Ovšem při budování linků je třeba dávat pozor a vědět jak na to. Zpětné odkazy mohou být i špatné a mohou být důvodem k penalizaci od Googlu a veškerá vaše tvrdá práce pak přijde vniveč.

Abychom vám pomohli snížit riziko špatně prováděného linkbuildingu, připravili jsme pro vás přehled tří  častých chyb při budování zpětných odkazů, které mohou poškodit vaše SEO a zničit internetovou marketingovou strategii.

Placené odkazy nebo zapojení se do výměny odkazů

Tento způsob je Googlu obzvlášť proti srsti: nákup nebo prodej odkazů. Dříve bylo oblíbenou taktikou nakoupit tisíce odkazů na nejrůznějších webech a tím ovlivnit pozice ve vyhledávání. Takovéto manupulativní techniky mohly svého času procházet, ale od té doby se algoritmus Googlu stal sofistikovanějším a používá vyspělé metody k odhalení placených odkazů. Pokud se pokoušíte koupit způsob, jak být na vrcholu vyhledávání, v nástrojích správce webu se vám dokonce ihned ukáže varování o „nepřirozených odkazech.“

To samé funguje i u výměny odkazů. Pokud jste odkaz nezískali kvalitním obsahem, porušujete směrnice Googlu.

Je jednoduché naletět na tyto placené odkazy. Proto se pokuste vyvarovat následujících věcí:

  • „automaticky“ generované odkazy softwarem,
  • placené odkazy na webech nízké kvality,
  • reklamy v textových odkazech, které nepoužívají štít „nofollow“,
  • výměny odkazů v rámci nějakého systému.

Zpětné odkazy na těchto webových stránkách vám tak akorát sníží ranking a dokonce můžou vést k penalizaci od Google.

Rychlé triky namísto solidního obsahového marketingu

Existuje pouze jeden schválený způsob, jak získávat zpětné odkazy, a tím je vytvoření solidního obsahu. Pokud si nejste jisti, kde začít, můžete vždy vyzkoušet doporučované metody obsahového marketingu, abyste produkovali obsah hodný odkazu.

Cokoliv jiného je nepřijatelné a triky, které bývaly kdysi populární, jako napříkald umisťování článků na webech s PR zprávami, jsou nyní Googlem přezírány a můžou dokonce vašim stránkám uškodit. Podobně už ani nefungují nenáročné metody linkbuildingu, jako je například psaní komentářů k příspěvkům na blozích. Google na toto nahlíží jako na spam, což vlastně ve skutečnosti spam je.

Nicméně si musíte dávat pozor i na zastaralé SEO techniky, jako například přehnaně optimalizovaný anchor text (text odkazu) a nadužívání klíčových slov.

Nejjednodušším způsobem, jak zůstat v bezpečí, je psát pro vaše čtenáře a ne pro Google a neustále vytvářet kvalitní obsah. Tento způsob vám zajistí takové pozice, které potřebujete.

Absence jakékoliv strategie linkbuildingu

Největší chyba při linkbuildingu je nemít vůbec žádnou linkbuildingovou strategii. Možná máte skvělý obsah, ale dokud není doplněn o linkbuildingovou strategii, nepřinese vám pozice, které potřebujete.

Po vytvoření obsahu byste měli oslovit bloggery, kteří píší o podobných tématech a weby, kterým by se váš obsah mohl hodit. Požádejte je o zpětné odkazy nebo alespoň o sdílení na sociálních sítích. Čím jednodušší bude pro čtenáře najít váš obsah, tím více šancí máte k získání přirozených zpětných odkazů.

Platí, že pokud chcete dosáhnout SEO úspěchu, musíte věnovat tolik času propagaci, jako věnujete tvorbě obsahu.

off
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 30.5.2016

Chtějte profesionální marketing

Díky radám a práci partnerů z MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ jsme v obchodní činnosti naší firmy zaznamenali první výsledky po dvou až třech týdnech a za tři měsíce se náš obrat zvýšil asi o 30 %.

Ing. Bruno Vallance
ředitel a jednatel, energetický auditor
Oekoplan Czech Republic s. r. o.
18.5.2020
Ze začátku roku jsme se zúčastnili školení Facebooku, které pořádá společnost www.primakurzy.cz.
18.5.2020
V době, kdy jste zalhceni "slovy a názory jiných" téma obsahu vyvstává do popředí. Jaký je ten obsah, který chceme jako markeťáci číst a vytvářet? Kam směřujeme?  

 

TRÁPÍ VÁS LINKBUILDING?

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace

 

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.