7 copy zastavení, než začnete psát prodejní texty

zavřít a zpět

7 copy zastavení, než začnete psát prodejní texty

Chystáte se psát prodejní slogan, perex, článek nebo rovnou web?

Ušetřete si čas mazáním, přepisováním nebo střílení textů do internetového nekonečna.

Zastavte se.

7 copy zastavení ještě před psaním textů dá vašeho textu hlubší smysl.

Texty si pak napíšete snadněji a zvýšíte pravděpodobnost, že si je přečte ten, kdo má.

1. Kontext

Na začátku si váš produkt usaďte do širšího kontextu dalších podobných (konkurenčních) produktů.

To vám pomůže zjasnit si, kde na trhu stojíte. A pomůže vám to udělat z něho živoucí konzistentní bytost s jasnou podobou a vystupováním.

Klasickým příkladem je představit si váš produkt, jak by se choval na večírku s vašimi konkurenty. Je milý? Dominantní? Sexy? Jeden z davu? 

Otázka: Jací jste? Jakou má váš produkt povahu vzhledem ke konkurenci? A jak má působit firma na své zákazníky?

2. Produkt nebo služba

Před vámi leží skvělý produkt.

Pokud se tak nestalo před jeho vytvořením, ujasněte si jeho benefity a postavení na trhu.

V čem je jiný a lepší (Unique Selling Proposition) než ostatní podobné produkty? Jaké jsou jeho přednosti a co pokulhává?

Například používáte speciální materiál, všechny suroviny jsou z Čech, nabízíte dodání do druhého dne, prodlouženou pětiletou záruku, vaše produkty vyrábí slepci, jste rolls royce mezi trabanty a tak dále a tak podobně.

Otázka: Kdo jste? A v čem jste jedineční a zajímaví?

3. Persony

Muži a ženy od 18 do 65+? Asi ne. Žádný produkt není pro všechny.

Abyste mohli správně zaujmout, musíte vědět, na koho mluvíte. Neprodáváte (i když byste možná chtěli) svůj produkt davu.

Ukazujete ho konkrétním lidem. Z masa a kostí. A ti potřebují, abyste mluvili přímo k nim. Jak to udělat?

Vytvořte si “persony

Kdo to je persona?

Když to vezmeme víc ze široka, vaše služby si objednávají různé cílové skupiny.

Například jedna skupina jsou ženy na mateřské dovolené, kterým se líbí, že můžou váš stěnový nátěr nanést na stěnu sami. Mají pak dobrý pocit z vykonané práce. 

 Druhá cílová skupina jsou zajištěné ženy, které láká luxusní italský nátěr, který budou obdivovat jejich známí a vyhovuje jim, že firma dokáže zajistit výmalbu i následný úklid.

Z jednotlivých skupin si vytvoříte konkrétního zákazníka, kterého si můžete představit přímo před sebou.

Obyčejně se profil vyšperkuje hypotetickými zájmy, obavami, touhami a i fotografií, abyste si mohli osobu přesně představit, až pro ni budete psát. A persony (tedy zástupci vašich zákaznických skupin) jsou na světě.

A takové konkrétní bytosti jsou persony tedy zástupci vašich zákaznických skupin, do kterých se můžete vcítit při tvorbě nejrůznějšího obsahu.

4. Propojení vašich person s vašimi produkty

Existuje technika, která pojí váš produkt s vašimi personami. Říká se jí Value proposition canvas.

Využijte ji pro váš marketing, díky ní lépe vystoupí motivace vašich zákazníků.

A propojíte váš produkt a vaše klienty.

Ujasníte si, proč kupují (nebo by měli kupovat) vaše produkty.

Odkaz na jeden článek o technice je zde.

Otázka: Proč vaši klienti chtějí vaše produkty? Dělá vašim klientům váš produkt potěšení? Zmírňuje jejich trápení? Zvyšuje to jejich sociální pozici nebo zvyšuje prestiž?

5. Témata článků

A teď se nám to celé propojuje.

Díky technice Value proposition canvas zjistíte požitky, které chtějí klienti zažívat, a problémy, které vaši zákazníci chtějí vyřešit.

To jsou potenciální témata článků, která chcete psát.

Nyní už víte, jaký má daný text cíl. Napište si ho! Ať ho vidíte.

Otázka: Jaká témata by vaši klienty v souvilosti s vaším produktem mohla zajímat?

6. Osnova textu

A teď k textu.... píšete ho pro vaše potenciální zákazníky (persony) a ty chcete zaujmout.

Soustřeďte se na jejich problémy a zaměřte se na to, co je zajímá.

Představte si, že mluvíte právě s nimi. Oslovte je napřímo. Vciťte se do nich.

Začněte osnovou textu:

  1. Jaký je problém?

  2. Proč zatím nebyl vyřešen?

  3. Jaké jsou nové možnosti?

  4. V čem jste jiní vy?

  5. Co mají čtenáři teď udělat, aby získali váš produkt/službu a problém byl vyřešen?

7. Veďte čtenáře

  • Netlačte na pilu

Není povinností vašeho klienta ihned poptat váš produkt. Jeho rozhodnutí k tomuto závěru musí dozrát. Článkem ho jen naťukněte a navedete ho ke koupi, ale i dalším možnostech.

Dále ho může v následujících dnech vést remarketing nebo jeho rozhodovací proces v hlavě. Který rychleji či pomaleji povede k nákupu, nebo doporučení vašeho produktu kamarádovi.

  • Chytrá navigace v průběhu článku a na konci pomůže

Zařaďte do článku odkaz na reference. Vaše služby. Váš newsletter. Záleží co máte a co chcete.

  • Nezapomeňte na remarketing

PPC reklama zaměřená na remarketing také udělá své.

Tipy jak konkrétně článek vyšperkovat, aby prodával, si přečtěte v následujících článku Jak napsat lákavý prodejní článek.

 

Pokud se potřebujete soustředit na jinou práci a psaní textů raději přenecháte odborníkům, ozvěte se nám.

off
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 26.2.2020

Chtějte profesionální marketing

Je skvělé, že s MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ můžeme řešit vše komplexně - od špičkové grafiky po programování webu. Jsem jim vděčný, že přinesli do našeho marketingu profesionalitu a styl.

Pavel Šťastný
ředitel
Grant Capital
15.7.2020
Chcete svůj marketing posunout dál? Níže jsme rozepsali checklist, co je dobré si pohlídat, aby vaše firma byla vidět ve správném světle a správnými lidmi.
26.2.2020
Prodejní text je určený vašemu klientovi, proto než začnete psát, představte si 1. vašeho zákazníka, pro kterého píšete 2. grafické prostředí, ve kterém vaše slova budou

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace

 

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.