Jak napsat dobrý reklamní slogan

zavřít a zpět

Jak napsat dobrý reklamní slogan

Reklamní slogany jsou již dlouhou dobu součástí působení obchodních společností na širokou veřejnost. Zjistěte, jak napsat dobrý reklamní slogan.

Reklamní slogany a claimy mají za cíl sdělit, co má určitá společnost na srdci a v konečném důsledku jí přinést více zákazníků a větší tržby.  Ne vždy se však podaří vymyslet úspěšný slogan, v praxi je to spíše naopak, naprostá většina sloganů nefunguje, protože je zákazníci nevnímají, nepamatují si je a nerozumí jim.

V USA byl nedávno uskutečněn rozsáhlý průzkum, zdali lidé pochopili a dokáží rozpoznat slogany největších obchodních firem. Výsledky nebyly vůbec dobré. Více než 68 procent dotazovaných uvedlo, že nerozumí tomu, co jim chce firma svým sloganem říci. Což je vzhledem k stamilionům dolarů, které firmy ročně vkládají do reklamy, značně tristní výsledek. Například slogan tak známé společnosti jako je Kmart (Zboží vašeho života) nemělo v povědomosti ani jedno procento lidí. Ovšem ne všechny slogany mají stejný neúspěšný osud. Například slogan Wal – Martu „Vždy nízké ceny. Vždy!“, znalo 64 procent dotázaných.

 

Kmart Wal - Martu
kmart wal mart

 

V čem je tedy podstata dobrého sloganu?

Slogan by měl říct něco jasného a smysluplného, něco co dokáže zákazníka zaujmout. Nesmí obsahovat pouze pěkná, ale zároveň prázdná a nekonkrétní slova. Slogan „Vždy nízké ceny. Vždy!“ zaujal právě proto, že je pravdivý a popisný. Dalším doporučením je, že délka sloganu by neměla překročit 5 – 8 slov. Pokud nedokážete pro svou firmu vytvořit slogan takto krátký, raději se do jeho tvorby nepouštějte, byla by to ztráta času.

A jak postupovat při tvorbě takového sloganu?

Nejprve vymyslete, jaké sdělení chcete svému publiku předat. Poté vyberte dobrá slova, která charakterizují vaši činnost. Použijte svou kreativitu a vytvořte slogan. Buďte originální, konkrétní a jasně lidem sdělte, co chcete.

Objevit originální a opravdu dobré heslo není vůbec jednoduché, ale pokud se vám to podaří, zvýší to úspěch vaší firmy.

Jak vytvoříte slogan pro vaši firmu vy?

off
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 7.4.2011

Chtějte profesionální marketing

Se spoluprací s Marketingovou kanceláří jsem spokojená. Oceňuji zejména osobní přístup a to, že jejich prostřednictvím můžeme na projektech spolupracovat se špičkami v oboru.

Eva Jurčíková
manažerka marketingu
Vaše Nároky.cz
1.4.2020
Jsme marketingová agentura a věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější.
26.2.2020
Prodejní text je určený vašemu klientovi, proto než začnete psát, představte si: 1. vašeho zákazníka, pro kterého článek píšete 2. prostředí, kde text bude a v jakém kontextu čtenáře zastihne

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace