Jak napsat lákavý prodejní článek

zavřít a zpět

Jak napsat lákavý prodejní článek

Prodejní text je určený vašemu klientovi, proto než začnete psát, představte si

1. vašeho zákazníka, pro kterého píšete

2. grafické prostředí, ve kterém vaše slova budou

3. v jakém rozpoložení čtenáře text zastihne

4. co chcete čtenáři předat za informaci

5. a co chcete, aby udělal, až si text přečte

Více o tom, co je třeba rozmyslet, než začnete reálně psát prodejní text, si přečtěte zde 7 copy zastavení, než začnete psát prodejní texty.

A teď k samotnému textu.

Co vložit do textů, které prodávají?

7 trpaslíků? 7 statečných? Ne. 7 ingrediencí, které z vašich textů udělá prodejní.

1. Bez emocí to nejde

Emoce jsou solí prodejního textu. Bez nich se to nebude dát jíst. Ehm... Číst.

Přesvědčujeme sami sebe, že se rozhodujeme racionálně, ale když dojde na lámání chleba, jsme zvířata, která jednají podle emocí. Dostaňte emoce i do svého textu.

Použijte emoční slova

(samozřejmě podle citu a kontextu)

Zaujmout vs zamilovat
Doporučení vs rada
Bezprostředně vs teď
 
Cítíte ten rozdíl?

Prodávejte zážitky, představy, obrazy, příběhy

I když si to třeba myslíte, nekupujete si kolo, abyste měli kolo.

Kupujete si kolo, abyste cítili požitek, když se projíždíte lesem vysokou rychlostí. Slyšíte, jak vám buší srdce, soustředíte se jen na cestu před vámi, cítíte jehličí a navíc se za vámi právě otočila ta hezká dívka.

Takže? V tomto případě 3 slova. Adrenalin. Vzrušení. Uznání.

 

Prodáváte pocit, který bude čtenář mít, když si koupí váš produkt. Na racionální specifika produktu a fakta je také místo, ale až ve chvíli, kdy se váš zákazník k nim dočte.

Prošpikujte vaše texty citlivě emočními slovy a buďte chtění.

2. Zaujměte

Na začátku máte jen pár sekund na upoutání pozornosti. Vyšperkujte headline, předmět direct mailu, perex atd. To je zásadní. 3, 2, 1. Nezaujali jste? Smůla. Čtenář už je jinde.

 

3. Pište, jak mluvíte

Představte si, že jste na večírku a po dvou skleničkách vyprávíte atraktivnímu protějšku o své práci.

To funguje vždycky.

Řeknete mu, že poskytujete profesionální B2C služby nebo že máte kvalitní české produkty? Asi ne, že?

Pište, jak mluvíte. Žádná dlouhá souvětí, ani nesrozumitelná cizí slova. Používejte jasné věty a vyhněte se slovní vatě.

4. Pohlídejte si grafické zpracování textu

Nikdo nechce zaostřovat na blechy. Nechte své texty prokouknout.

Zvětšete písmo. Strukturujte text do kratších odstavců. Udělejte ho přehledným.

Zkracujte, zpřehledňujte, upravujte. Ideálně text i dejte někomu přečíst.

 

5. A kde je pointa?

Neschovávejte si pointu na konec, prodejní text není vtip.

Musíte čtenáře zaujmout a hned, nebo se ke konci textu nikdy nedostane.

Pointa může klidně křičet z headlinu a čtenář je pak tak zaujatý, že chce znát celý příběh.

6. Řekněme čtenáři, co má udělat

Čtenář dočetl už skoro do konce. A co dál? Nenuťte ho přemýšlet a vychladnout. Povoďte ho pěkně za ručičku a ukažte mu, co má udělat. Kam má kliknout. Jak si co objednat. Kde jsou reference. Kde je eshop.

Ostatně proto jste ten článek napsali, že?

7. Testujte a vylepšujte

Hotový text dejte přečíst někomu dalšímu. Nenechte si ho přepsat, spíš ať vám zkontroluje jasnost textu, opakující se slova a drobné chyby.

Ideální je, pokud se vám podaří dát text přečíst i vaší cílové skupině. Jak textu rozumí? Mají pocit, že text mluví přímo k nim?

 

Vyřešeno?

Než text umístíte na web, dejte si od něho odstup.

Použijte čas ve svůj prospěch a nechte ho na týden vychladnout. Pak snadněji vychytáte mušky a upravíte nesrozumitelnosti, kterých jste si nevšimli.

Vyvěste ho na web, testujte a dolaďujte.

Pokud se potřebujete soustředit na jinou práci a psaní textů raději přenecháte odborníkům, obraťte se na nás.

off
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 26.2.2020

Chtějte profesionální marketing

Spolupráce s Marketingovou kanceláří.cz doporučuji, vše na čem jsme se domluvili bylo naplněno, komunikace vždy rychlá a obratná. Navíc práce s velmi příjemnými lidmi, kteří do toho dávají kus srdce. Děkuji a těším se na další spolupráci.

Andrea Puric
Specialista náboru a výběru
Česká pojišťovna a.s.
26.2.2020
Chystáte se psát prodejní slogan, perex, článek nebo rovnou web? Ušetřete si čas mazáním, přepisováním nebo střílení textů do internetového nekonečna.
25.2.2020
Hýčkejte si své klienty Odstupte od toho, že máte určitě skvělou služby nebo produkt. Bez toho to dnes už ani nejde.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace