6 rad, jak podnikat v období recese

zavřít a zpět

6 rad, jak podnikat v období recese

Pokles ekonomiky zasáhnul většinu firem i drobných podnikatelů. V následujících bodech jsme zformulovali rady, které vám mohou pomoci překlenout období recese.

V situaci, kdy klesají tržby, ubývají zákazníci a mnoho lidí se bedlivě rozhoduje, za co utratí své peníze, je třeba kromě jiného také začít jednat uvážlivě, rozhodovat se s větší pečlivostí a takříkajíc si chránit záda.

1. Rozhodujte se na základě kvalitních informací

Začněte pravidelně sledovat důvěryhodné zdroje ekonomických zpráv, shromažďujte, analyzujte a vyhodnocujte informace z veřejných zdrojů týkající se vašeho oboru podnikání, trhu, zákazníků, konkurence apod. Kromě vašeho času vás to nebude nic stát a získáte lepší podklady pro svá rozhodnutí. Nejednejte unáhleně a důležitá rozhodnutí dělejte až na základě lepšího porozumění nové situaci.

2. Pracujte lépe se svými penězi 

Postarejte se o to, aby byly vaše peníze i po dobu krize v relativním bezpečí. Běžných účtů v bankách se zatím riziko netýká, ale některé finanční produkty nejsou ze zákona pojištěné a ohroženy být mohou. Naplánujte si očekávané finanční toky, tedy kolik peněz budete muset vydat a kolik čekáte od svých zákazníků či odběratelů tak, abyste se nedostali do dluhů a mohli s přehledem splácet své závazky. Počítejte pro jistotu s možností zhoršení platební schopnosti odběratelů a věnujte více pozornosti zajištění pohledávek.

3. Omezte náklady na minimum

Projděte všechny své nákladové položky a zbavte se všeho nepotřebného. Rozmyslete si, co je lepší koupit do zásoby za výhodnou cenu nyní a co naopak kupovat nemusíte a můžete to odložit na další období. Usnadní vám to vytvoření finanční rezervy pro případ nouze. Škrty by měly samozřejmě zahrnovat také postradatelné osobní a rodinné náklady.

4. Nešetřete na marketingu

Americký milionář Henry Ford prohlásil, že kdyby mu v kapse zbyl poslední dolar, dal by z něj 50 centů na reklamu. Investujte do kvalitní propagace, abyste zmírnili pokles poptávky. Dobře si však rozmyslete každou investici s ohledem na poměr cena/výkon.

rust

5. Zaměřte se na core business

Otřesy způsobené krizí musí bez vážné úhony přestát zejména jádro vašeho podnikání, tzv. core business. Proto se nerozpakujte opustit v případě potřeby vedlejší činnosti ve prospěch záchrany toho, co vás skutečně živí.

6. Posilujte dobré vztahy

Krize prověří kvalitu vašich vztahů se zákazníky a obchodními partnery. Pokud máte méně práce, obraťte to ve svůj prospěch a věnujte více času na komunikaci se svými zákazníky, obchodními partnery apod.

Co uděláte pro to, abyste překonali období recesy, vy?

off
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 7.4.2011

Chtějte profesionální marketing

Na spolupráci s MARKETINGOVOU KANCELÁŘÍ.CZ si cením toho, že dokáže komplexně uvažovat nad specifickými službami, které poskytujeme a adresně doporučit, které aktivity pro nás mají v oblasti propagace a reklamy opravdu smysl a kterými se zabývat naopak nemáme.

Jan Ledvinka
Jednatel firmy
THERMOSERVIS-TRANSPORT s.r.o.
1.4.2020
Jsme marketingová agentura a věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější.
26.2.2020
Prodejní text je určený vašemu klientovi, proto než začnete psát, představte si: 1. vašeho zákazníka, pro kterého článek píšete 2. prostředí, kde text bude a v jakém kontextu čtenáře zastihne

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace