Nákupní cyklus zákazníků a obsah [infografika]

zavřít a zpět

Nákupní cyklus zákazníků a obsah [infografika]

Pro každou fázi nákupního cyklu vašich zákazníků existují optimální komunikační kanály a typy obsahu. Podívejte se, kdy použít jednotlivé typy obsahu a pečovat tak dobře o zájemce o vaši nabídku.

Různí potenciální zákazníci od vás chtějí různé informace a očekávají jinou reakci. Určitě jste se s tím již někdy setkali. Víte, čím to je způsobené? Velmi často tím, že se nacházejí v různých fázích nákupního rozhodovacího cyklu. Pokud jejich nákupnímu cyklu porozumíte a přizpůsobíte mu váš marketing, můžete dosahovat daleko lepších výsledků.

Nákupní cyklus má tři fáze

Zjednodušeně se dá říct, že se nákupní cyklus skládá ze tří fází:

  • Povědomí - potenciální zákazník řeší nějaký problém či potřebu (například koupit si ledničku) a poprvé zaznamená vaši nabídku.
  • Zvažování - potenciální zákazník hodnotí různé možnosti, které vedou k uspokojení jeho potřeby či vyřešení jeho problému (má si koupit americkou ledničku? s mrazákem dole nebo nahoře? s digitálním displejem nebo bez?).
  • Nákup - objednání zboží, koupě v obchodě či podpis smlouvy.

Proto je třeba v obsahovém marketingu použít širokou škálu nástrojů, které jsou určeny pro zákazníky v různých fázích cyklu. Protože naprostá většina lidí se obvykle nachází v raném stádiu rozhodování a pravděpodobně nekoupí vaše produkty či služby hned při prvním kontaktu s vaší firmou (třeba při návštěvě webu), je třeba si ujasnit, jakým způsobem s nimi budete nakládat, neboť mohou uzavřít obchod později.

Obsah pomůže udržet potenciální zákazníky ve hře

Klíč je v tom zůstat s potenciálními zákazníky ve styku po nezbytně dlouhou dobu, než udělají konečné nákupní rozhodnutí. Po tuto dobu je třeba o ně pečovat, zásobovat je pro ně potřebnými a zajímavými informacemi. Tento proces se nazývá lead nurturing. Informace můžete předávat potenciálním zákazníkům různými nástroji, v praxi se nejčastěji používají případové studie, newslettery, webináře, testimonialy apod.

Pro lead nurturing, čili péči o potenciální zákazníky, je velmi vhodné použít marketingovou automatizaci, čili software, který umožňuje třídit zájemce podle jejich preferencí, zájmů apod. a díky tomu dodat každému kontaktu informace přesně na míru.

Infografika: Nákupní cyklus zákazníků a nástroje obsahového marketingu

Stáněte si infografiku v pdf zde.

off
Marketingový stratég
Kategorie: 
Marketingová strategie
Dne: 28.5.2015

Chtějte profesionální marketing

Dobře vymyšlená i provedená propagační kampaň k nám přivedla desítky zájemců o apartmány a s některými jsme nakonec uzavřeli obchod. Vše šlo podle plánu a domluvy, což bylo důležité pro tak složité akce, jako třeba uspořádání Dne otevřených dveří, kde MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ zajišťovala vše na klíč.

Ing. Roman Staněk
manažer projektu
Apartmány Razula
31.3.2017
B2B firma GreinerPURtec výrazně zefektivnila svůj business díky špičkové marketingové strategii. Začali jsme od vizuálního stylu a pokračovali až ke katalogu a webu.
15.3.2017
Marketingová Automatizace je mocným nástrojem, který umožňuje dělat skutečně personalizovaný marketing, například cílené zasílání zpráv na základě akcí návštěvníka na webových stránkách, což je daleko účinnější než nevyžádaný spam.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace