Jak napsat dobrý reklamní slogan

zavřít a zpět

Jak napsat dobrý reklamní slogan

Reklamní slogany jsou již dlouhou dobu součástí působení obchodních společností na širokou veřejnost. Zjistěte, jak napsat dobrý reklamní slogan.

Reklamní slogany a claimy mají za cíl sdělit, co má určitá společnost na srdci a v konečném důsledku jí přinést více zákazníků a větší tržby.  Ne vždy se však podaří vymyslet úspěšný slogan, v praxi je to spíše naopak, naprostá většina sloganů nefunguje, protože je zákazníci nevnímají, nepamatují si je a nerozumí jim.

V USA byl nedávno uskutečněn rozsáhlý průzkum, zdali lidé pochopili a dokáží rozpoznat slogany největších obchodních firem. Výsledky nebyly vůbec dobré. Více než 68 procent dotazovaných uvedlo, že nerozumí tomu, co jim chce firma svým sloganem říci. Což je vzhledem k stamilionům dolarů, které firmy ročně vkládají do reklamy, značně tristní výsledek. Například slogan tak známé společnosti jako je Kmart (Zboží vašeho života) nemělo v povědomosti ani jedno procento lidí. Ovšem ne všechny slogany mají stejný neúspěšný osud. Například slogan Wal – Martu „Vždy nízké ceny. Vždy!“, znalo 64 procent dotázaných.

 

Kmart Wal - Martu
kmart wal mart

 

V čem je tedy podstata dobrého sloganu?

Slogan by měl říct něco jasného a smysluplného, něco co dokáže zákazníka zaujmout. Nesmí obsahovat pouze pěkná, ale zároveň prázdná a nekonkrétní slova. Slogan „Vždy nízké ceny. Vždy!“ zaujal právě proto, že je pravdivý a popisný. Dalším doporučením je, že délka sloganu by neměla překročit 5 – 8 slov. Pokud nedokážete pro svou firmu vytvořit slogan takto krátký, raději se do jeho tvorby nepouštějte, byla by to ztráta času.

A jak postupovat při tvorbě takového sloganu?

Nejprve vymyslete, jaké sdělení chcete svému publiku předat. Poté vyberte dobrá slova, která charakterizují vaši činnost. Použijte svou kreativitu a vytvořte slogan. Buďte originální, konkrétní a jasně lidem sdělte, co chcete.

Objevit originální a opravdu dobré heslo není vůbec jednoduché, ale pokud se vám to podaří, zvýší to úspěch vaší firmy.

Jak vytvoříte slogan pro vaši firmu vy?

off
Marketingový stratég
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 7.4.2011

Chtějte profesionální marketing

Marketingová kancelář.cz pro nás zajišťovala internetový marketing od PPC kampaní přes SEO analýzy až po tvorbu specializovaného portálu o dveřích. Díky výborné spolupráci s nimi se nám podařilo nastavit ucelený systém online marketingu, který přivádí zákazníky.

Martin Dozrál
generální ředitel
SOLODOOR
5.8.2019
Věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější. Vytváříme pro klienty růstové strategie a posouváme jejich marketing výrazně kupředu.
7.5.2018
Bez kontaktů na nové potenciální zákazníky těžko získáte nové zákazníky, kteří využijí vaše produkty a služby. Proto jste rádi za každý email nebo kontakt, co se dostane do vaší databáze.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace