Jak se dobře připravit na námitky zákazníků

zavřít a zpět

Jak se dobře připravit na námitky zákazníků

Námitky zákazníků - dříve nebo později se s nimi setkáte. Naučte se, jak na ně reagovat, abyste byli spokojeni vy i zákazníci.

Bylo by iluzí se domnívat, že zákazníci touží po vašem zboží a službách. V dnešní době ostré konkurence je to právě naopak a každý zákazník automaticky řekne několik námitek, proč vaše zboží nechce. I na to se však dá připravit a úspěchu možného obchodu pomoci.

Jak často jste již slyšeli některou z následujících námitek, když jste se pokusili něco někomu prodat:

"Už máme svého dodavatele...“,

"O tom nemůžu rozhodnout sám...",

"Nejste na našem seznamu schválených dodavatelů...",

"Nic o vás nevíme...",

"Když budu něco chtít, objednám si to na internetu, kde to je podle mě levnější...",

"Jsme spokojeni s tím, co máme...",

"Nemám na schůzku čas, pošlete mi to mailem..."

"Teď nemáme peníze...",

"Máme špatnou zkušenost s firmami, které neznáme...".

Tyto a další námitky se objevují prakticky při každém obchodním jednání, přesto jimi bývají prodejci zase a znova zaskočeni. Přitom aby mohli správně reagovat, stačí málo. Sednout k počítači, sepsat si seznam námitek, se kterými se při jednání se zákazníky setkávají a hledat na ně odpovědi.

Do této úvahy můžete zapojit nejen prodejce, ale i další lidi z firmy, kteří mohou přinést tolik žádoucí pohled zvenčí. U každé námitky pak vyberte tu nejlepší a sestavte takzvaný argumentační manuál, tedy soupis námitek, otázek a odpovědí na ně.

Takovýto manuál ušetří práci prodejcům, neboť nebudou muset pracně hledat odpověď na každou otázku a námitku. Po prověření odpovědí v praxi můžete udělat vyhodnocení a podle toho, jak na ně zákazníci reagovali udělat další úpravy.

Kdy připravíte seznam námitek a nejlepších odpovědí vy?

off
Marketingový stratég
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 4.8.2011

Chtějte profesionální marketing

Spolupráce s MARKETINGOVOU KANCELÁŘÍ.CZ je plně profesionální. Co se mi na nich nejvíc líbí, je, že k danému problému, který zrovna řešíme, přidávají svoje know-how. Ještě k tomu dávají něco víc, co je třeba i nad rámec sjednané zakázky.

Ing. Vilém Suchomel
Ředitel marketingu a strategie
SPP CZ, a.s.
5.8.2019
Věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější. Vytváříme pro klienty růstové strategie a posouváme jejich marketing výrazně kupředu.
5.8.2019
Věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější. Vytváříme pro klienty růstové strategie a posouváme jejich marketing výrazně kupředu.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace