Jak dobře zvolit název firmy?

zavřít a zpět

Jak dobře zvolit název firmy?

Pokud se chystáte založit novou firmu, nebo uvažujete o přejmenování současné firmy, čeká vás jedno z nejdůležitějších rozhodnutí – jak se bude společnost jmenovat. Je třeba brát v úvahu, že právě název společnosti je to, co ji identifikuje a provází během celého života.

Název firmy, pokud se stane ochrannou známkou, má často z celého podnikání tu největší hodnotu. Pravděpodobně nedosáhnete miliardových částek, které by musel zaplatit zájemce za takové značky, jakou jsou Nike, Google či Coca Cola. Ale i ochranné známky „Zbrojovka Brno“ zkrachovalé strojírenské firmy se prodaly za několik miliónů korun. Proto se vyplatí o názvu firmy pečlivě přemýšlet.

Pokud měníte název již fungující firmy, mělo by jít o krok dopředu. I známé a velmi cenné značky se v začátcích jmenovaly jinak. Google byl dřív Back Rub, Nissan byl původně Datsun a Pepsi Cola se v počátcích nazývala Brads Drink.

Nový název firmy by měl splňovat čtyři hlavní požadavky a měl by být:

  • snadno zapamatovatelný,
  • jednoduše vyslovitelný,
  • jednoduše hláskovatelný,
  • dobře ilustrující to, čím se firma zabývá.

Důležitá je i délka názvu

Zkušenost říká, že by se měl pohybovat mezi šesti a deseti znaky. Slovo nebo slova by neměla být zaměnitelná s jinou firmou. V dnešní době internetu je podstatná také další věc - měla by být volná i patřičná doména, tedy název www.nazev-vasi-nove-firmy.cz. Bylo by krajně nepříjemné zjistit, že vybraný název společnosti nemá volnou doménu, proto tuhle skutečnost prověřte ihned, jak název vymyslíte a pro jistotu si ji hned objednejte.

Zeptejte se kolegů i zákazníků

Pokud si s názvem nejste jistí, určitě neuděláte chybu, když se na názor zeptáte dalších lidí. Mohou to být vaši kolegové, ale zejména by to měli být vaši potenciální zákazníci. Zpětná vazba od zákazníků je velmi důležitá a neměli byste na ni zapomenout. Koneckonců jsou to právě zákazníci, kdo jsou pro vás nejdůležitější, a bylo by chybou po čase zjistit, že si název firmy špatně pamatují nebo jim nic neříká.

Jak budete při vybírání názvu vaší firmy postupovat vy?

off
Marketingový stratég
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 3.8.2011

Chtějte profesionální marketing

Potřeboval jsem web rychle kvůli jednomu výběrovému řízení, aby se zájemce mohl podívat na naši práci. V MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ mi vyšli vstříc a udělali web rychle a za dobrou cenu.

Marián Jelínek
majitel
Koupelny Jelínek
5.8.2019
Věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější. Vytváříme pro klienty růstové strategie a posouváme jejich marketing výrazně kupředu.
5.8.2019
Věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější. Vytváříme pro klienty růstové strategie a posouváme jejich marketing výrazně kupředu.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace