Chcete svůj marketing posunout dál? Níže jsme rozepsali checklist, co je dobré si pohlídat, aby vaše firma byla vidět ve správném světle a správnými lidmi.
Trocha teorie na začátku

Mnoho firem, co se týče propagace a marketingu, dlouhodobě jede ve vyjetých kolejích a příležitostně testuje novinky. Nárazové zkoušky ale mnohdy nefungují, protože nejefektivnější a nejvýdělečnější je inovovat marketing promyšleně a koncepčně.
Co je zásadní
- Mám produkt (nebo službu), o který je na trhu zájem
- Znám cíle, kterých chci dosáhnout
- Znám svůj rozpočet a vím, kolik musím měsíčně minimálně vydělat a kdy musím začít vydělávat
- Vím, kdo jsou moji zákazníci
- Mám nastavenou cenu, která je přijatelná pro zákazníky i pro mě
- Mám vymyšlenou vhodnou propagaci = komunikaci směrem k zákazníkovi
- Mám zajištěnou spolehlivou distribuci
- Pracuji na základě skutečných analýz a nikoliv pouze podle vlastních názorů a postojů

Jaká je moje firma
- Vím, že sama o sobě moje firma nikoho nezajímá, a proto mám pro zákazníky připravená esa v rukávu
- Znám a komunikuji důvody, proč by si zákazníci měli vybrat právě mě
- Firemní marketingové materiály se dají poznat na první pohled
- Podporuji a udržuji důvěryhodnost značky i své osobní dobré jméno

Jaká je moje firma v onlinu?
- Vyhodnocuji svoje internetové aktivity
- Vím, co měřím
- Znám cíle, kterých chci dosáhnout
- Plánuji rozpočet
- Mám zhruba přehled, kolik co stojí
- Vím, co to přináší
- Naše firma sleduje aktuální trendy
- Ukazuji fotky ze zákulisí, abych ukázal, že ve firmě jsou autentičtí lidé, kteří každý den odvádí kvalitní práci
Jaký má být špičkový web?
- Zákazník se na našem webu rychle dozví, proč by měl nakupovat právě u nás
- Web je přizpůsobený na stolní počítač i mobilní zařízení (responzivní)
- Mám přesné SEO = moje firma i jednotlivé produkty a služby jsou dohledatelné
- Mám viditelné reference, testimonialy, případně čísla a certifikáty, které podpoří důvěryhodnost firmy

Proč se hodí mít vlastní obsah a na správném místě?
Obsah pomůže vašemu zákazníkovi a z vás udělá profíka, který rozumí své práci.
- Publikuji pravidelně obsah na svém webu. (Obsah vás připomíná stávajícím zákazníků a zviditelňuje vás novým klientům.)
- Používám více formátů obsahu (články, videa, posty, infografiky, blog)
- Publikuji obsah tam, kde je potenciální zákazník (na tematické servery) a tím je přivádím na svůj web

Mám propracovaný internetový marketing?
- Mám špičkový web po technické, obsahové i vizuální stránce
- Měřím na něm Google Analytics
- Vyhodnocuji konverze a přínosy (Kč)
- Investuji do reklamy a znám návratnost investice: PPC, Facebook, Remarketing
- Mám kvalitní a dohledatelný obsah
Jak se starám o svoje zákazníky?
- Pracuji s kontakty svých zákazníků a vedu si jejich databázi
- Sleduji jak se na webu chovají návštěvníci
- Vyhodnocuji, jaké mají zákazníci zájmy a co na webu dělají
- Systematicky vyhodnocuji získané zprávy
- Mám automatizovanou komunikaci v emailingu

Ukažte emoce
Ideální situace v tržním systému je, když...
...uspokojujete cíle zákazníka a firem.
Váš marketing nesměřuje pouze k popisu produktu, ale chytře se snažte vyvolat emoce, které bude zákazník mít, až si kávovar pořídí. Emoce jsou patrné z grafiky, použitých fotek i z textů na webu. Technické parametry a reference v textu samozřejmě následují.

Checklist markeťáka
- Vím, co chci od marketingu
- Vím, kolik tomu chci věnovat času
- Vím, jaký mám rozpočet
- Cíle, čas a rozpočet jsou v souladu
- Marketing dělám systematicky
- Veškerá komunikace se opírá o fakta
- Ale pracuje i s emocemi
- Vím, které nástroje využívám, proč a co mi přináší
- Vím, kdo je můj zákazník a znám jeho problémy
- Moje prezentace vypadá jinak než konkurence
- Mluvím jazykem zákazníka
- Dávám zákazníkovi důvod, proč si má vybrat právě mě a ne konkurenci
- Nepoužívám nicneříkající slova (Jsem konstruktivní, prozákaznický, efektivní...)
- Říkám jiné věci, než konkurence
- Můj web má strukturu, která vede zákazníka k nějaké žádané akci (konverzi)
- Na každé podstránce, která vede k transakci, používám i prvky pro podporu důvěryhodnosti
- Struktura webu se opírá o analýzy, zejména analýzu klíčových slov
- Web je přizpůsobený mobilním zařízením
- Na webu měřím a vyhodnocuji
- Každou konverzi měřím a vím přínos (Kč) a náklad
- Web zohleňuje zásady SEO
- Dělám systematické aktivity pro přivedení zákazníka na web
- Využívám PPC
- Využívám remarketing
- Pokud se to hodí, jsem a používám facebook, instagram či jiné sociální sítě
- Vytvářím i reklamu na sociálních sítích
- Tvořím, publikuji a promuji hodnotný obsah pro zákazníky na svém webu
- Zaměřuji se i na obsah, který publikuji na relevantních portálech
- Systematicky pracuji s CRM (řízení vztahu se zákazníky)
- Komunikuji automatizovaně formou emalingu s minulými zákazníky
- Zákaznická podpora i další zaměstnanci dotváří dobré jméno vaší firmy

Všechnu práci samozřejmě neděláte osobně, máte lidi, kteří na ni myslí. Celek ale musí být jednotný a směřovat k vašim cílům.
Pokud to uznáte za vhodné rádi vám s komunikací pomůžeme. Je to naše každodenní práce.