Mikulášský souboj na internetu: celoročně vede anděl, v prosinci ho přeskakuje Mikuláš

zavřít a zpět

Mikulášský souboj na internetu: celoročně vede anděl, v prosinci ho přeskakuje Mikuláš

Mikuláše, čerty a anděly můžeme potkat v ulicích, v nákupních centrech, na akcích a ti kdo mají malé děti i doma. Někdo má rád anděly a čerta se bojí, někdo naopak preferuje čerty, protože je s nimi větší legrace.

Jak však vypadá souboj těchto bytostí na internetu? Kdo je oblíbenější? Míru oblíbenosti může aspoň nepřímo ukázat četnost vyhledávání. Změřili jsme hledanost výrazů “mikuláš”, “čert” a “anděl” v průběhu celého roku. A jaké jsou výsledky?

Celoročně vede anděl, čert je pozadu

Informace o hledanosti daných výrazů byly zjišťovány pomocí nástroje Trendy Google (Google Trends). Ten sděluje procento vyhledávání na Googlu, tedy kolikrát byly vyhledávány konkrétní dotazy, které uživatelé internetu zadali, ve srovnání s celkovým počtem vyhledávání na Googlu během stejného období.

Výrazy “anděl”, “mikuláš” a “čert” jsme sledovali v období roku 2014 (leden - prosinec) a roku 2015 (leden až 3. prosinec). Jednotlivé výrazy byly rovněž srovnány mezi sebou. Z důvodu shodných trendů jsou zde uvedeny pouze grafy za rok 2015.

Z grafu je patrné, že výraz anděl je velmi vyhledáván v období celého roku (hudební ceny, názvy podniků, víra atd.). Je zde však patrný nárůst v období listopadu, což souvisí se svátkem sv. Mikuláše.

Výraz “mikuláš” má výrazný nárůst až v období měsíce listopadu. Na rozdíl od výrazu “anděl” není tak často používán. Nicméně na přelomu listopadu a prosince přeskočí i anděla.

A co “čert”? Ten je celoročně hledaný nejméně. I u něj je patrný významný nárůst zájmu v období měsíce listopadu. K vrcholu dochází (stejně jako u předchozích) na začátku prosince. Následuje klesající trend.

 

off
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 4.12.2015

Chtějte profesionální marketing

Spolupráci s MARKETINGOVOU KANCELÁŘÍ.CZ hodnotím jako velmi přínosnou pro naši společnost. Pomohli nám vytvořit systém marketingových aktivit, který nám přivedl nové zákazníky. Líbí se mi, že výsledky těchto aktivit měří, vyhodnocují a optimalizují, takže stále přichází s novými nápady, jak náš marketing posunout ještě dál.

Ing. Milan Růžička
jednatel firmy
Fulgur
18.5.2020
Ze začátku roku jsme se zúčastnili školení Facebooku, které pořádá společnost www.primakurzy.cz.
18.5.2020
V době, kdy jste zalhceni "slovy a názory jiných" téma obsahu vyvstává do popředí. Jaký je ten obsah, který chceme jako markeťáci číst a vytvářet? Kam směřujeme?  

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace