Jak mít dobrý web, který přináší obchody

zavřít a zpět

Jak mít dobrý web, který přináší obchody

Troufnu si říct, že naprostá většina webových stránek českých firem je mizerná. Situace se sice pomalu mění a nově vznikající weby jsou lepší než v minulosti, přesto je 8 z 10 webů špatných a neplní to, co od nich firmy očekávají. Většinou tedy to, že jim budou přivádět nové zákazníky.
Jak získat naopak dobrý web plnící roli, kterou od něj čekáte?

Každý web plní jiné cíle a musí jim být přizpůsobený

Je to třeba si uvědomit základní skutečnost: každý web plní jiné cíle. Některý web má jen představit firmu, jiný web má za cíl primárně prodávat konkrétní produkty. Obecně jistě platí, že když už někdo dá peníze do tvorby nového webu, tak zřejmě chce, aby mu web něco přinesl. A k tomuto cíli se musí vázat vše, tedy texty, grafika i uspořádaní webu.
Nejlepší cestou, jak vytvořit kvalitní web, je začít analýzou vašich potřeb a tvorbou modelu webu. Pro váš web se totiž pravděpodobně hodí pouze jedna struktura, jen jedno uspořádání prvků na úvodní stránce a rozložení dalších stránek, a to takové, které bude vychází z cílů celého projektu.

Web musí umět rychle zodpovědět základní otázky

Problémů a častých chyb běžných webů je celá řada a rozebírat jeden po druhém by trvalo hodně dlouho. Nicméně ten nejčastější a nejzávažnější je, že web nedokáže rychle svému návštěvníkovi odpovědět na základní otázky, kterými jsou: Co to je? Co nabízí? Proč bych měl zde zůstat a nejít jinam? Kde mám začít? A pokud to nedokáže, návštěvník zklamaně odchází.

Když se podíváte na běžný web, tak uvidíte spoustu textu, kterému říkám přátelský monolog. „Vítejte na stránkách firmy ABC. Našim posláním je poskytovat kvalitní služby, zakládáme si péči o zákazníka bla bla bla....“

Čili weby předkládají propagační balast místo toho, aby stručně a jasně řekly, čím mohou potenciálnímu zákazníkovi pomoci a proč je firma lepší než ostatní.


Co dělá web dobrým a naopak

Nejlepší a nejnavštěvovanější webové stránky jsou ty, které jsou jednoduché, přehledné a intuitivně ovladatelné. Běžné weby naopak často trpí tím, že jsou nepřehledné, přeplácané a návštěvníci neví, kam mají kliknout, aby získali informace, které hledají. Nejhorší problémy se tedy týkají samotných základů každého webu, tedy jeho nabídky, vyhledávání na něm, navigace a celkového rozmístění prvků na stránce.

Samostatnou kapitolou je grafika a typografie. I obsahově dobrý web spolehlivě zazdí zastaralá grafika, fotografie z fotobanky či nečitelné písmo. A naopak, špatný text může zcela znehodnotit i jinak graficky povedený web.

Pravidelně dělejte a vyhodnocujte analýzu vašeho webu

Web není věc, která je jednou pro vždy neměnná. Naopak, měl by se přizpůsobovat svým návštěvníkům a jejich potřebám. Abyste věděli, jací lidé na vaše stránky chodí, kolik času tam tráví a o co se nejvíce zajímají, můžete využít analytické nástroje. V praxi se nejčastěji používá služba Google Analytics, která je zdarma.

Webová analytika umožňuje sledovat chování návštěvníků na webu, měřit ho a vyhodnocovat. Díky tomu uvidíte, co se na webu děje a zároveň zjistíte, které úpravy webu nebo jeho částí usnadní návštěvníkům stránek orientaci na webu, zjednoduší jim cestu k nákupu, či je přinutí utratit více.

Na webové stránky z naší produkce se můžete podívat v našich referencích.

off
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 9.3.2010

Chtějte profesionální marketing

Potřebovali jsme propojit webovou prezentaci tradičního brandu zápalek SOLO, který má 175 letou historii, s moderním elektronickým prostředím a zároveň také s novým designem pro celou kategorii "plamenů". Pracovníkům Marketingové Kanceláře se podařilo splnit naše zadání velmi dobře.

Pavel Helešic
ředitel
SOLO MATCHES & FLAMES
1.4.2020
Jsme marketingová agentura a věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější.
26.2.2020
Prodejní text je určený vašemu klientovi, proto než začnete psát, představte si: 1. vašeho zákazníka, pro kterého článek píšete 2. prostředí, kde text bude a v jakém kontextu čtenáře zastihne

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace