Automatizace mění svět marketingu

zavřít a zpět

Automatizace mění svět marketingu

Mění automatizace marketingu svět marketingu? Zcela určitě ano! Obrovské množství informací dostupných on-line na internetu a na sociálních sítích zásadně změnilo způsob, jak zákazníci hledají řešení svých problémů a nakupují. Díky automatizaci marketingu na to lze reagovat a přizpůsobit marketingové kampaně novým podmínkám.

Zde je 5 záležitostí, kterými automatizace marketingu může přispět k vyšší efektivitě vašeho marketingu:

1. Obhospodařování potenciálních zákazníků (lead nurturing)

Až 80% z vašich potenciálních zákazníků opravdu někdy koupí to, co nabízíte. A to buď od vás, nebo od někoho jiného. Nicméně nejsou připraveni na koupi právě dnes. Proto se vyplatí zůstat s nimi v kontaktu, udržovat v povědomí vaši firmu a v pravý čas jim udělat nabídku.  Potenciální zákazníci, které obhospodařujete, navíc nakupují více a vykazují kratší prodejní cykly, což znamená, že můžete rychleji generovat příjmy.

2. Správný obsah

Správný obsah je klíčem k nastolení důvěry v mysli vašeho kupujícího, pokud je pro něj hodnotný, užitečný a zajímavý. Zmapujte, kdo jsou vaši potenciální zákazníci a v jaké fázi nákupního rozhodnutí se nacházejí, a tomu přizpůsobte obsah, který jim nabízíte. Pokud by váš obsah nebyl relevantní, kupující mu přestane věnovat pozornost a ztratíte možnost převést jej na platícího zákazníka.

Mění automatizace marketingu svět marketingu? Zcela určitě ano!
 

3. Hodnocení potenciálních zákazníků (lead scoring)

Hodnocení potenciálních zákazníků (lead scoring) maximalizuje produktivitu prodeje. Když obchodníci mohou soustředit svůj čas a pozornost na nejžhavější potenciální zákazníky, jejich úspěšnost stoupá. Proto je důležité, aby marketing předával obchodu jen kvalifikované potenciální zákazníky, tedy takové, kteří pokročili ve svém nákupním rozhodování již velmi daleko. Samozřejmě je důležité si předem vyjasnit, koho budete za kvalifikovaného potenciálního zákazníka považovat.

4. Marketingové metriky a analytické údaje

V dnešní době je třeba prokázat návratnost vložených investic (ROI) do marketingových kampaní. Díky měření stanovených ukazatelů a jejich vyhodnocování si odpovíte nejen na otázku, zda váš marketing funguje správně, ale také zjistíte, co udělat pro to, aby fungoval lépe. Měření a analýza vašich kampaní vám pomohou s rozhodnutím o tom, kam máte zaměřit svou pozornost, abyste maximalizovali účinek vašich marketingových aktivit.

5. Lepší odhad příjmů

Díky tomu, že se zaměříte na celý nákupní cyklus vašich zákazníků, než jenom na jejich získávání, lépe pochopíte cestu a rychlost postupu vašich potenciálních zákazníků vašim nákupním trychtýřem. Vyzbrojeni spolehlivými údaji pak můžete začít přesně předpovídat množství zákazníků v jednotlivých fázích jejich nákupního rozhodnutí a tím také příjmy.

Zkušení marketéři se v současnosti nezabývají pouze reklamou, ale také tím, jak získané zájemce udržet ve hře, obhospodařovat, bodovat a analyzovat. To jim umožňuje maximalizovat dopad jejich marketingových činností v nových podmínkách.

off
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 26.2.2017

Chtějte profesionální marketing

Spolupráce s Marketingovou kanceláří.cz doporučuji, vše na čem jsme se domluvili bylo naplněno, komunikace vždy rychlá a obratná. Navíc práce s velmi příjemnými lidmi, kteří do toho dávají kus srdce. Děkuji a těším se na další spolupráci.

Andrea Puric
Specialista náboru a výběru
Česká pojišťovna a.s.
11.3.2017
Schválně, jaké pocity ve vás vyvolává samotný termín Marketingová Automatizace? Většině lidí mohou na mysl přijít asociace se slovy mechanický, chladný či neosobní.
13.2.2017
Měli byste přejít z prostého posílání emailů na plně vybavenou platformu pro automatizaci marketingu? Jaké je srovnání těchto dvou technologií? Nová řešení pro marketingovou automatizaci jsou nyní dostupná i pro malé a střední podniky.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace