Affiliate marketing - obchodníci platí provize za přivedené zákazníky

zavřít a zpět

Affiliate marketing - obchodníci platí provize za přivedené zákazníky

Princip affiliate marketingu je jednoduchý. Obchodník, například provozovatel eshopu, zaplatí provizi každému partnerovi, který mu přivede návštěvníka či zákazníka.

Affiliate marketing je jedna z možností výkonostního marketingu. Lze ho využít ke zvýšení prodejů produktů i služeb. Obrovskou výhodou oproti jiným nástrojům pro online marketing (PPC reklamy, SEO, emailing, sociální sítě) je jeho efektivita. Obchodník platí partnerům pouze za realizovaný zprostředkovaný obchod či přivedení návštěvníka na web a má vše pod naprostou kontrolou.

Affiliate programy používají především eshopy či obchodníci, kteří prodávají produkty či služby prostřednictvím internetu. Uplatňuje se tedy například při prodeji dovolených, letenek, finančních produktů, software apod.

Jak to může vypadat v praxi? Někdo si vytvoří blog o cestování po Evropě a popisuje své zážitky s eurovíkendy. V blogu o tom, co lze zažít za jeden víkend v Paříži, je pak odkaz na web cestovní kancelář, která zájezdy do Paříže organizuje. Pokud na něj čtenář blogu klikne a přejde na web cestovní kanceláře a zájezd si tam koupí, zaplatí cestovka autorovi blogu provizi.

affiliate marketing

Obecně lze tedy říct, že provize je vyplácena až za určitou aktivitu (konverzi). Například za návštevu webu, objednání zboží, zaslání poptávky, registraci návštěvníka na webu, apod. Odměna může být daná buď pevnou částkou (za návštěvníka, za prodej), nebo procentem z ceny zboží. V Česku se výše provize v affiliate programech většinou pohybuje mezi 10 až 30 %, v závislosti na typu prodávaného produktu či služby.

Výhody a nevýhody affiliate marketingu

Pro obchodníky je affiliate marketing velmi výhodným způsobem propagace, neboť mohou svou nabídkou zasáhnout návštěvníky webu, které by jinak neoslovili. Obchodník nemusí po spuštění affiliate programu již mnoho investovat a platí jen v případě, že skutečně získá návštěvníka webu či zákazníka. Další výhodou pro eshopy je pozitivní dopad na SEO díky odkazům z mnoha jiných webů.

K nevýhodám affiliate marketingu obecně patří složitější příprava, problémy se sháněním vhodných partnerů, komplikovanější úvodní nastavení spolupráce a v případě rozsáhlých projektů také trochu náročnější údržba, zejména aktualizace nabídek, bannerů apod.

Jak affiliate marketing funguje technicky

Web provozovatele affiliate programu (například e-shopu) má nainstalován software, který zajišťuje, že každá návštěva z webů partnerů je zaznamenána. V případě, že takový návštěvník například do 30 dnů nakoupí či provede jinou žádanou akci, je partnerovi, který takového zákazníka přivedl, přiznána odměna.

partnerský affiliate program

Partner se pouze přihlásí do affiliate programu a ze svého webu odkáže na web provozovatele odkazem, který v sobě obsahuje speciální kód. Právě díky tomu dokáže systém rozeznat návštěvníky přivedené od něj.

Jak vám můžeme pomoci s affiliate marketingem

Poradíme vám, pokud si nejste jistí, zda je pro vás affiliate marketing vhodný. Pokud usoudíme že ano, připravíme strategii affiliate marketingu. Pokud ano, doporučíme, na co by se měli zaměřit. Navrhneme, jak stanovit provize, jaký systém pro partnerský program využít a jaké reklamní formáty pro partnery připravit. Vypracujeme seznam možných partnerů a pomůžeme vám je oslovit. Pokud již partnerský program máte, můžeme zhodnotit jeho fungování a doporučit kroky, které povedou k jeho vylepšení.

Affiliate marketing neboli provizní marketing je efektivní součástí výkonnostního marketingu. Kdy využijete partnerský program pro získávání zákazníků vy?

off
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 23.3.2015

Chtějte profesionální marketing

Potřebovali jsme propojit webovou prezentaci tradičního brandu zápalek SOLO, který má 175 letou historii, s moderním elektronickým prostředím a zároveň také s novým designem pro celou kategorii "plamenů". Pracovníkům Marketingové Kanceláře se podařilo splnit naše zadání velmi dobře.

Pavel Helešic
ředitel
SOLO MATCHES & FLAMES
18.5.2020
Ze začátku roku jsme se zúčastnili školení Facebooku, které pořádá společnost www.primakurzy.cz.
18.5.2020
V době, kdy jste zalhceni "slovy a názory jiných" téma obsahu vyvstává do popředí. Jaký je ten obsah, který chceme jako markeťáci číst a vytvářet? Kam směřujeme?  

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace

 

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.