Inbound marketing je efektivní strategie

zavřít a zpět

Inbound marketing je efektivní strategie

Inbound marketing již používá 9 z 10 marketérů ve vyspělých zemích a nejúspěšnější firmy na něj dávají minimálně třetinu marketingového rozpočtu.

Inbound marketing, taky nazývaný content marketing či obsahový marketing, patří v současné době mezi nejúčinnější marketingové taktiky. Jeho kouzlo spočívá v tom, že díky jeho nástrojům se můžete zaměřit přímo na vaše žádané zákazníky a to i bez drahé reklamy a propagace.

Co je inbound marketing?

Principy inbound marketingu neboli obsahového marketingu lze nejlépe vysvětlit v porovnání s tradičním marketingem (také nazývaným outbound marketing).Vysvětlením rozdílu ve zkratce je, že outbound marketing je o aktivním oslovování a hledání potenciálních zákazníků, zatímco inbound marketing dělá vše pro to, aby firmu a její nabídku našli potenciální zákazníci sami.

Inbound marketing

Tradiční marketing pracuje s inzeráty, letáky, billboardy, televizními spoty atd. To vše jsou značně nákladné nástroje, u kterých se špatně měří jejich efektivita. Reklama míří na všechny lidi bez rozdílu, nicméně jen zlomek z nich má skutečně zájem o daný produkt či službu.

Základem inbound marketingu je kvalitní obsah

Inbound marketing naopak pracuje s lidmi, kteří sami vyjádří zájem o nějakou problematiku a hledají řešení. Díky tomu jsou daleko lepšími potenciálními zákazníky. Klíčovým principem je postavit se do role partnera, který lidem pomáhá, místo aby se jim snažil hned něco prodat. Základem je kvalitní, užitečný, zajímavý a hodnotný obsah, který dokáže lidi zaujmout a posunout je v jejich nákupním rozhodování žádaným směrem.

Je inbound marketing lepší než tradiční marketing?

Pokud se content marketing a tradiční marketing od sebe liší, tak vás pravděpodobně napadne klíčová otázka. Který z nich je lepší pro získávání zákazníků?Odpověď je jednoduchá a to, že to nelze jednoznačně říct. Oba způsoby marketingu se významně liší a každý má své výhody a nevýhody. A samozřejmě platí, že pro některé firmy, produkty, zákaznické skupiny a situace se lépe hodí inbound marketing, a pro některé tradiční marketing.

Obecně se dá říct, že inbound marketing je levnější a dokáže přinést vyšší míru obchodů. Potenciální zákazníci, které pomocí inbound marketingu získáte, jsou totiž více angažovaní a proto by mělo být jednodušší přesvědčit je k akci, k nákupu. Přišli k vám totiž sami. Zajímali se o problematiku, kterou řešíte, a našli váš obsah, který je zaujal.

Tradiční marketing, pokud jsou kampaně udělány velmi dobře, může mít potenciálně rychlejší návratnost investic do kampaně. To se ovšem často nestává, právě z důvodu nepromyšlených kampaní. Outbound marketing s sebou nese také větší kontrolu, vy sami rozhodujete, kde a kolikrát se zobrazí vaše reklama.

 

off
Kategorie: 
Marketingová strategie
Dne: 30.9.2015

Chtějte profesionální marketing

Na spolupráci s MARKETINGOVOU KANCELÁŘÍ.CZ si cením toho, že dokáže komplexně uvažovat nad specifickými službami, které poskytujeme a adresně doporučit, které aktivity pro nás mají v oblasti propagace a reklamy opravdu smysl a kterými se zabývat naopak nemáme.

Jan Ledvinka
Jednatel firmy
THERMOSERVIS-TRANSPORT s.r.o.
6.8.2020
Trendy v podnikání se mění rychleji, než se zdá. Jak udržovat svou firmu neustále na špičce je v zásadě prosté.
17.7.2020
Cítíte, že by váš marketing potřeboval novou vzpruhu, ale nevíte přesně, kde začít? 

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace

 

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.