Kdo rozhoduje o vzhledu vašeho webu

zavřít a zpět

Kdo rozhoduje o vzhledu vašeho webu

Web je nesmírně důležitým komunikačním nástrojem každé firmy. Kdo má rozhodnout o tom, jaká bude struktura webu a jak bude vypadat?

Používá se váš web uživatelům pohodlně a bez problémů? Určitě si myslíte, že ano, ale zkoušeli jste to? Webové stránky má dnes prakticky každá firma. Některá si nechává dělat krásný web na míru, s grafickým designem od špičkového grafika a s mnoha vymoženostmi, animacemi apod. Některé firmy mají naopak velmi jednoduché weby, založené na některé z volně dostupných šablon. Kdo však má rozhodnout o tom, jak budou informace na webu řazeny, co bude v menu a jak mají vypadat tlačítka? Je to správce webu, grafik, který web tvoří, či obchodní ředitel?

www

O vzhledu vašeho webu nechte rozhodnout zákazníky

Žádná z těchto možností není správná. O vzhledu stránek by měl rozhodnout na prvním místě uživatel, pro kterého se web tvoří a který bude stránky navštěvovat.

Jednoduchost hledání na webových stránkách je jedním ze základních prvků jejich použitelnosti a přínosu pro zákazníky. Jednoduchostí rozumíme vytvoření takového webu, který se snadno používá, má jasný účel a není zatížen zbytečnými informacemi či vlastnostmi.

Proto do vývoje nebo úprav webu zapojte co nejvíce vaše zákazníky. Ideálním způsobem, jak se vyhnout problémům se špatnou použitelností a složitým webem, je uživatelské testování. Při testování vašeho webu se skutečnými lidmi můžete objevit na vašem webu chyby, o kterých vás doposud ani nenapadlo přemýšlet.

Jak uživatelské testování udělat?

Zjednodušeně řečeno, při uživatelském testování pozvete několik běžných uživatelů internetu a budete je pozorovat, jak používají váš web.

  1. Připravte si scénář testování. Bude obsahovat úkoly, které jsou pro uživatele na Vašem webu typické a které ho budou podněcovat k jeho běžnému chování. Lidem dáte jim jednoduché úkoly týkající se například hledání obsahu na vašem webu.
  2. Pozvete dostatečný počet běžných uživatelů internetu, kteří odpovídají uživatelům vašeho webu. Pokud například máte eshop s dětským zbožím, pozvete rodiče, pokud máte server o výcviku psů tak pozvete pejskaře atd.
  3. Uděláte samotné uživatelské testování. Při něm každý uživatel postupně plní připravené úkoly a vy ho během této činnosti pozorujete, kladete mu otázky a zapisujete si jeho problémy i úspěchy. Požádáte uživatele, aby vám popsali, jak při tom přemýšleli, zda například něco hledali přes vyhledávání, v menu či jinak.
  4. Shrnete celé testování a jeho výsledky do závěrečné zprávy. V té popíšete odhalené chyby a můžete tak udělat opatření jak tyto chyby nejlépe odstranit.

Za pár korun získáte neocenitelné názory a pohled lidí zvenku.

Díky otestování na skutečných uživatelích dosáhnete následujících přínosů:

Návštěvníci se budou vracet. Lidé dávají snadnosti používání a přehlednosti podle našich zkušeností vysokou prioritu. Mnohdy proto dají přednost přehlednému a srozumitelnému webu před graficky originálním a funkčně dokonalejším, ale hůře použitelným.

Přijdete na problémy skutečných uživatelů. Chyby vašeho webu, na které touto cestou přijdete, jsou ty, na které naráží vaši uživatelé při běžném používání.

Získáte více zákazníků. Uživatelům se u Vás už nebude stávat, že nemohou nalézt to, co hledají, nebo že nemohou dokončit objednávku. Váš web už jim nebude nijak bránit uzavřít s Vámi obchod.

Zjistíte, jak váš web rozvíjet. Pokud přidáváte nový obsah či chystáte redesign vašich webových stránek, uživatelské testování vám ukáže, na co se při tom zaměřit.

Jak budete při úpravách vašeho webu postupovat vy?

 

off
Výkonný ředitel
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 3.8.2011

Chtějte profesionální marketing

Na spolupráci s MARKETINGOVOU KANCELÁŘÍ.CZ si cením toho, že dokáže komplexně uvažovat nad specifickými službami, které poskytujeme a adresně doporučit, které aktivity pro nás mají v oblasti propagace a reklamy opravdu smysl a kterými se zabývat naopak nemáme.

Jan Ledvinka
Jednatel firmy
THERMOSERVIS-TRANSPORT s.r.o.
11.3.2017
Schválně, jaké pocity ve vás vyvolává samotný termín Marketingová Automatizace? Většině lidí mohou na mysl přijít asociace se slovy mechanický, chladný či neosobní.
26.2.2017
Mění automatizace marketingu svět marketingu? Zcela určitě ano! Obrovské množství informací dostupných on-line na internetu a na sociálních sítích zásadně změnilo způsob, jak zákazníci hledají řešení svých problémů a nakupují.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace