Jak správně nazvat vaše webové stránky?

zavřít a zpět

Jak správně nazvat vaše webové stránky?

Výběr názvu webových stránek, čili domény, je jedna z nejdůležitějších záležitostí při tvorbě nového webu. Podle toho, jaký název zvolíte, se budete v budoucnu buď můžete potýkat s problémy, nebo vám to naopak pomůže mít dostatek návštěvníků na vašem webu.

Doména první úrovně

Lidé mají často problém s pamětí a tím pádem při volbě domény platí pravidlo: čím jednodušší a zapamatovatelnější bude vybraná doména, tím více lidí si ji zapamatuje z doslechu nebo při čtení. Nejde přitom jen o samotný název, ale také volbu koncovky (.cz, .com, .info, .eu apod.). Tyto koncovky se nazývají doménami první úrovně a můžete si je volit prakticky libovolně.

Doména druhé úrovně

Doménou druhé úrovně je samotný název stránek (např. seznam.cz; webstep.net; sklisen.com, apod.). Takovouto doménu si můžete zaregistrovat u akreditovaných registrátorů domén. Stejný název pak nemůže mít zaregistrovaný nikdo jiný, každá doména je unikátní a to znamená, že nemůže existovat další doména, která by byla úplně stejná.

Jakou doménu zvolit

www

Když už víme co to je vlastně doména, stojí před námi otázka jakou doménu si zvolit a jestli to jak se rozhodneme, nějak ovlivní v budoucnu provoz webové prezentace. Je totiž mnoho faktorů, na které se musí při výběru domény přihlížet. V první řadě bychom si měli zhruba rozmyslet, jakého tématického okruhu se bude naše webová prezentace týkat. Poté souhrně tento okruh informací pojmenovat jedním slovem či slovním spojením, nejlépe co nejkratším. Toto slovo či slovní spojení by mělo být lehce zapamatovatelné a navíc alespoň trochu vyhledávané lidmi pomocí internetových vyhledávačů, aby mělo také nějaký efekt na SEO (viz dále). Pokud tedy prodáváme krmivo pro jezevčíky, je možná doména www.krmivoprojezevciky.cz apod.

 

Název firmy nebo produktu je jistota

Pokud se jedná o firemní webovou prezentaci nebo stránky o nějakém konkrétním produktu, doporučuje se jako doménu zvolit název společnosti, které se stránky týkají anebo v případě produktu jeho název (www.naparovaci-zehlicky-eta.cz). Většinou totiž běžný uživatel internetu, který se o Vaší firmě či nějakém produktu dozví, nejprve zkusí zadat název do adresního řádku internetového prohlížeče, a až poté pokud nic nenalezne, hledá přes vyhledávač. tam už ovšem hrozí, že pokud nebudete mít správně optimalizovánu vaši prezentaci pro vyhledávače (SEO), uvidí zákazník vaši konkurenci konkurence a nakoupí u ní.

Jak pojmenujete vaše webové stránky vy?

off
Marketingový stratég
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 7.6.2011

Chtějte profesionální marketing

Marketingová kancelář.cz pro nás zajišťovala internetový marketing od PPC kampaní přes SEO analýzy až po tvorbu specializovaného portálu o dveřích. Díky výborné spolupráci s nimi se nám podařilo nastavit ucelený systém online marketingu, který přivádí zákazníky.

Martin Dozrál
generální ředitel
SOLODOOR
11.3.2017
Schválně, jaké pocity ve vás vyvolává samotný termín Marketingová Automatizace? Většině lidí mohou na mysl přijít asociace se slovy mechanický, chladný či neosobní.
26.2.2017
Mění automatizace marketingu svět marketingu? Zcela určitě ano! Obrovské množství informací dostupných on-line na internetu a na sociálních sítích zásadně změnilo způsob, jak zákazníci hledají řešení svých problémů a nakupují.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace