Se spoluprací s Marketingovou kanceláří jsem spokojená. Oceňuji zejména osobní přístup a to, že jejich prostřednictvím můžeme na projektech spolupracovat se špičkami v oboru.
- Česky
- English
- Deutsch
- Français
Chystáte se psát prodejní slogan, perex, článek nebo rovnou web?
Ušetřete si čas mazáním, přepisováním nebo střílení textů do internetového nekonečna.
7 copy zastavení ještě před psaním textů dá vašeho textu hlubší smysl.
Texty si pak napíšete snadněji a zvýšíte pravděpodobnost, že si je přečte ten, kdo má.
Na začátku si váš produkt usaďte do širšího kontextu dalších podobných (konkurenčních) produktů.
To vám pomůže zjasnit si, kde na trhu stojíte. A pomůže vám to udělat z něho živoucí konzistentní bytost s jasnou podobou a vystupováním.
Otázka: Jací jste? Jakou má váš produkt povahu vzhledem ke konkurenci? A jak má působit firma na své zákazníky?
Před vámi leží skvělý produkt.
Pokud se tak nestalo před jeho vytvořením, ujasněte si jeho benefity a postavení na trhu.
V čem je jiný a lepší (Unique Selling Proposition) než ostatní podobné produkty? Jaké jsou jeho přednosti a co pokulhává?
Otázka: Kdo jste? A v čem jste jedineční a zajímaví?
Muži a ženy od 18 do 65+? Asi ne. Žádný produkt není pro všechny.
Abyste mohli správně zaujmout, musíte vědět, na koho mluvíte. Neprodáváte (i když byste možná chtěli) svůj produkt davu.
Ukazujete ho konkrétním lidem. Z masa a kostí. A ti potřebují, abyste mluvili přímo k nim. Jak to udělat?
Kdo to je persona?
Když to vezmeme víc ze široka, vaše služby si objednávají různé cílové skupiny.
Například jedna skupina jsou ženy na mateřské dovolené, kterým se líbí, že můžou váš stěnový nátěr nanést na stěnu sami. Mají pak dobrý pocit z vykonané práce.
Druhá cílová skupina jsou zajištěné ženy, které láká luxusní italský nátěr, který budou obdivovat jejich známí a vyhovuje jim, že firma dokáže zajistit výmalbu i následný úklid.
Z jednotlivých skupin si vytvoříte konkrétního zákazníka, kterého si můžete představit přímo před sebou.
Obyčejně se profil vyšperkuje hypotetickými zájmy, obavami, touhami a i fotografií, abyste si mohli osobu přesně představit, až pro ni budete psát. A persony (tedy zástupci vašich zákaznických skupin) jsou na světě.
A takové konkrétní bytosti jsou persony tedy zástupci vašich zákaznických skupin, do kterých se můžete vcítit při tvorbě nejrůznějšího obsahu.
Existuje technika, která pojí váš produkt s vašimi personami. Říká se jí Value proposition canvas.
Využijte ji pro váš marketing, díky ní lépe vystoupí motivace vašich zákazníků.
Ujasníte si, proč kupují (nebo by měli kupovat) vaše produkty.
Odkaz na jeden článek o technice je zde.
Otázka: Proč vaši klienti chtějí vaše produkty? Dělá vašim klientům váš produkt potěšení? Zmírňuje jejich trápení? Zvyšuje to jejich sociální pozici nebo zvyšuje prestiž?
A teď se nám to celé propojuje.
Díky technice Value proposition canvas zjistíte požitky, které chtějí klienti zažívat, a problémy, které vaši zákazníci chtějí vyřešit.
To jsou potenciální témata článků, která chcete psát.
Nyní už víte, jaký má daný text cíl. Napište si ho! Ať ho vidíte.
Otázka: Jaká témata by vaši klienty v souvilosti s vaším produktem mohla zajímat?
A teď k textu.... píšete ho pro vaše potenciální zákazníky (persony) a ty chcete zaujmout.
Soustřeďte se na jejich problémy a zaměřte se na to, co je zajímá.
Představte si, že mluvíte právě s nimi. Oslovte je napřímo. Vciťte se do nich.
Začněte osnovou textu:
Jaký je problém?
Proč zatím nebyl vyřešen?
Jaké jsou nové možnosti?
V čem jste jiní vy?
Co mají čtenáři teď udělat, aby získali váš produkt/službu a problém byl vyřešen?
Není povinností vašeho klienta ihned poptat váš produkt. Jeho rozhodnutí k tomuto závěru musí dozrát. Článkem ho jen naťukněte a navedete ho ke koupi, ale i dalším možnostech.
Dále ho může v následujících dnech vést remarketing nebo jeho rozhodovací proces v hlavě. Který rychleji či pomaleji povede k nákupu, nebo doporučení vašeho produktu kamarádovi.
Zařaďte do článku odkaz na reference. Vaše služby. Váš newsletter. Záleží co máte a co chcete.
PPC reklama zaměřená na remarketing také udělá své.
Tipy jak konkrétně článek vyšperkovat, aby prodával, si přečtěte v následujících článku Jak napsat lákavý prodejní článek.
Pokud se potřebujete soustředit na jinou práci a psaní textů raději přenecháte odborníkům, ozvěte se nám.
Se spoluprací s Marketingovou kanceláří jsem spokojená. Oceňuji zejména osobní přístup a to, že jejich prostřednictvím můžeme na projektech spolupracovat se špičkami v oboru.