5 zásadních rozdílů mezi dobrým a špatným linkbuildingem

zavřít a zpět

5 zásadních rozdílů mezi dobrým a špatným linkbuildingem

Co je linkbuilding? Asi neexistuje nějaká přesná definice. Jedná se o kontinuální, dlouhodobou činnost, při níž získáváte zpětné odkazy, a tím budujete jak autoritu své značky, osoby, webu, tak zvyšujete jeho návštěvnost.

Jelikož jsou zpětné odkazy stále důležitým ukazatelem pro roboty vyhledávačů, snaží se je weby a e-shopy získávat. Některé firmy se o to starají samy, jiné si najdou agenturu nebo freelancera – linkbuildera.

Lajk má často problém na první pohled poznat kvalitní odkaz, proto jsme připravili pár základních věcí, podle nichž byste měli odhalit zrno od plev.

1. Po určité době zaznamenáte postupné zvyšování návštěvnosti

Ano, po určité době. Výsledky se nedostaví hned. Přesně se to nedá říct, ale v průběhu tří až šesti měsíců by se návštěvnost měla začít zvyšovat – jak organická, tak i ta z kvalitních odkazů. Sledujte data v Google Analytics, zjišťujte, na které fráze jste vyhledatelní a přes které k vám lidé chodí. Dívejte se také, zda přichází lidé ze získaných odkazů.

2. Dobrý odkaz je přirozený

Nebo tak alespoň při bližším zkoumání vypadá a má užitek pro návštěvníka webu. Neobtěžuje, neotravuje, je jich tak akorát – v jednom článku jich je pár, ne v každé větě a vždy dávají smysl. Dostanete se tam, kam vám odkaz slibuje.

3. Špatný odkaz může způsobit ban od vyhledávačů

Pokud nějaký web poruší pravidla, která mu vyhledávače, tedy hlavně Google a Seznam.cz, předepisují, může být zabanován. Takový ban pak znamená, že se nebudete zobrazovat ve vyhledávání, buď na určité fráze nebo i na všechny. Často za takové bany může získávání odkazů, které je proti pravidlům. Tedy konkrétně: nákup odkazů ve velkém, odkazy v patičkách, skryté odkazy, hromadné zápisy do katalogů, také neprovádějte nakupování spamových komentářů ve fórech.

4. Odkaz musí být užitečný pro návštěvníka

Představte si, že čtete nějaké zajímavé tipy, jak se na zahradě zbavit slimáků. V článku narazíte na jedinečný prostředek, jenže chybí odkaz, kde ho koupíte. Musíte hledat, zdržujete se. Odkaz zkrátka do článků patří, jen to musí mít význam. Takže se nebojte ho umístit, třeba i do článků na blogu. Čtenář to ocení.

5. Dobrý odkaz může vést ke konverzím

Správný, tedy přirozený odkaz je do článku citlivě umístěn a pomáhá návštěvníkovi. Proto se v článku o letní dovolené zkrátka hodí dát odkaz na opalovací krémy, plavky, žabky a všechno s tím spojené, ale už se tam nebude tak dobře vyjímat nic, co by se týkalo třeba bydlení. Čtenář článku na téma léta spíš klikne na odkaz e-shopu s opalovacími krémy, protože je právě potřebuje a web mu možná pomůže jeho problém vyřešit. Tedy může a nemusí na něj kliknout a pak následně nakoupit. Naproti tomu patičkové nebo dokonce skryté odkazy vám nikdy užitek v podobě prodeje nepřinesou.

Jak pracujete na svém linkbuildingu vy?

Připravil: Shoptet

off
Marketingový stratég
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 17.5.2016

Chtějte profesionální marketing

Se spoluprací s Marketingovou kanceláří jsem spokojená. Oceňuji zejména osobní přístup a to, že prostřednictvím Marketingové kanceláře můžeme na projektech spolupracovat se špičkami v oboru.

Eva Jurčíková
manažerka marketingu
Vaše Nároky.cz
11.3.2017
Schválně, jaké pocity ve vás vyvolává samotný termín Marketingová Automatizace? Většině lidí mohou na mysl přijít asociace se slovy mechanický, chladný či neosobní.
26.2.2017
Mění automatizace marketingu svět marketingu? Zcela určitě ano! Obrovské množství informací dostupných on-line na internetu a na sociálních sítích zásadně změnilo způsob, jak zákazníci hledají řešení svých problémů a nakupují.

 

CHCETE ZLEPŠIT SVŮJ LINKBUILDING?

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace