Linkbuilding pro SOLODOOR [případová studie]

zavřít a zpět

Linkbuilding pro SOLODOOR [případová studie]

Realizovali jsme linkbuilding pro třetího největšího výrobce dveří v Česku. Díky tomu se jeho web zviditelnil ve vyhledávačích. Přečtěte si, jak jsme postupovali.

1. SOLODOOR a výchozí situace

SOLODOOR patří mezi tři největší české výrobce dveří a zárubní. Společnost začala pro propagaci výrobků od roku 2013 ve větší míře ve spolupráci s naší agenturou využívat nástroje internetového marketingu, zejména PPC kampaně. Na začátku spolupráce jsme udělali také SEO analýzu a SERP analýzu, na jejichž základě došlo k významným obsahovým i strukturálním změnám na webu.

Firma se mimo jiné dlouhodobě potýkala s neviditelností v přirozeném vyhledávání zejména v Seznamu. Jedním z aspektů byl malý počet relevantních zpětných odkazů. Z tohoto důvodu jsme navrhli kromě úprav off-page SEO také začít s linkbuildingem.

2. Důvody pro linkbuilding

Jak již bylo zmíněno, SOLODOOR pro dosažení svých cílů v oblasti internetového marketingu a celkového zviditelnění a posílení značky využil nové formy on-line marketingu, mezi které bezpochyby linkbuilding patří.

Jedná se o zatím ne tak hojně využívanou metodu získávání zpětných odkazů na web pomocí publikování originálních obsahových materiálů na tématicky příbuzných a důležitých internetových portálech. Zpětné odkazy můžou mít podobu odkazu, článku obsahujícího prolink, textové upoutávky, banneru, tlačítka, fotografie apod. U této metody kromě financí záleží ve velké míře také na kreativitě, nápadech a množství času věnovaného dané práci.

3. Očekávaný cíl a přínosy

Před definováním cílů je třeba zmínit, že výsledky se práce na linkbuldingu se dostavují v průměru po 3 až 6 měsících. Samozřejmě zde záleží na mnoha faktorech, jako je rozpočet, konkurence v odvětví, kvalita vytvořeného obsahu či celková situace on-line marketingu dané firmy.

Jako měřitelné cíle byly stanoveny počty vybudovaných zpětných odkazů na relevantních a tématicky příbuzných serverech a posuny v pozicích dosažených v přirozených výsledcích vyhledávání v Seznamu a v Googlu. Přínosy jsou zvyšování hodnocení webu ze strany vyhledávačů, budování povědomí o značce, navázání dlouhodobé spolupráce s partnery a v neposlední řadě zvyšování návštěvnosti.

4. Popis řešení

Na začátku jsme sestavili linkbuildingovou strategii neboli plán realizace a podrobný popis forem a metod, časový harmonogram a rozpočet a udělali první monitoring pozic ve vyhledávačích pro definovaná klíčová slova. Co se týče publikace článků a umisťování dalších forem odkazů, využili jsme našeho know-how (analýzy serveru, odkazového profilu a dostupných materiálů) a vybrali nejvhodnější místa pro umístění. Zároveň byl respektován poměr cena/výkon.

S vybranými servery jsme navázali komunikaci a domluvili podmínky zveřejnění obsahů a dalších forem zviditelnění. Důraz jsme kladli na dlouhodobou spolupráci a oboustranné výhody. Pro účely publikace jsme připravili zcela nové obsahy doprovázeny fotografiemi. Po publikaci následovala kontrola odkazů a fungování odkazů reklam. V případě firmy SOLODOOR byla použita kombinace více metod.

Nejvíce jsme využili publikaci poutavých článků na relevantních a tématicky příbuzných portálech. Jednalo se například o receptáře, kutilské weby, magazíny, jejichž návštěvnost se pohybovala v řádech desetitisíců UIP (unikátní návštěvník) za měsíc.

V návaznosti na publikaci článků jsme na dané weby umisťovali i bannerové reklamy v různých variantách provedení, jež odkazovaly přímo na příslušnou stránku webu firmy. Bannery komunikovaly základní sdělení firmy či aktuální akce. Účinnou a zajímavou formou linkbuldingu bylo zviditelnění firmy coby partnera sekce dané rubriky, stránky či celého webu. Zákazníci mohli vždy v horní části stránky vidět text “Partnerem sekce je” či “Za kvalitu ručí” doprovázený logem odkazující přímo na web solodoor.cz.

Metoda broken backlinks byla využita pouze částečně. Tato metoda spočívala v nalezení nefunkčních, nevhodně odkazujících či starých a nepřesměrovaných odkazů jak konkurence, tak relevantních webů. Pro metodu broken backlinks jsme využili speciální software.

Použili jsme také metody založené na cross-merchandisingu neboli propojení s dalšími výrobky, které s dveřmi z pohledu zákazníka logicky souvisí. V našem případě jsme například umístili odkaz na portálu nabízející rekonstrukce kuchyní, jelikož dveře neodmyslitelně patří k rekonstrukci místností.

5. Výsledky a přínosy

Celkem jsme připravili a publikovali zhruba sedmdesát článků. Za pomocí všech zmíněných metod a forem se firma SOLODOOR dostala na přední pozice ve vyhledávání na nejdůležitější klíčová slova. Na nejvíce konkurenční výrazy jsou v současnosti mezi prvními pěti záznamy v Googlu i Seznamu a u ostatních slov byl zaznamenán narůst až o desítky pozic. Namátkou "interiérové dveře" - dříve 3. pozice nyní 1. pozice, "posuvné dveře" - 10. nyní 4., dveře a zárubně - 60+ nyní 20.

off
Kategorie: 
Případové studie
Dne: 27.11.2015

Chtějte profesionální marketing

Potřebovali jsme propojit webovou prezentaci tradičního brandu zápalek SOLO, který má 175 letou historii, s moderním elektronickým prostředím a zároveň také s novým designem pro celou kategorii "plamenů". Pracovníkům Marketingové Kanceláře se podařilo splnit naše zadání velmi dobře.

Pavel Helešic
ředitel
SOLO MATCHES & FLAMES
3.7.2020
Nová korporátní identita není jednoduchá změna. Ovšem v určitém období firmy bývá nezbytná. Vtiskne i tradičním a dlouholetým značkám na trhu nový punc, který přiláká zákazníky a odliší ji od konkurence.
31.3.2017
B2B firma GreinerPURtec výrazně zefektivnila svůj business díky špičkové marketingové strategii. Začali jsme od vizuálního stylu a pokračovali až ke katalogu a webu.

VYUŽIJTE TAKÉ LINKBUILDING PRO VĚTŠÍ NÁVŠTĚVNOST WEBU

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace

 

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.