5 mýtů o marketingové automatizaci zbořeno

zavřít a zpět

5 mýtů o marketingové automatizaci zbořeno

Schválně, jaké pocity ve vás vyvolává samotný termín Marketingová Automatizace? Většině lidí mohou na mysl přijít asociace se slovy mechanický, chladný či neosobní. Termín „automatizace“ prostě vyvolává představu futuristické technologie, robota s lidskou inteligencí. Nicméně, i když jsou systémy pro marketingovou automatizaci navrženy tak, aby pomohly lidem s omezenými časovými kapacitami a pracují s nadlidskou rychlostí, komunikace prostřednictvím nich může být přátelská, relevantní a osobní, pokud je dobře nastavena.

Bližší pohled na některé běžné mýty a fakta vám může pomoci získat přesnější obraz o tom, co Marketingová Automatizace může skutečně znamenat pro váš marketingový tým.

Mýtus č. 1: Marketingová Automatizace je drahá

Fakta: Existuje široká škála řešení na všech různých cenových úrovních. Je to podobné, jako u jiného zboží, například u aut. Můžete si pořídit známý značkový software nebo si vybrat platformu s dobrým poměrem cena/výkon.

Některé zahraniční platformy pro marketingovou automatizaci mají cenově odstupňované tarify, takže si můžete vybrat balíček, který je vhodný právě pro váš rozpočet a potřeby. Některé společnosti nabízejí pronájem software na měsíční bázi, takže nejste vázáni roční smlouvou.

Náklady na provoz českého systému pro marketingovou automatizaci Bee Marketing s epohybují obvykle v řádu jednotek tisíc korun měsíčně a dovolit si jej tak mohou i menší firmy.

Prostředky vynaložené na provoz automatizačního systému se navíc vrátí brzy díky vyšší kvalitě potenciálních zákazníků vedení a vyšší míře konverze. Efektivní využití tohoto nástroje může vést k marketingovému oddělení, které může vytvářet více úspěšných kampaní, a to dokonce i při menším rozpočtu a méně zaměstnancích.

marketingová automatizace nemusí být drahá

Mýtus č. 2: Automatizační software je těžké používat

Fakta: Marketingový software toho umí hodně. K dispozici jsou e-maily, vstupní stránky, měření a reporting ROI, sledování chování návštěvníků na webu, propojení se sociálními sítěmi atd. Může se to zdát složité, ale dobrá zpráva je, že dobré platformy pro Marketingovou Automatizaci jsou navrženy tak, aby je mohli používat lidé s různým stupněm technické dovednosti.

Zatímco většina zahraničních systémů je dodáváná jako pronájem software, česká platforma Bee Marketing je dodávaná jako služba. Naši specialisté tedy kampaně navrhnou, vytvoří a do systému zadají za vás a vy pak můžete jen sledovat jejich výkonnost v přehledném uživatelském prostředí.

Mýtus č. 3: Automatizace je neosobní a zákazníci ji nesnášejí

Fakta: To, že automatizujete spoustu marketingových procesů, neznamená, že nemůžete přizpůsobit vaše zprávy na míru pro vaše potenciální zákazníky. Ve skutečnosti vám marketingová automatizace dává možnost přidat do vašich kampaní osobní rozměr. Například osobní e-maily přímo od konkrétních členů vašeho prodejního týmu, a to i v případě, že jsou generovány automaticky.

Co lidé nesnášejí je spam. Tedy stejné neosobní maily určené pro všechny. Na rozdíl od prostého emailingu jsou však zprávy v rámci vaší automatizované kampaně připraveny na míru každému jednomu potenciálnímu zákazníkovi. Díky shromažďování údajů o specifických preferencích a chování potenciálního zákazníka můžete přizpůsobit obsah budoucích nabídek tak, aby pro něj byly zajímavé a věnoval jim pozornost.

Mýtus č. 4: Automatizace kouzelně vytváří spoustu zákazníků

Fakta: Marketingové automatizační systémy nedokáží vyčarovat potenciální zákazníky ze vzduchu. Slouží zejména k tomu, aby vám pomohly spravovat komunikaci s novými i stávajícími zájemci o vaše produkty, které získáte z internetu, na veletrhu či kdekoliv jinde. Software slouží k tomu, aby o ně od té doby pečoval, zásoboval správnými informacemi ve správný čas a tím pomohl udržovat pozitivní vztahy s potenciálními zákazníky. Jednou z věcí, kterou může marketingová automatizace udělat je, že vám pomůže vyhodnotit, které zdroje potenciálních zákazníků přinášejí většinu příjmů, což vám umožní upravit vaše výdaje na získávání potenciálních zákazníků tak, abyste maximalizovali jejich efektivitu.

Mýtus č. 5: Automatizace potlačuje kreativitu

Fakta: Opak je pravdou. Marketingová automatizace umožňuje automatizovat opakující se administrativní úkoly, jako jsou posílání e-mailů a monitorování dat. Díky tomu marketingový tým získá čas na nové tvůrčí iniciativy, jako je třeba tvorba obsahu či testování kampaní na sociálních sítích. Samotné prvky kampaní také nabízejí možnost tvořivosti. Při tvorbě textů e-mailů či desingu vstupních stránek máte možnost navrhnout několik řešení a pak třeba testovat, které fungují nejlépe.

Znát fakta o marketingové automatizaci vám může pomoci při rozhodování, pokud jde o zavedení nového systému ve vaší společnosti. Více informací můžete získat v ebooku, který jsme pro vás připravili zdarma.

 

off
Marketingový stratég
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 11.3.2017

Chtějte profesionální marketing

Marketingová kancelář.cz pro nás zajišťovala internetový marketing od PPC kampaní přes SEO analýzy až po tvorbu specializovaného portálu o dveřích. Díky výborné spolupráci s nimi se nám podařilo nastavit ucelený systém online marketingu, který přivádí zákazníky.

Martin Dozrál
generální ředitel
SOLODOOR
26.2.2017
Mění automatizace marketingu svět marketingu? Zcela určitě ano! Obrovské množství informací dostupných on-line na internetu a na sociálních sítích zásadně změnilo způsob, jak zákazníci hledají řešení svých problémů a nakupují.
13.2.2017
Měli byste přejít z prostého posílání emailů na plně vybavenou platformu pro automatizaci marketingu? Jaké je srovnání těchto dvou technologií? Nová řešení pro marketingovou automatizaci jsou nyní dostupná i pro malé a střední podniky.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace