Jak rozlišit a uspokojit zákazníky

zavřít a zpět

Jak rozlišit a uspokojit zákazníky

Dobře vymyšlená reklama sice přiláká zákazníky do prodejny – pokud ale nepoznáte, co zákazník skutečně chce, může bez váhání odejít. Pro úspěch v podnikání už rozhodně nestačí jen investovat do reklamy, ale taky pochopit psychologii zákazníků.

Zákazník je čím dál tím zákaznícivětší pán a již dávno neplatí slova Henryho Forda, který kdysi pronesl „náš zákazník může mít auto jakékoliv barvy, pokud si zvolí černou“. Dobré vztahy se zákazníky byly důležité vždycky. S tím, jak jsou lidé stále náročnější a možnosti jejich výběru stále větší, však důležitost budování dlouhodobých vztahů se zákazníky výrazně vzrostla. Kdo chce uspět, musí o zákazníky umět pečovat.

A to neznamená jen být na ně milý a usmívat se. Obchodníci se musí naučit zákazníka otipovat, rozlišit a podle toho se mu věnovat.

Chceme-li umocnit motivaci zákazníka, musíme oslovit jeho podvědomí, aby si uvědomil, že zboží nekupuje pouze jako takové, ale že nákupem kryje svoje životní potřeby. Je vhodné vytvořit u zákazníka takové asociace, které navodí vhodnou atmosféru využití zboží v jeho životě (lyže-hory, plavky-voda, košíky-houby, kosmetika-bezvadná pleť atd.). Potřeby a motivace ovlivňují chování zákazníků v prodejnách. Abychom mohli působit na zákazníky, musíme odhadnout jejich chování dopředu. V této souvislosti se snažíme identifikovat naše zákazníky dle jejich osobnostního typu.

Rozeznáváme 3 základní kategorie zákazníků:

  1. Zákazníci s jasnou představou o tom, co a za jakou cenu chtějí nakoupit. Takovým zákazníkům je vhodné nabídnout doplňkové zboží a služby.
  2. Zákazníci nemající představu o koupi, předem se informují o možných alternativách koupě. Snažíme se je oslovit a přiblížit aktuálnost koupě.
  3. Zákazníci, kteří nemají zájem něco koupit. Procházejí jen jako diváci bez konkrétních současných potřeb. O potenciálním nákupu je může přesvědčit právě správný přístup prodavače.

Víte-li ve svém podnikání, kdo jsou vaši zákazníci a co od vás očekávají, máte téměř vyhráno. Stačí se již jen zamyslet, co a jak jim můžete co nejefektivněji nabídnout a jak jejich očekávání naplnit.

Jak rozlišujete vaše zákazníky vy?

off
Marketingový stratég
Kategorie: 
Marketingová strategie
Dne: 4.8.2011

Chtějte profesionální marketing

S Marketingovou kanceláří.cz spolupracujeme dlouhodobě a jsme s její prací i přístupem velmi spokojeni. Zajišťují pro nás vše od menších věcí, jako jsou billboardy až po velké projekty, jako byl například nový web. Díky jejich službám a radám se nám daří efektivně využívat prostředky investované do marketingu a přivádět více zákazníků, než dříve.

Vlastimil Kocanda
Ředitel společnosti
OSP Moravský Krumlov
31.3.2017
B2B firma GreinerPURtec výrazně zefektivnila svůj business díky špičkové marketingové strategii. Začali jsme od vizuálního stylu a pokračovali až ke katalogu a webu.
15.3.2017
Marketingová Automatizace je mocným nástrojem, který umožňuje dělat skutečně personalizovaný marketing, například cílené zasílání zpráv na základě akcí návštěvníka na webových stránkách, což je daleko účinnější než nevyžádaný spam.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace