Jaké trendy v SEO a linkbuildingu můžeme očekávat v roce 2017

zavřít a zpět

Jaké trendy v SEO a linkbuildingu můžeme očekávat v roce 2017

I v roce 2017 je jedním z největších témat a starostí marketérů jak se prosadit se svým webem v internetových vyhledávačích a získat pro něj dostatečnou návštěvnost. Co jsou tedy aktuální trendy v SEO a linkbuildingu, na co se připravit a co nepodcenit?

Konkurence roste a prakticky každá firma, která to myslí s online marketingem aspoň trochu vážně, má v současnosti optimalizovaný web a snaží se dělat linkbuilding a další aktivity.

Optimalizace a rychlost pro mobilní zařízení

To, že využití mobilních zařízení pro přístup k internetu roste, není žádní novinka. Je to trend, který stále sílí již několik let. Právě proto bude jedním ze základních prvků kvalitního SEO i v letošním roce optimalizace a rychlost webových stránek pro mobilní zařízení.

Uživatelé mobilních telefonů dávají přednost vyhledávání informací prostřednictvím těchto zařízení před vyhledáváním na počítači. K vyhledávání dochází zejména “na cestách”, kdy uživatel ocení zejména rychlou odezvu stránek a také přehlednost jejich obsahu, díky optimalizací. Stále více webových stránek proto nabízí i své verze ve formě aplikací, což také snižuje dobu odezvy a maximalizuje přehlednost a funkčnost stránky.

Nepodceňte lokalizaci výsledků vyhledávání

S častějším využíváním mobilních zařízení na surfování po internetu souvisí i další dva trendy, jejichž silnější efekt pocítíme v roce 2017. V první řadě jde o lokalizaci vyhledávání výsledků. Je proto důležité, aby firmy aktualizovaly své kontaktní údaje v databázích jako je Yelp, Firmy Seznam ale také na Facebooku. Pokud je pro uživatele lokalita firmy důležitá, je velká pravděpodobnost, že pokud mezi nalezenými výsledky klikne právě na vaši stránku, dojde na této stránce i ke konverzí.

Nastupuje hlasové vyhledávání

Další trend, který souvisí s oběma předchozími, je tzv. Voice search - tedy vyhledávání pomocí hlasu. Mobilní zařízení již tuto možnost nabízejí dávno a algoritmy pro rozpoznávání hlasu a slov se stále zlepšují. Ve vzdálenější budoucnosti bude muset SEO počítat i s vyhledáváním pomocí hlasu prostřednictvím zařízení instalovaných například do aut, domovů či veřejných prostranství. V krátkém čase však specialisté na SEO budou muset vysledovat vzorec chování uživatelů při vyhledávání prostřednictvím hlasových pokynů. Zda se tento vzorec změní oproti textovému vyhledávání není zatím předvídatelné.

Kvalitní obsah pro Answer Box

I v roce 2017 bude kladen velký důraz na kvalitní obsah, který stále přináší nejlepší konverzní výsledky pro webové stránky. Kvalita obsahu je důležitá zejména z toho důvodu, že Google přidává do výsledků vyhledávání více placených reklamních odkazů, jejichž design se změnil, takže v součanosti stále více připomínají organické výsledky.

V tomto případě je výhodné vytvořit tak kvalitní obsah, který by se objevil jako úryvek odpovědi (Answer Box) na první straně vyhledávače. Obsah by měl být výstižný a ideálně v názvu obsahovat otázku, nebo klíčové slovo, na které se potencionální uživatel může zeptat.

Kvalitní obsah je obsah, který stojí za to sdílet

Kvalitní obsah je obsah, který stojí za to sdílet. Firmy by proto měly věnovat dostatek pozornosti například blogpostům na svých stránkách, nebo videím na youtube. Příspěvky nemusí primárně prodávat daný produkt nebo službu, spíše by se měli zabývat specifickou problematikou z daného oboru nebo přinášet zajímavosti. Takové obsahy jsou oblíbeným objektem sdílení na sociálních sítích, kde se velmi rychle šíří. Pravděpodobnost kliknutí a konverze na webové stránce, ze které sdílený obsah vychází jsou velmi vysoké, protože přitáhly pozornost člověka ze zaměřené cílové skupiny.

Long tail místo klíčových slov

Poslední trend, který se rýsuje v roce 2017 souvisí s jedinečností a specifičností klíčových slov. Slova s ​​obecným významem jsou dnes obsaženy v tisících webových stránek. Aby publikum našlo právě vaši stránku mezi množstvím organických výsledků je momentálně spíše otázkou štěstí, či trpělivosti publika. Je třeba počítat i se zveřejňováním placených reklam mezi prvními nalezenými výsledky. Jednoduše řečeno, používání generických klíčových slov nepomůže webové stránce dostat se na první stránku ve vyhledávači Google.

Je třeba pracovat s takzvanými long-tail frázemi, respektive klíčovými slovy. Specifičnost long tail klíčových slov je obrovskou výhodou, protože zároveň znamená jedinečnost. Ne mnoho obsahů na internetu obsahuje tak specifická slova, aby se vaše webová stránka mezi nimi zcela ztratila. Pokud se analýza klíčových slov provede dostatečně dobře, může se text z vašeho webu objevit v úryvku, hned na první stránce Google výsledků.

Trendy na rok 2017 tedy jasně ukazují, že stále větší důraz je třeba klást na kvalitu a zaměření obsahu na webu, tak aby byl správně lokalizovaný a specifikovaný pro to pravé publikum, přístupný pro nastupující hlasové vyhledávání a aby byl optimalizovaný pro mobilní zařízení.

Autorka: Monika Fábryová

off
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 12.1.2017

Chtějte profesionální marketing

Potřebovali jsme propojit webovou prezentaci tradičního brandu zápalek SOLO, který má 175 letou historii, s moderním elektronickým prostředím a zároveň také s novým designem pro celou kategorii "plamenů". Pracovníkům Marketingové Kanceláře se podařilo splnit naše zadání velmi dobře.

Pavel Helešic
ředitel
SOLO MATCHES & FLAMES
18.5.2020
Ze začátku roku jsme se zúčastnili školení Facebooku, které pořádá společnost www.primakurzy.cz.
18.5.2020
V době, kdy jste zalhceni "slovy a názory jiných" téma obsahu vyvstává do popředí. Jaký je ten obsah, který chceme jako markeťáci číst a vytvářet? Kam směřujeme?  

 

CHCETE BÝT VIDĚT NA INTERNETU?

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace

 

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.