- Česky
- English
- Deutsch
- Français
Jak jsme dělali rebranding pro Gabotherm
Značka Gabotherm se rozhodla pro pořádnou změnu. Opřeli se naplno do svého marketingu. Chtěli být atraktivní a rozpoznatelní pro zákazníky. A navíc se rozhodli expandovat na mezinárodní trh. A tak si najali nás.
My jsme pro ně vytvořili branding, grafický manuál a návrh webu.
V tomto článku vám přiblížíme, jak jsme při brandingu postupovali. A ukážeme vám vybranou grafiku, kterou jsme prezentovali během roku 2020 i na mezinárodních soutěžích.
Začali jsme od základů…
Vytápění a chlazení Gabotherm je sálavý systém, který je ukrytý v podlaze a stěnách. Teplo nevychází z radiátoru ale rovnoměrně sálá z celého prostoru a radiátorem se tak stanou všechny pevné předměty, které vodí teplo. Teplota v místnosti je proto stálá. Nevznikají teplotní rozdíly, ani víření vzduchu.
Nádherný produkt a teď ten marketing
Při tvorbě brandingu si vždy klademe otázku, jaká firma i její vedení je. Proto vycházíme z archetypálního brandingu.
Archetypální branding je o hledání jedinečnosti. Archetypy jsou tradicí posvěcené a typické postavy (pravzory, představy), které máme v sobě zakořeněné. Pokud firma komunikuje jasně a chová se konzistentně, zákazníci ji začnou v různých marketingových kanálech poznávat a vytvoří si k ní opravdový vztah.
Pro Gabotherm jsme vybrali archetyp Vládce, který je zodpovědný, stabilní, schopný a drží své slovo. Z archetypu dýchá pevnost, síla a tah na branku.
Přizpůsobili jsme jeho identitu grafice, copy na webu, obsahový marketing, merkantilním tiskovinám i reklamám. Navrhli jsme způsob komunikace a vytvořili firemní manuál komunikace, aby každý zaměstnanec věděl, jak za firmu mluvit.
Jaký jsme zvolili základní způsob komunikace
Klíčem bylo vytvořit slogan, který…
- bude univerzální pro všechny cílové skupiny: montážní firmy, projektanty i koncové zákazníky
- bude konzistentní s archetypem Vládce
- bude evokovat bezstarostnost: kvalitní materiály, dlouhá výdrž materiálu, propojitelnost s dalšímu systémy...
- bude vyjadřovat, že se jedná o vytápění a chlazení
- bude sdělovat benefity značky
- budou v něm emoce
Pro komunikaci jsme nakonec vybrali dva styly, které se budou používat podle kontextu, ve kterém uživatel značku uvidí a podle prostoru pro “rozepsání se” o značce.
Zapomeňte na nás
Obraty ve stylu “Zapomeňte na nás” se budou používat v případech, kdy je možné se o Systému Gabotherm víc rozepsat. Uživatele claim pobaví, zaujme a bude číst následující text o značce. Je důležité, aby měl již o značce povědomí a tušil, o jaké odvětví se jedná.
- Pod tímto claimem se skrývá mnoho benefitů Gabothermu.
- Sálavý systém Gabotherm není vidět. (Můžete na něho zapomenout.)
- Jednoduše se montuje. (Nemusíte na montáž tolik myslet.)
- Díky kvalitním materiálům, které dlouho vydrží, na něho nemusíte myslet. Funguje.
- Projektant ocení asistenci při návrhu. (Nemusí tolik myslet.)
- A uživatele text pobaví a vyvolá v něm zvědavost. A bude číst dál.
Druhá varianta claimu je
Zahřeje i zchladí
Variance tohoto claimu se budou používat, když v případech, že se uživatel se značkou ještě nesetkal a nebude prostor pro rozepsání se o ní.
Jsou to situace, kdy bude použita pouze firemní barva s logem a claimem.
Typicky se bavíme o PPC reklamě jako je grafika na bannerovou, displejovou reklamu,...
V claimu jsou použita dvě základní slovesa, která Systém Gabotherm dělá. Jasně. Přehledně. Stručně.
Hřeje a chladí.
Vytápění a chlazení Gabotherm je sálavý systém, který je ukrytý v podlaze a stěnách. Teplo nevychází z radiátoru ale rovnoměrně sálá z celého prostoru. Firma vynalezla speciální polybuthenové trubky, které jsou na rozdíl od jiných značek ohebné, což ocení montéři, a také velmi odolné, což ocení zákazníci. Specialisté z Gabothermu navrhnují svým klientům přesné řešení do jejich domovů i objektů.