Marketingová Automatizace - co to je a jak funguje?

zavřít a zpět

Marketingová Automatizace - co to je a jak funguje?

Souhlasíte, že tradiční reklama v posledních letech funguje méně a méně? Lidé naprostou většinu reklam nevnímají, přepínají televizi během reklam a nevšímají si bannerů na webech. Jak z toho ven?

Jak zajistit efektivitu investic vložených do marketingu? Jak dosáhnout vysokého ROI marketingových kampaní? Jak co nejlépe provázat marketingové aktivity s obchodem? Jednou z odpovědí může být Marketingová Automatizace, která dokáže výrazně zvýšit efektivitu marketingových kampaní a kterou již běžně s úspěchem využívá mnoho firem ve vyspělých zemích.

Co je Marketingová Automatizace?

Jednoduše řečeno, marketingová automatizace je softwarová platforma, která umožňuje automatizovat celý proces komunikace s potenciálními zákazníky od jejich získání, přes péči o ně ve formě jejich zásobování správnými informacemi ve správný čas, až po jejich předání obchodnímu oddělení.

Jak Marketingová Automatizace funguje?

Zkušení marketéři se v současnosti nezabývají pouze reklamou, ale také tím, jak získané potenciální zákazníky udržet ve hře, analyzovat je a vyhodnocovat jejich připravenost ke koupi. To jim umožňuje maximalizovat dopad jejich marketingových činností.

marketingová automatizace

Marketingová Automatizace je nástrojem, který toto vše umožňuje. Dobrý software pro automatizaci marketingu umí sám sbírat kontakty na zájemce o nabídku firmy a informace o nich, přesně a účinně tyto zájemce třídit, komunikovat s nimi na míru na základě jejich potřeb a jejich předcházejících kroků a aktivit, automaticky a skoro v reálném čase vyhodnocovat jejich připravenost ke koupi a předávat je obchodnímu oddělení.

Příklad využití marketingové automatizace z praxe

A jak to tedy vypadá v praxi? Například na mezipodnikovém trhu (B2B) může být nákupní rozhodování dlouhé až několik měsíců. Přitom někdo, kdo přemýšlí o nákupu během následujících dvou týdnů, potřebuje úplně jiné informace (například srovnávací tabulky, reference) než ten, kdo právě začal hledat informace a plánuje nákup třeba za půl roku (odborné články, případové studie). Přitom se dají nastavit různé automatizované kampaně podle různých ukazatelů, a podle toho, v jaké fázi nákupního rozhodování se zákazník nachází.

Výsledkem je vyšší efektivita obchodu

Marketingová kampaň založená na automatizaci procesů je atraktivní nástroj pro zvýšení výkonnosti obchodu. Místo desítek telefonátů naslepo, často lidem, kteří na vaši nabídku nemají čas ani náladu, mohou být obchodníci vyzbrojeni kontakty na lidi, se kterými jste již nějaký čas aktivně (a automatizovaně) komunikovali a víte o nich, že mají o produkt či službu opravdový zájem.

Marketingová Automatizace v České republice

Prvním českým řešením pro Marketingovou Automatizaci, které je přizpůsobeno tuzemským podmínkám, je naše platforma Bee Marketing. Tuto platformu již využívá několik firem a její výsledky jsou srovnatelné s nákladnějšími řešeními nadnárodních firem. Informace najdete na stránkách www.beemarketing.cz.

off
Kategorie: 
Marketingová strategie
Dne: 30.9.2015

Chtějte profesionální marketing

MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ  nám ušetří čas i peníze a nejdeme tak cestou pokus-omyl. Jsme velice spokojeni s produkcí, všechny služby a zboží dostaneme včas a bez jakýchkoliv starostí. Kromě obvyklé propagace a aktivit jsme zavedli například komunitní marketing nebo CRM, což jsou cesty, které nám přinášejí zákazníky velice efektivním způsobem.

Šárka Kocandová
majitelka optiky
Optika Šárka Kocandová
6.8.2020
Trendy v podnikání se mění rychleji, než se zdá. Jak udržovat svou firmu neustále na špičce je v zásadě prosté.
17.7.2020
Cítíte, že by váš marketing potřeboval novou vzpruhu, ale nevíte přesně, kde začít? 

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace

 

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.