Linkbuilding a SEO - jak spolu souvisí a kde jsou rizika

zavřít a zpět

Linkbuilding a SEO - jak spolu souvisí a kde jsou rizika

Je linkbuilding mrtvý? Ne, zřejmě ne. Jeho význam potvrzuje nejen všední praxe, ale také experti v oboru. Tři top faktory umístění webových stránek ve vyhledávačích – autorita stránky (page authority), odkazy a odkazující texty (anchor texts) – jsou všechny závislé na kvalitě a kvantitě příchozích odkazů.

Ačkoliv je linkbuilding často na okraji zájmu firem při výkonu online marketingu, je i tak jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zvýšit pozice vašeho webu. V tomto článku osvětlíme některé mýty týkající se linkbuildingu a přineseme praktické rady. Najdete zde mnoho z toho, co potřebujete vědět o vazbě linkbuildingu na SEO.

Linkbuilding funguje, prokazují data

Celkem vzato zpětné odkazy stále vysoce korelují s umístěním webových stránek ve vyhledávání. Tento fakt byl potvrzen daty získanými společností MOZ, což je jedna z předních celosvětových firem zabývajících se SEO. Jinými slovy - potřebujete odkazy, pokud chcete dobré umístění v Google či Seznamu.

Podle průzkumu společnosti MOZ mají na pozice ve vyhledávání vliv faktory uvedené v následujícím grafu. Z něho je vidět, že kvalita a množství zpětných odkazů tvoří 43% z celkového SEO koláče.

Vliv na SEO mají ovšem i další faktory, od ryze technických, jako je kvalita hostingu vašeho webu až po sdílení na sociálních sítích.  

Linkbuilding má za sebou pochybnou minulost. Dříve bývalo ovlivnění pozic ve vyhledávačích díky množství zpětných odkazů snadné. Vše, co vám stačilo, bylo nakoupit tisíce odkazů na váš web a pozice se rychle zvyšovaly. Dnes je algoritmus Googlu a možná i Seznamu sofistikovanější. Linkbuiliding již nejde takto jednoduše praktikovat.

Jak již bylo řečeno, přesto stále potřebujete odkazy na váš web. A musíte je tedy vytvářet. Jak tedy na to?

Linkbuilding může být i riskantní

Při výkonu linkbuildingu je třeba být čím dále více obezřetnější. Ne vše je totiž z pohledu Google v pořádku a některé linkbuildingové techniky tento vyhledávač považuje za škodlivé a bojuje proti nim. Samozřejmě, že je to spíše záležitost anglicky mluvících zemí a Česko je spíše na okraji zájmu, nicméně dříve nebo později nasadí Google svoje nejmodernější algoritmy také pro tuzemsko a pak se může mnoho firem divit.

A jak tedy Google proti manipulaci v linkbuildingu bojuje? Algoritmus Penguin byl navržen, aby penalizoval webové stránky se spoustou webspamu – cpaní klíčových slov, opakujících se schémat odkazů, portálových stránek, placených odkazů, apod. Algoritmus se stále více zaměřuje právě na odkazy, protože jsou vlivnou složkou umístění ve výsledcích vyhledávání. Významnějšími se stávají texty odkazů, témata, odkazující domény, historie a další charakteristiky odkazů.

Navíc k tomuto zdokonalení algoritmu začal Google udělovat penále za některé odkazy. Stránky, které byly podezřelé ze spamových aktivit, byly v žebříčku výsledků vyhledávání posunuty dolů. Mnohokrát se stalo, že tyto penále byly natolik závažné, že přispěly ke krachu celého podniku. Penále za odkazy se tedy staly strašákem světa SEO.

Obsahový marketing je nejefektivnější metodou budování zpětných odkazů

Existuje způsob, jak snížit rizika a pustit se do linkbuildingu, který bude skutečně užitečný a bude mít výsledky? Naštěstí ano.

Tak jak je Google vysazen na placené a umělé odkazy, stejnou úměrou oceňuje skvělý obsah. Tím pádem nabývá obsahový marketing na významu. Každých 24 hodin jsou na internetu uveřejňovány 2 miliony článků na blozích. Erupce obsahu je tak velká, že se někteří přední marketingoví odborníci obávají, že jsme vstoupili do etapy „obsahového šoku.“

Jedna věc je však jistá: obsah funguje. Kvalitní obsah má v sobě totiž sílu. Pokud zveřejníte skvělý článek, máte šanci, že někdo další dá na váš článek odkaz. Čím více lidí pak článek bude číst, tím je pravděpodobnější, že se dostane do oběhu, bude se sdílet, posílat přes e-maily, bude se prohlížet, číst a... odkazovat!

Proto je obsahový marketing úžasný prostředek k odkazům. Takže namísto vytváření umělých odkazů chrlí nyní marketingoví specialisté skutečný a vysoce kvalitní obsah, který využívá legální a relevantní odkazy.

O zpětné odkazy se nebojte požádat

V životě jsem se naučil, že je často dobré na rovinu požádat o to, co chcete. To samé platí i pro linkbuilding. Mnoho SEO a obsahových marketingových odborníků očekává, že pouhá produkce obsahu zvýší počet odkazů. Ale takto to nefunguje.

A jak o odkazy požádat a přitom nebýt příliš dotěrný? Sdílejte neúnavně obsah na sociálních médiích a žádejte o sdílení. Tajemství, jak být sdílen v tweetu, je vlastně v žádosti samé. Na Facebooku musíte žádat trochu opatrněji, ale princip je stejný.

Citujte ve svém článku další odborníky a požádejte je o propagaci. Pokud váš obsah cituje práci ostatních, dejte jim vědět, že jste je v článku citovali. Jako laskavost na oplátku je požádejte o propagaci vašeho článku. Nakonec to pomůže i jejich osobě.

Pointa článku je následující: pro získání dobrých pozic ve vyhledávačích potřebujete linkbuildingovou strategii. Vaše strategie musí být dostatečně promyšlená, aby se vyhnula rizikům penalizace a zároveň praktikovala techniky, které způsobí růst pozic. Pomůže v tom kvalitní obsah, který zůstává nadále klíčem k SEO.

off
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 18.5.2016

Chtějte profesionální marketing

Díky radám a práci partnerů z MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ jsme v obchodní činnosti naší firmy zaznamenali první výsledky po dvou až třech týdnech a za tři měsíce se náš obrat zvýšil asi o 30 %.

Ing. Bruno Vallance
ředitel a jednatel, energetický auditor
Oekoplan Czech Republic s. r. o.
18.5.2020
Ze začátku roku jsme se zúčastnili školení Facebooku, které pořádá společnost www.primakurzy.cz.
18.5.2020
V době, kdy jste zalhceni "slovy a názory jiných" téma obsahu vyvstává do popředí. Jaký je ten obsah, který chceme jako markeťáci číst a vytvářet? Kam směřujeme?  

 

NEMÁTE JEŠTĚ ZAVEDENÝ LINKBUILDING?

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace

 

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.