Marketingový checklist: Jak komunikovat jednotně a efektivně

zavřít a zpět

Marketingový checklist: Jak komunikovat jednotně a efektivně

Chcete svůj marketing posunout dál? Níže jsme rozepsali checklist, co je dobré si pohlídat, aby vaše firma byla vidět ve správném světle a správnými lidmi.

Trocha teorie na začátku

Mnoho firem, co se týče propagace a marketingu, dlouhodobě jede ve vyjetých kolejích a příležitostně testuje novinky. Nárazové zkoušky ale mnohdy nefungují, protože nejefektivnější a nejvýdělečnější je inovovat marketing promyšleně a koncepčně. 

Co je zásadní

  • Mám produkt (nebo službu), o který je na trhu zájem
  • Znám cíle, kterých chci dosáhnout
  • Znám svůj rozpočet a vím, kolik musím měsíčně minimálně vydělat a kdy musím začít vydělávat
  • Vím, kdo jsou moji zákazníci
  • Mám nastavenou cenu, která je přijatelná pro zákazníky i pro mě
  • Mám vymyšlenou vhodnou propagaci = komunikaci směrem k zákazníkovi 
  • Mám zajištěnou spolehlivou distribuci
  • Pracuji na základě skutečných analýz a nikoliv pouze podle vlastních názorů a postojů

Jaká je moje firma

  • Vím, že sama o sobě moje firma nikoho nezajímá, a proto mám pro zákazníky připravená esa v rukávu
  • Znám a komunikuji důvody, proč by si zákazníci měli vybrat právě mě
  • Firemní marketingové materiály se dají poznat na první pohled
  • Podporuji a udržuji důvěryhodnost značky i své osobní dobré jméno

Jaká je moje firma v onlinu?

  • Vyhodnocuji svoje internetové aktivity
  • Vím, co měřím
  • Znám cíle, kterých chci dosáhnout
  • Plánuji rozpočet
  • Mám zhruba přehled, kolik co stojí
  • Vím, co to přináší
  • Naše firma sleduje aktuální trendy
  • Ukazuji fotky ze zákulisí, abych ukázal, že ve firmě jsou autentičtí lidé, kteří každý den odvádí kvalitní práci

Jaký má být špičkový web?

  • Zákazník se na našem webu rychle dozví, proč by měl nakupovat právě u nás
  • Web je přizpůsobený na stolní počítač i mobilní zařízení (responzivní)
  • Mám přesné SEO = moje firma i jednotlivé produkty a služby jsou dohledatelné
  • Mám viditelné reference, testimonialy, případně čísla a certifikáty, které podpoří důvěryhodnost firmy

Proč se hodí mít vlastní obsah a na správném místě?

Obsah pomůže vašemu zákazníkovi a z vás udělá profíka, který rozumí své práci.

  • Publikuji pravidelně obsah na svém webu. (Obsah vás připomíná stávajícím zákazníků a zviditelňuje vás novým klientům.)
  • Používám více formátů obsahu (články, videa, posty, infografiky, blog)
  • Publikuji obsah tam, kde je potenciální zákazník (na tematické servery) a tím je přivádím na svůj web

Mám propracovaný internetový marketing?

  • Mám špičkový web po technické, obsahové i vizuální stránce
  • Měřím na něm Google Analytics
  • Vyhodnocuji konverze a přínosy (Kč)
  • Investuji do reklamy a znám návratnost investice: PPC, Facebook, Remarketing
  • Mám kvalitní a dohledatelný obsah

Jak se starám o svoje zákazníky?

  • Pracuji s kontakty svých zákazníků a vedu si jejich databázi
  • Sleduji jak se na webu chovají návštěvníci
  • Vyhodnocuji, jaké mají zákazníci zájmy a co na webu dělají
  • Systematicky vyhodnocuji získané zprávy
  • Mám automatizovanou komunikaci v emailingu

Ukažte emoce

Ideální situace v tržním systému je, když...

...uspokojujete cíle zákazníka a firem.

Váš marketing nesměřuje pouze k popisu produktu, ale chytře se snažte vyvolat emoce, které bude zákazník mít, až si kávovar pořídí. Emoce jsou patrné z grafiky, použitých fotek i z textů na webu. Technické parametry a reference v textu samozřejmě následují.

Checklist markeťáka

  • Vím, co chci od marketingu
  • Vím, kolik tomu chci věnovat času
  • Vím, jaký mám rozpočet
  • Cíle, čas a rozpočet jsou v souladu
  • Marketing dělám systematicky
  • Veškerá komunikace se opírá o fakta
  • Ale pracuje i s emocemi
  • Vím, které nástroje využívám, proč a co mi přináší
  • Vím, kdo je můj zákazník a znám jeho problémy
  • Moje prezentace vypadá jinak než konkurence
  • Mluvím jazykem zákazníka
  • Dávám zákazníkovi důvod, proč si má vybrat právě mě a ne konkurenci
  • Nepoužívám nicneříkající slova (Jsem konstruktivní, prozákaznický, efektivní...)
  • Říkám jiné věci, než konkurence
  • Můj web má strukturu, která vede zákazníka k nějaké žádané akci (konverzi)
  • Na každé podstránce, která vede k transakci, používám i prvky pro podporu důvěryhodnosti
  • Struktura webu se opírá o analýzy, zejména analýzu klíčových slov
  • Web je přizpůsobený mobilním zařízením
  • Na webu měřím a vyhodnocuji
  • Každou konverzi měřím a vím přínos (Kč) a náklad
  • Web zohleňuje zásady SEO
  • Dělám systematické aktivity pro přivedení zákazníka na web
  • Využívám PPC
  • Využívám remarketing
  • Pokud se to hodí, jsem a používám facebook, instagram či jiné sociální sítě
  • Vytvářím i reklamu na sociálních sítích
  • Tvořím, publikuji a promuji hodnotný obsah pro zákazníky na svém webu
  • Zaměřuji se i na obsah, který publikuji na relevantních portálech
  • Systematicky pracuji s CRM (řízení vztahu se zákazníky)
  • Komunikuji automatizovaně formou emalingu s minulými zákazníky
  • Zákaznická podpora i další zaměstnanci dotváří dobré jméno vaší firmy

Všechnu práci samozřejmě neděláte osobně, máte lidi, kteří na ni myslí. Celek ale musí být jednotný a směřovat k vašim cílům.

Pokud to uznáte za vhodné rádi vám s komunikací pomůžeme. Je to naše každodenní práce.

off
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 15.7.2020

Chtějte profesionální marketing

Spolupráce s MARKETINGOVOU KANCELÁŘÍ.CZ je plně profesionální. Co se mi na nich nejvíc líbí, je, že k danému problému, který zrovna řešíme, přidávají svoje know-how. Ještě k tomu dávají něco víc, co je třeba i nad rámec sjednané zakázky.

Ing. Vilém Suchomel
Ředitel marketingu a strategie
SPP CZ, a.s.
26.2.2020
Prodejní text je určený vašemu klientovi, proto než začnete psát, představte si 1. vašeho zákazníka, pro kterého píšete 2. grafické prostředí, ve kterém vaše slova budou
26.2.2020
Chystáte se psát prodejní slogan, perex, článek nebo rovnou web? Ušetřete si čas mazáním, přepisováním nebo střílení textů do internetového nekonečna.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace

 

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.