Je skvělé, že s MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ můžeme řešit vše komplexně - od špičkové grafiky po programování webu. Jsem jim vděčný, že přinesli do našeho marketingu profesionalitu a styl.
Jak udržet v marketingu krok s konkurencí i světem
Trendy v podnikání se mění rychleji, než se zdá. Jak udržovat svou firmu neustále na špičce je v zásadě prosté. Vnímejte ji v širším kontextu a nechte si vyhrazený čas svůj nebo svého týmu na zahrnutí současných trendů do vašich procesů, marketingu nebo nitra firmy.
Nestojíte totiž na pustém ostrově a svět kolem vás se mění.
Na co je potřeba myslet
- Kde stojí svět (ekologie, charita, jednoduše mějte přesah)
- Kde stojí trh (jaká je vaše konkurence a vaše místo v ní)
- Novinky a výzkum (inovace materiálů, postupů, procesů...)
- Kdo jsou vaši zákazníky (persony)
- V jakém jsou vaši zákazníci momentu z hlediska budování vztahu s vaší značkou (Uvažují teprve zběžně o produktu, který prodáváte? Přemýšlí už o konkrétním typu vašeho produktu? Potřebují servis?)
- Online je multikanálová komunikace
Jak přistupovat k obsahu, který vytváříte
Doby, kdy firmy a e-shopy chrlili množství článků, videí a fotek, pomalu odeznívá. Obsahu je všude kolem tolik, že je potřeba trefit se přesně do gusta zákazníků.
Čas planých slov ve webovém nekonečnu je pryč. Nyní je období integrity, konzistence a dobře promyšleného obsahu, který ví na koho, kdy a proč cílí.
Obsah, ať na sítě, do médií, nebo na blog, je potřeba vytvářet přesně, trefně a v kontextu. Musí sloužit nejen zájmům firem, ale především zákazníkům, které má bavit nebo předávat pro ně důležité poselství a emoce. Jaké zvolit téma článku a jak ho vyladit si přečtěte v našich dvou článcích.
Jak přemýšlet o obsahu
- Obsah je služba pro vaše zákazníky
- Myslete na zákazníky
- Buďte jim věrní (20 % obratu tvoří stálí zákazníci)
- Nechtějte být pro všechny (myslete na své persony)
- Buďte autentičtí
- Buďte vidět
- Myslete na planetu
- Mluvte, když máte, co říct
- Experimentujte
- Zveřejňujte jen to perfektní
Jaké jsou možnosti silného obsahu
- • zahájit diskuze na sociálních médiích
- • budovat důvěru a loajalitu
- • rozvíjet komunity, které ocení váš brand
- • reagovat na každodenní životy lidí
- • udělat ze svých zákazníků ambasadory značky
- • stát se leaderem
- • pomáhat lidem v jejich nákupních rozhodnutích
- • stimulovat obsah vytvářený uživateli a podporovat dialog
- • propagovat osvědčené postupy
- • ukazovat, jak používat vaše výrobky
Kam marketing v současné době směřuje
- k onlinu a e-commerce
- k multikanálové komunikaci
- k neustálému vyhodnocování