Jak jsme dělali rebranding pro Gabotherm
zavřít a zpět

Jak jsme dělali rebranding pro Gabotherm

Značka Gabotherm se rozhodla pro pořádnou změnu. Opřeli se naplno do svého marketingu. Chtěli být atraktivní a rozpoznatelní pro zákazníky. A navíc se rozhodli expandovat na mezinárodní trh. A tak si najali nás.

My jsme pro ně vytvořili branding, grafický manuál a návrh webu.

V tomto článku vám přiblížíme, jak jsme při brandingu postupovali. A ukážeme vám vybranou grafiku, kterou jsme prezentovali během roku 2020 i na mezinárodních soutěžích.

Začali jsme od základů…

Vytápění a chlazení Gabotherm je sálavý systém, který je ukrytý v podlaze a stěnách. Teplo nevychází z radiátoru ale rovnoměrně sálá z celého prostoru a radiátorem se tak stanou všechny pevné předměty, které vodí teplo. Teplota v místnosti je proto stálá. Nevznikají teplotní rozdíly, ani víření vzduchu.

Nádherný produkt a teď ten marketing

Při tvorbě brandingu si vždy klademe otázku, jaká firma i její vedení je. Proto vycházíme z archetypálního brandingu.

Archetypální branding je o hledání jedinečnosti. Archetypy jsou tradicí posvěcené a typické postavy (pravzory, představy), které máme v sobě zakořeněné. Pokud firma komunikuje jasně a chová se konzistentně, zákazníci ji začnou v různých marketingových kanálech poznávat a vytvoří si k ní opravdový vztah.

Pro Gabotherm jsme vybrali archetyp Vládce, který je zodpovědný, stabilní, schopný a drží své slovo. Z archetypu dýchá pevnost, síla a tah na branku.

Přizpůsobili jsme jeho identitu grafice, copy na webu, obsahový marketing, merkantilním tiskovinám i reklamám. Navrhli jsme způsob komunikace a vytvořili firemní manuál komunikace, aby každý zaměstnanec věděl, jak za firmu mluvit.

 

Jaký jsme zvolili základní způsob komunikace

Klíčem bylo vytvořit slogan, který…

  • bude univerzální pro všechny cílové skupiny: montážní firmy, projektanty i koncové zákazníky
  • bude konzistentní s archetypem Vládce
  • bude evokovat bezstarostnost: kvalitní materiály, dlouhá výdrž materiálu, propojitelnost s dalšímu systémy...
  • bude vyjadřovat, že se jedná o vytápění a chlazení
  • bude sdělovat benefity značky
  • budou v něm emoce

Pro komunikaci jsme nakonec vybrali dva styly, které se budou používat podle kontextu, ve kterém uživatel značku uvidí a podle prostoru pro “rozepsání se” o značce.

Zapomeňte na nás

Obraty ve stylu “Zapomeňte na nás” se budou používat v případech, kdy je možné se o Systému Gabotherm víc rozepsat. Uživatele claim pobaví, zaujme a bude číst následující text o značce. Je důležité, aby měl již o značce povědomí a tušil, o jaké odvětví se jedná. 

  • Pod tímto claimem se skrývá mnoho benefitů Gabothermu.
  • Sálavý systém Gabotherm není vidět. (Můžete na něho zapomenout.)
  • Jednoduše se montuje. (Nemusíte na montáž tolik myslet.)
  • Díky kvalitním materiálům, které dlouho vydrží, na něho nemusíte myslet. Funguje.
  • Projektant ocení asistenci při návrhu. (Nemusí tolik myslet.)
  • A uživatele text pobaví a vyvolá v něm zvědavost. A bude číst dál.

Druhá varianta claimu je

Zahřeje i zchladí

Variance tohoto claimu se budou používat, když v případech, že se uživatel se značkou ještě nesetkal a nebude prostor pro rozepsání se o ní.

Jsou to situace, kdy bude použita pouze firemní barva s logem a claimem.

Typicky se bavíme o PPC reklamě jako je grafika na bannerovou, displejovou reklamu,...

V claimu jsou použita dvě základní slovesa, která Systém Gabotherm dělá. Jasně. Přehledně. Stručně.

Hřeje a chladí.

Podívejte se na grafiku

Gabotherm

Vytápění a chlazení Gabotherm je sálavý systém, který je ukrytý v podlaze a stěnách. Teplo nevychází z radiátoru ale rovnoměrně sálá z celého prostoru. Firma vynalezla speciální polybuthenové trubky, které jsou na rozdíl od jiných značek ohebné, což ocení montéři, a také velmi odolné, což ocení zákazníci. Specialisté z Gabothermu navrhnují svým klientům přesné řešení do jejich domovů i objektů.

3.7.2020
Nová korporátní identita není jednoduchá změna. Ovšem v určitém období firmy bývá nezbytná. Vtiskne i tradičním a dlouholetým značkám na trhu nový punc, který přiláká zákazníky a odliší ji od konkurence.

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.