7 copy zastavení, než začnete psát prodejní texty

zavřít a zpět

7 copy zastavení, než začnete psát prodejní texty

Chystáte se psát prodejní slogan, perex, článek nebo rovnou web?

Ušetřete si čas mazáním, přepisováním nebo střílení textů do internetového nekonečna.

Zastavte se.

7 copy zastavení ještě před psaním textů dá vašeho textu hlubší smysl.

Texty se pak napíšete snadněji a pravděpodobněji a zvýšíte pravděpodobnost, že si je přečte ten, kdo má.

Tak jdem na to.

 

1. Kontext

Na začátku si váš produkt usaďte do širšího kontextu dalších podobných (konkurenčních) produktů.

To vám pomůže s ujasněním si, kde na trhu stojíte. A pomůže vám to udělat z něho živoucí konzistentní bytost s jasnou podobou a vystupováním.

Klasickým příkladem je představit si váš produkt, jak by se choval na večírku s vašimi konkurenty. Je milý? Dominantní? Sexy? Jeden z davu? 

Otázka: Jací jste? Jakou má váš produkt povahu vzhledem ke konkurenci? Jaké jsou potřeby trhu? Bude se s ním chtít někdo bavit?

 

2. Produkt nebo služba

Před vámi leží skvělý produkt.

Pokud se tak nestalo před jeho vytvořením, ujasněte si jeho benefity a postavení na trhu.

V čem je jiný a lepší (Unique Selling Proposition) než ostatní podobné produkty? Jaké jsou jeho přednosti a co pokulhává?

Například používáte speciální materiál, všechny suroviny jsou z Čech, nabízíte dodání do druhého dne, prodlouženou pětiletou záruku, vaše produkty vyrábí slepci, jste rolls royce mezi trabanty a tak dále a tak podobně.

Otázka: Kdo jste? A v čem jste jedineční?

3. Persony

Muži a ženy od 18 do 65+? Asi ne. Žádný produkt není pro všechny.

Určení zákazníků je základ. Abyste mohli správně zaujmout, musíte vědět, na koho mluvíte. Neprodáváte (i když byste možná chtěli) svůj produkt davu.

Ukazujete ho konkrétním lidem. Z masa a kostí. A ti potřebují, abyste mluvili přímo k nim. Jak to udělat?

Vytvořte si “persony

Otázka: Víte, komu prodáváte?

 

Kdo to je persona? (pokud víte, klidně text psaný kurzivou přeskočte)

Když to vezmeme víc ze široka, vaše služby si objednávají různé cílové skupiny.

Například jedna skupina jsou ženy na mateřské dovolené, kterým se líbí, že můžou váš stěnový nátěr nanést na stěnu sami, protože budou mít dobrý pocit z vykonané práce. Prostě typický příklad typu DIY.

Druhá cílová skupina jsou zajištěné ženy, které láká luxusní italský materiál, který budou obdivovat jejich známí a vyhovuje jim, že firma dokáže zajistit i výmalbu.

Z jednotlivých skupin si vytvoříte konkrétního zákazníka, kterého si můžete představit přímo před sebou.

Obyčejně se profil vyšperkuje hypotetickými zájmy, obavami, touhami a i fotografií, abyste si mohli osobu přesně představit, až pro ni budete psát..

A takové konkrétní bytosti jsou persony tedy zástupci vašich zákaznických skupin, do kterých se můžete vcítit při tvorbě nejrůznějšího obsahu..

Více o vytvoření person si přečtete například zde.

 

4. Propojení vašich person s vašimi produkty

Existuje technika, která pojí váš produkt s vašimi personami. Říká se jí Value proposition canvas.

Využijte ji pro váš marketing, díky ní lépe vystoupí motivace vašich zákazníků.

A propojíte váš produkt a vaše klienty.

Ujasníte si, proč kupují (nebo by měli kupovat) vaše produkty.

Odkaz na jeden článek o technice je zde.

Proč vaši klienti chtějí vaše produkty?

Otázka: Dělá vaše klienty váš produkt potěšení? Zmírňuje jejich trápení? Zvyšuje to jejich sociální pozici? nebo zvyšuje prestiž? Jak to je?

 

5. Témata článků

A teď se nám to celé propojuje.

Díky technice Value proposition canvas zjistíte požitky, které chtějí klienti zažívat, a problémy, které vaši zákazníci chtějí vyřešit.

To jsou potenciální témata článků, která chcete psát.

Nyní už víte, jaký má daný text cíl. Napište si ho! Ať ho vidíte.

Otázka: Jaká témata by vaše klienty v souvilosti s vaším produktem mohla zajímat?

 

6. Osnova textu

A teď k textu.... píšete ho pro vaše potenciální zákazníky (persony) a ty chcete zaujmout.

Soustřeďte se na jejich problémy a zaměřte se na to, co je zajímá.

Představte si, že mluvíte právě s nimi. Oslovte je napřímo. Vciťte se do nich.

Začněte osnovou textu:
  1. Jaký je problém?
  2. Proč zatím nebyl vyřešen?
  3. Jaké jsou nové možnosti?
  4. V čem je to jiné?
  5. Co mají teď udělat, aby získali váš produkt/službu?

 

7. Veďte čtenáře

  • Netlačte na pilu

Není povinností vašeho klienta ihned koupit váš produkt. Jeho rozhodnutí k tomuto závěru musí dozrát. Vy ho jen naťukněte a naveďte ho ke koupi, ale i dalším možnostech.

Důležité je, že mu je s vámi příjemně.

  • Chytrá navigace v průběhu článku a na konci pomůže

Zařaďte odkaz na reference. Vaše služby. Váš newsletter.

Co je třeba? Dle logiky.

  • Nezapomeňte na remarketing

PPC reklama zaměřená na remarketing také udělá své.

Tipy jak konkrétně článek vyšperkovat, aby prodával, si přečtěte v následujících článku Jak napsat lákavý prodejní článek.

 

Hodně štěstí a pokud se vám do psaní textů nechcete.

My to umíme a rádi vám pomůžeme.

Psaní zdar.

off
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 26.2.2020

Chtějte profesionální marketing

MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ  nám ušetří čas i peníze a nejdeme tak cestou pokus-omyl. Jsme velice spokojeni s produkcí, všechny služby a zboží dostaneme včas a bez jakýchkoliv starostí. Kromě obvyklé propagace a aktivit jsme zavedli například komunitní marketing nebo CRM, což jsou cesty, které nám přinášejí zákazníky velice efektivním způsobem.

Šárka Kocandová
majitelka optiky
Optika Šárka Kocandová
1.4.2020
Jsme marketingová agentura a věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější.
26.2.2020
Prodejní text je určený vašemu klientovi, proto než začnete psát, představte si: 1. vašeho zákazníka, pro kterého článek píšete 2. prostředí, kde text bude a v jakém kontextu čtenáře zastihne

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace