7 kroků, jak úspěšně rozjet vlastní podnikání

zavřít a zpět

7 kroků, jak úspěšně rozjet vlastní podnikání

Než se do podnikání pustíte, měli byste si promyslet několik kroků. Následující rady vám pomohou ujasnit si, co vše byste měli a mohli udělat, aby se vaše podnikání vydalo na správnou cestu.

Chcete vydělávat více peněz, nevycházíte dobře se svým šéfem, máte ambice stát se úspěšným podnikatelem? Podnikat začínají lidé z různých důvodů, někdo má geniální nápad, který rozvíjí, někdo naopak vsadí na nějaké tradiční podnikání. Předem si ujasněte základní věci.

1. Rozmyslete si, v jakém oboru chcete podnikat

Mít dobrý nápad neboli podnikatelský záměr je základ. Větší šanci na výrazný úspěch má samozřejmě podnikání založené na originálním nápadu, který přináší něco, co na trhu ještě není a přitom to lidé chtějí. Prorazit však lze i s tím, co už se nabízí. V takovém případě je zapotřebí detailně promyslet, jak se odlišit od konkurence – zda kvalitou služeb, přidanými benefity pro zákazníky, propracovaným marketingem či cenou.

2. Proberte nápad s okolím

Přestože o svém podnikání máte jasnou představu, nebraňte se radám jiných lidí, zejména těch, kteří již mají s podnikáním nějaké zkušenosti. Jejich rady a doporučení vám ušetřit spoustu starostí. Proberte svůj záměr s rodinou a kamarády, ale také s lidmi, o nichž víte, že se budou snažit vše promyslet z různých stran a upozornit vás na možná rizika.

3. Prozkoumejte trh

Důvěřujte, ale prověřujte – zlaté pravidlo každého obchodu. Určitě můžete spoléhat na svůj instinkt, ale svá rozhodnutí byste měli opřít i o jasná fakta. Máte-li již jasno, v čem chcete podnikat, udělejte si základní průzkum trhu. ten by měl minimálně obsahovat průzkum konkurence a chování a potřeb spotřebitelů.

4. Plánujte své podnikatelské kroky

Podstatné je dobré plánování každého důležitého kroku, který hodláte udělat a poté držet se tohoto plánu. Neklaďte na sebe zbytečně vysoké nároky a stanovte si dosažitelné cíle. Nezapomeňte na marketingový plán, který má být součástí každého byznysu. Většině začínajících podnikatelů se zdá, že v počátcích je na marketing příliš brzy, protože musí řešit řadu jiných otázek. Je však třeba si uvědomit, že vznik firmy je jedním z nejdůležitějších momentů a představujete při něm své služby. Když vstupujete na trh, získáte snáz pozornost. Marketing je proto krokem k dosažení úspěchu v budoucnosti.

5. Naplánujte si finanční toky

Do každého začátku je třeba investovat, proto si dobře rozmyslete, odkud budete čerpat peníze, kdy budete potřebovat jakou částku na financování dodávek, zboží, vybavení provozovny, zaplacení mezd apod. Jednoduchá poučka pro začínající podnikatele říká, že je dobré sečíst si předpokládané náklady a poté je pro jistotu vynásobit dvěma.

6. Neusínejte na vavřínech

Sklízíte už první úspěchy? Nepřestávejte přemýšlet, jaké nové impulzy byste do svého podnikání mohli přinést. Důležité je neustále zlepšovat podnikání a držet si tak náskok před konkurencí, o který byste jinak mohli velice lehce přijít.

7. Nevzdávejte se

Když už se jednou rozhodnete a začnete podnikat, nenechte se odradit. Jedině tak můžete jednou dosáhnout svého cíle.

Co uděláte pro úspěšný rozjezd vašeho podnikání vy?

off
Marketingový stratég
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 7.4.2011

Chtějte profesionální marketing

Spolupráce s Marketingovou kanceláří.cz doporučuji, vše na čem jsme se domluvili bylo naplněno, komunikace vždy rychlá a obratná. Navíc práce s velmi příjemnými lidmi, kteří do toho dávají kus srdce. Děkuji a těším se na další spolupráci.

Andrea Puric
Specialista náboru a výběru
Česká pojišťovna a.s.
5.8.2019
Věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější. Vytváříme pro klienty růstové strategie a posouváme jejich marketing výrazně kupředu.
7.5.2018
Bez kontaktů na nové potenciální zákazníky těžko získáte nové zákazníky, kteří využijí vaše produkty a služby. Proto jste rádi za každý email nebo kontakt, co se dostane do vaší databáze.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace