Jak napsat dobrý článek pro web?

zavřít a zpět

Jak napsat dobrý článek pro web?

Dobrý článek na webu je jednak prospěšný pro návštěvníky webu, tedy pro vaše potenciální zákazníky, ale může vám i přinést přední místa ve vyhledávačích. Zjistěte, jak napsat dobrý článek pro web.

Při psaní článku, je dobré držet se několika zásad:

1. Rozmyslete si, o čem chcete psát

Pište na aktuální zajímavá témata z oboru, o který se zajímáte a na témata související s Vaší činností či zájmy. Pokud se Vám podaří napsat článek na aktuálně „žhavé“ téma, o kterém zatím nikdo nenapsal, Vaše šance na to, že se v této oblasti dostanete na dobré pozice ve vyhledávačích, strmě stoupá.

2. Dříve, než začnete psát, proveďte nejprve analýzu klíčových slov

Napište si, která klíčová slova souvisí s tématem, o kterém chcete psát. Například – pokud budete psát o restauracích, další klíčová slova, která s tématem mohou souviset jsou třeba „hospoda, hospody oběd, jídlo, večírek, atd.“ Jakmile Vám dojde inspirace, zkuste využít specializovaný nástroj pro návrh klíčových slov od Googlu - Google Keyword Tool. Pomocí něj najdete i spoustu dalších slov a slovních spojení (frází), které s tématem souvisejí (v našem případě např. restaurant, restaurace v Brně, atd.).

3. Při psaní využívejte získaná klíčová slova

S využitím získaných klíčových slov napište článek. Využitím klíčových slov v textu pomůže Vašim SEM a SEO aktivitám (optimalizace stránek pro vyhledávače).

4. Pište stručně, zvýrazňujte podstatné

Na webu návštěvníci nečtou podobně jako v novinách. Text spíše rychle „prolétnou“. Proto na webu používejte kratší odstavce a nedělejte stránky příliš dlouhé. Důležitá slova (nikoliv celé odstavce) zvýrazněte (např. tučným písmem či kurzívou), aby se na nich zastavil čtenářův zrak.

psaní článku

5. Pište pro svoje čtenáře, pište pro web

Není důležité, aby stránka byla srozumitelná Vám, ale Vašim čtenářům. Dbejte na to, aby návštěvníci článku rozuměli (aby článek mluvil stejným jazykem jako oni) a aby se v něm dozvěděli to, co je opravdu zajímá a co je pro ně přínosné.

6. Vyhněte se přílišným detailům

Při psaní nepopisujte přílišné detaily Vašich produktů. Zaměřte se na informace, které jsou pro zákazníka opravdu podstatné a které ho zajímají. Častou chybou je uvádění příliš mnoha nepodstatných technických detailů, kterým nikdo kromě jejich pisatele nerozumí. Pokud je potřeba detaily uvézt, je žádoucí k tomuto využít speciální stránku (např. podrobná technická specifikace) a tuto stránku prolinkovat se čtivější a více prozákaznickou stránkou.

7. Využívejte zajímavou grafiku

Obrázek řekne více než tisíc slov. Proto doplňte svoje články nejen zajímavými obrázky, které s článkem souvisejí, ale využijte rovněž diagramů, grafů, atd.

8. Článek opatřete poutavým nadpisem, důležitá slova zvýrazňujte

Silný nadpis prodává. Proto napište takový nadpis, který přiměje návštěvníky, aby pokračovali ve čtení dále. Použití zajímavého úvodníku rovněž pomůže motivovat návštěvníky v dalším čtení. Slova, která považujete za nejdůležitější umisťujte do nadpisů, odkazů, atd. Co se týče nadpisů, je vhodné jich používat pouze pro opravdu důležité věci, abyste neměli „přenadpisováno“. Dbejte na hierarchické členění nadpisů a na to, aby na každé stránce byl pouze jediný nadpis první úrovně (v html kódu označený jako <h1>). Tyto aktivity jsou předpokladem k úspěšné optimalizaci pro vyhledávače (SEO).

9. Usnadněte vyhledávačům indexování

Nepoužívejte nicneříkající hypertextové odkazy typu „...klikněte zde“, ale raději odkazujte konkrétním textem vztahujícím se k odkazované stránce. Takový text může vypadat např.: Pokud potřebujete poradit v marketingu, kontaktujte agenturu MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ. Rovněž využívejte alternativní texty k obrázkům, které používáte. Jedině tak bude moci Vaše obrázky někdo vyhledat (navíc používání alternativních popisků důležité i z jiných důvodů; např. pro návštěvníky, kteří mají zobrazování obrázků vypnuto). Pro obrázek se svým logem tak použijte raději např. „logo MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ“, než „logo“.

10. Využívejte relevantní titulek a popisek stránek

Titulek a obrázek je to, co se návštěvníkům zobrazí ve výsledcích vyhledávání. Když není vyplněn, vyhledávač použije kousek textu zpravidla ze začátku stránky. Obsah zobrazených informací však můžete ovlivnit sami tím, že budete důsledně psát titulek a popis stránek. Pomocí kvalitně napsaného titulku a popisku zvýšíte míru prokliku a přivedete na svůj web více návštěvníků.

Jak napíšete články pro váš web vy?

Autor: Ing. Richard Kafoněk

off
Výkonný ředitel
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 8.9.2011

Chtějte profesionální marketing

S MARKETINGOVOU KANCELÁŘÍ.CZ jsme velice spokojeni. Ušetří nám to čas, peníze a nejdeme takovou tou cestou pokus-omyl. Jsme velice spokojeni s produkcí, všechny služby a zboží dostaneme včas a bez jakýchkoliv starostí. Kromě obvyklé propagace a aktivit jsme zavedli například komunitní marketing nebo CRM, což jsou cesty, které nám přinášejí zákazníky velice efektivním způsobem.

Šárka Kocandová
majitelka optiky
Optika Šárka Kocandová
11.3.2017
Schválně, jaké pocity ve vás vyvolává samotný termín Marketingová Automatizace? Většině lidí mohou na mysl přijít asociace se slovy mechanický, chladný či neosobní.
26.2.2017
Mění automatizace marketingu svět marketingu? Zcela určitě ano! Obrovské množství informací dostupných on-line na internetu a na sociálních sítích zásadně změnilo způsob, jak zákazníci hledají řešení svých problémů a nakupují.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace