7 tipů jak tvořit dobře obsah pro Facebook

zavřít a zpět

7 tipů jak tvořit dobře obsah pro Facebook

Univerzální návod na to, jak dělat úspěšný marketing na Facebooku sice neexistuje, avšak všechny úspěšné stránky mají jedno společné – sdílejí poutavý obsah, který dokáže zaujmout velké množství uživatelů.

Ani tento úkol však není tak jednoduchý, jak by se mohlo zdát. Měli byste totiž dbát na několik věcí, abyste dosáhli úspěchu.

1. Rozumějte svému publiku

Tvůrci obsahu dělají zásadní chybu už na začátku procesu. Jako propagátoři určité organizace se logicky zaměřují především na představení její vize a příběhu. Jenže co upoutá zákazníka dřív? Příběh firmy, o které nikdy neslyšel, nebo spíše zajímavý obsah vážící se k produktům, které mu může daná firma nabídnout? Správný tvůrce obsahu by se tak nejdříve měl zaměřit na publikum, kterému chce své příspěvky směřovat. Na začátek postačí jednoduchá analýza – jedná se o ženy, muže, cizince apod. K takové analýze ideálně poslouží Facebook personas.

facebook twitter

Lidé, se kterými chcete pomocí příspěvků komunikovat, se však mohou lišit od těch, kteří jsou již nyní doopravdy zainteresovaní na vašem obsahu. Rozdíl mezi zamýšleným publikem a tím, které již máme, je možné sledovat ve Facebook Insights pod záložkou People. Ta obsahuje demografické údaje týkající se fanoušků stránky, uživatelů dosažených stránkou a lidí, kteří jsou s vaší stránkou nějakým způsobem angažovaní.

2. Zvažujte význam sociálního já

Důležité je vždy si uvědomit, co chceme obsahem sdělit a jak to koresponduje s motivací našeho publika. Jedním z důvodů, proč je Facebook jako sociální síť tolik populární je, že lidé mohou pomocí zavázání se k obsahu ukázat svým přátelům, kdo doopravdy jsou a na čem jim záleží. Pokud tedy chceme velkou fanouškovskou základnu, musíme uživatelům neustále nabízet obsah, se kterým se můžou ztotožnit a nadále tak rozvíjet své sociální já. Před sdílením obsahu si tak položte tři otázky:

  • Pokud si fanoušci oblíbí tento obsah, co to o nich řekne jejich přátelům?
  • Koresponduje tento obsah s tím, co si myslím, že fanoušci chtějí, aby o nich jejich přátelé věděli?
  • Pokud bych tento příspěvek viděl ve svých News Feed, zaujal by mě?

3. Uvažujte o preferencích fanoušků

Nejefektivnější obsah na Facebooku má především jeden atribut – odráží preference publika. Popřemýšlejte tedy i na formě komunikace s fanoušky. Zaujme je nejvíce video, obrázek, fotografie, text s citátem nebo něco jiného?

Zvažte také využívání a efekt čtyř typů obsahu:

  • Úsměvné – vytvářejte příspěvky, které můžou vaši fanoušci sdílet s přáteli a vyčarovat jim tak úsměv na tváři. Pokud     vytváříte obsah pro seriózní organizaci, zkuste najít nějaký     citlivý způsob, jak do svých příspěvků zapojit alespoň trochu humoru.
  • Inspirující – konzistentní úspěšnost si drží obsah, který je inspirující. Spousta uživatelů Facebooku chce každý den začít inspirujícím citátem nebo fotografií.
  • Informační – jedním z nejlepších způsobů jak vybudovat síť na Facebooku je být považován za důvěryhodný zdroj informací. Fanoušci zase chtějí být důvěryhodným zdrojem pro své přátele, takže se sdílením vašich příspěvků nebudou příliš otálet.
  • Správně načasované – jeden z nejvíce efektivních obsahů čerpá ze správného  načasování, zahrnuje tak aktuální události a témata, která u lidí vzbuzují vášnivé diskuze. Zaměřte se na témata, která vaše fanoušky zajímají a snažte se jim informace přinést jako první.

4. Nebojte se neúspěchu

Nebojte se experimentovat s různými typy obsahu a především se nebojte selhání. Jedině tak poznáte své silné a slabé stránky, porozumíte svým fanouškům. Pomůže vám tlačítko Posts ve Facebook Insights, které nabídne vhled do engagament and reach. Na úspěšnost jednotlivých příspěvků se pak můžete podívat na metrikách. Mezi poskytovanými daty jsou dosažení lidé, likes, shares a také zda si někdo oblíbil váš příspěvek přes sdílený obsah někoho jiného. Je to dobrý způsob, jak zjistit, odkud přichází extra shares a likes.

tvorba obsahu pro facebook

 

5. Sdílejte ve správný okamžik

Na internetu najdete spoustu návodů, kdy je ten nejlepší čas pro přidání vašeho příspěvku. Avšak stejně jako každá stránka je unikátní, tak i každé publikum má svá specifika. O tom nejvhodnějším času pro sdílení byste se tak měli dozvědět právě od svého obecenstva. Pomoct vám opět může Facebook Insights, který shrnuje informace, kdy je vaše publikum online a nejvíce aktivní. To ovšem neznamená, že zrovna v danou dobu se zabývají vaším obsahem. Je tedy vhodné vytvořit nebo zakoupit vlastní sledovací systém, který ukáže vztah mezi zainteresovaností fanoušků a datem a časem přidání příspěvku. Po nějaké době si pak vytipujete ten správný okamžik, kdy příspěvek vložit.

6. Zaměřte se na cíle

Úspěšný obsahový marketing je vždy zaměřen na cíle, ať už větší a komplexnější, nebo týkající se jen určitého příspěvku. Můžete se snažit zvýšit povědomí o nějakém problému nebo jen sbírat e-mailové adresy, avšak vždy se zeptejte sami sebe, zda byste s něčím takovým souhlasili, kdybyste byli v pozici vašeho publika.

7. Otevřete se změnám

Postupem času se může změnit základna vašeho publika, s čímž může souviset i změna jeho preferencí. Kontrolujte, zda má obsah na vaše obecenstvo zamýšlený dopad a nebojte se ho změnit, pokud si fanoušci začnou žádat něco jiného.

Základem úspěšného obsahového marketingu na Facebooku je tak vždy porozumět potřebám svého publika a umět se na věc podívat jeho očima. Nebojte se využívat nových trendů a učit se z vlastních selhání. Pokud se vám nedaří prosadit tak, jak byste si představovali, nehledejte chybu u fanoušků. Vraťte se v procesu raději o pár bodů zpátky a zamyslete se, kde jste mohli udělat chybu. Jedině tak dosáhnete efektivního a oblíbeného obsahu s širokým dosahem.

off
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 10.11.2015

Chtějte profesionální marketing

Díky radám a práci partnerů z MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ jsme v obchodní činnosti naší firmy zaznamenali první výsledky po dvou až třech týdnech a za tři měsíce se náš obrat zvýšil asi o 30 %.

Ing. Bruno Vallance
ředitel a jednatel, energetický auditor
Oekoplan Czech Republic s. r. o.
18.5.2020
Ze začátku roku jsme se zúčastnili školení Facebooku, které pořádá společnost www.primakurzy.cz.
18.5.2020
V době, kdy jste zalhceni "slovy a názory jiných" téma obsahu vyvstává do popředí. Jaký je ten obsah, který chceme jako markeťáci číst a vytvářet? Kam směřujeme?  

CHCETE VYUŽÍT SOCIÁLNÍ SÍTĚ VE VÁŠ PROSPĚCH?

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace

 

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.