Inbound marketing je efektivní strategie

zavřít a zpět

Inbound marketing je efektivní strategie

Inbound marketing již používá 9 z 10 marketérů ve vyspělých zemích a nejúspěšnější firmy na něj dávají minimálně třetinu marketingového rozpočtu.

Inbound marketing, taky nazývaný content marketing či obsahový marketing, patří v současné době mezi nejúčinnější marketingové taktiky. Jeho kouzlo spočívá v tom, že díky jeho nástrojům se můžete zaměřit přímo na vaše žádané zákazníky a to i bez drahé reklamy a propagace.

Co je inbound marketing?

Principy inbound marketingu neboli obsahového marketingu lze nejlépe vysvětlit v porovnání s tradičním marketingem (také nazývaným outbound marketing).Vysvětlením rozdílu ve zkratce je, že outbound marketing je o aktivním oslovování a hledání potenciálních zákazníků, zatímco inbound marketing dělá vše pro to, aby firmu a její nabídku našli potenciální zákazníci sami.

Inbound marketing

Tradiční marketing pracuje s inzeráty, letáky, billboardy, televizními spoty atd. To vše jsou značně nákladné nástroje, u kterých se špatně měří jejich efektivita. Reklama míří na všechny lidi bez rozdílu, nicméně jen zlomek z nich má skutečně zájem o daný produkt či službu.

Základem inbound marketingu je kvalitní obsah

Inbound marketing naopak pracuje s lidmi, kteří sami vyjádří zájem o nějakou problematiku a hledají řešení. Díky tomu jsou daleko lepšími potenciálními zákazníky. Klíčovým principem je postavit se do role partnera, který lidem pomáhá, místo aby se jim snažil hned něco prodat. Základem je kvalitní, užitečný, zajímavý a hodnotný obsah, který dokáže lidi zaujmout a posunout je v jejich nákupním rozhodování žádaným směrem.

Je inbound marketing lepší než tradiční marketing?

Pokud se content marketing a tradiční marketing od sebe liší, tak vás pravděpodobně napadne klíčová otázka. Který z nich je lepší pro získávání zákazníků?Odpověď je jednoduchá a to, že to nelze jednoznačně říct. Oba způsoby marketingu se významně liší a každý má své výhody a nevýhody. A samozřejmě platí, že pro některé firmy, produkty, zákaznické skupiny a situace se lépe hodí inbound marketing, a pro některé tradiční marketing.

Obecně se dá říct, že inbound marketing je levnější a dokáže přinést vyšší míru obchodů. Potenciální zákazníci, které pomocí inbound marketingu získáte, jsou totiž více angažovaní a proto by mělo být jednodušší přesvědčit je k akci, k nákupu. Přišli k vám totiž sami. Zajímali se o problematiku, kterou řešíte, a našli váš obsah, který je zaujal.

Tradiční marketing, pokud jsou kampaně udělány velmi dobře, může mít potenciálně rychlejší návratnost investic do kampaně. To se ovšem často nestává, právě z důvodu nepromyšlených kampaní. Outbound marketing s sebou nese také větší kontrolu, vy sami rozhodujete, kde a kolikrát se zobrazí vaše reklama.

 

off
Marketingový stratég
Kategorie: 
Marketingová strategie
Dne: 30.9.2015

Chtějte profesionální marketing

Spolupráce s Marketingovou kanceláří.cz doporučuji, vše na čem jsme se domluvili bylo naplněno, komunikace vždy rychlá a obratná. Navíc práce s velmi příjemnými lidmi, kteří do toho dávají kus srdce. Děkuji a těším se na další spolupráci.

Andrea Puric
Specialista náboru a výběru
Česká pojišťovna a.s.
31.3.2017
B2B firma GreinerPURtec výrazně zefektivnila svůj business díky špičkové marketingové strategii. Začali jsme od vizuálního stylu a pokračovali až ke katalogu a webu.
15.3.2017
Marketingová Automatizace je mocným nástrojem, který umožňuje dělat skutečně personalizovaný marketing, například cílené zasílání zpráv na základě akcí návštěvníka na webových stránkách, což je daleko účinnější než nevyžádaný spam.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace