Čtyři klíčové prvky pro správné on-page SEO

zavřít a zpět

Čtyři klíčové prvky pro správné on-page SEO

On-page SEO faktory se nachází na stránce a jsou s ní přímo spojeny. Dobré použití těchto faktorů zvýší viditelnost webové stránky pro vyhledávače a tím její snadnější nalezení uživateli internetu.

I když optimalizace webu pro vyhledávače zahrnuje různé praktiky (např. linkbuilding), právě na úpravu stránek z hlediska on-page SEO se častokrát nedostane takové pozornosti, jaká je zapotřebí. On-page SEO je přitom důležité, protože dává vyhledávačům informativní přehled o každé webové stránce i o vašem webu jako celku. Dobré on-page SEO se dá přirovnat k přebalu knihy. Pokud je dobře udělaný, tak i z něj, z obsahu a anotace lze docela dobře rozeznat, o čem kniha je.

Mezi on-page faktory patří například titulek stránky, struktura webové stránky, obsah stránky (nadpisy, zvýrazněný text, popisky obrázků), text odkazů na stránce (interních i externích), navigace stránek apod.

Zde jsou čtyři nejdůležitější věci, které byste při nastavení vašeho on page SEO neměli opomenout. Jde zejména o to, jak do webu začlenit klíčová slova, aby to bylo přirozené a účinné pro návštěvníky i vyhledávače.

1. Textový obsah stránky

Svou klíčovou frázi nebo klíčové slovo nepoužijte v obsahové stránce více než dvakrát. tedy pokud je například vašim klíčovým výrazem „CRM systém“, použijte toto sousloví nejvýše dvakrát.

Nadměrné opakování vypadá nepřirozeně pro lidské oko a vyhledávače by vás mohly za přílišné použití slova penalizovat. Neváhejte nicméně přidat do textu synonyma tam, kde se mohou přirozeně vyskytnout. Například tedy fráze „software pro řízení vztahů se zákazníky“ apod.

2. Nadpisy stránek a podnadpisy

Klíčová slova a fráze mají pro vyhledávače různou váhu v závislosti na jejich umístění na stránce. Pokud jsou obsaženy v nadpisech a podnadpisech, upozorníte tím vyhledávače na jejich vysokou důležitosti.

3. Navigační menu

Máte na své webové stránce v menu obecná slova jako produkty nebo služby? Pokud ano, připravujete se o možnost využít jeden z dobrých prvků SEO. Používání specifických frází místo obecných výrazů je totiž mnohem smysluplnější jak pro návštěvníky, tak i pro vyhledávače. Místo slova „Produkty“ tak můžete mít například „CRM systémy na míru“ apod.

4. Názvy obrazových souborů a alt tagy

Pokud máte na webu obrázky, dejte pozor na to, jak jsou pojmenovány. Pokud má fotka smysluplný název, tak vyhledávač pozná, co na ní je, a může ji nabídnout uživatelům interentu při jejich vyhledávání. V opačném případě je to pro něj jen nic neříkající obrázek. Čili místo pojmenování fotky napříkla „IMG45_71296.jpg použijte tzv. alt tag a pomocí něj dejte obrázku název například „vykonna_elektricka_pila.jpg .

Základem všeho je samozřejmě dobrý a originální text. Ten nejprve napište tak, aby byl co nejzajímavější a nejpřínosnější pro návštěvníky vašeho webu, a potom jej zvýrazněte. Použijte on-page SEO faktory, které pomúžou vyhledávačům tento text najít a předložit ho uživatelům internetu.

off
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 20.2.2014

Chtějte profesionální marketing

Potřebovali jsme propojit webovou prezentaci tradičního brandu zápalek SOLO, který má 175 letou historii, s moderním elektronickým prostředím a zároveň také s novým designem pro celou kategorii "plamenů". Pracovníkům Marketingové Kanceláře se podařilo splnit naše zadání velmi dobře.

Pavel Helešic
ředitel
SOLO MATCHES & FLAMES
18.5.2020
Ze začátku roku jsme se zúčastnili školení Facebooku, které pořádá společnost www.primakurzy.cz.
18.5.2020
V době, kdy jste zalhceni "slovy a názory jiných" téma obsahu vyvstává do popředí. Jaký je ten obsah, který chceme jako markeťáci číst a vytvářet? Kam směřujeme?  

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace

 

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.