Nákupní cyklus zákazníků a obsah [infografika]

zavřít a zpět

Nákupní cyklus zákazníků a obsah [infografika]

Pro každou fázi nákupního cyklu vašich zákazníků existují optimální komunikační kanály a typy obsahu. Podívejte se, kdy použít jednotlivé typy obsahu a pečovat tak dobře o zájemce o vaši nabídku.

Různí potenciální zákazníci od vás chtějí různé informace a očekávají jinou reakci. Určitě jste se s tím již někdy setkali. Víte, čím to je způsobené? Velmi často tím, že se nacházejí v různých fázích nákupního rozhodovacího cyklu. Pokud jejich nákupnímu cyklu porozumíte a přizpůsobíte mu váš marketing, můžete dosahovat daleko lepších výsledků.

Nákupní cyklus má tři fáze

Zjednodušeně se dá říct, že se nákupní cyklus skládá ze tří fází:

  • Povědomí - potenciální zákazník řeší nějaký problém či potřebu (například koupit si ledničku) a poprvé zaznamená vaši nabídku.
  • Zvažování - potenciální zákazník hodnotí různé možnosti, které vedou k uspokojení jeho potřeby či vyřešení jeho problému (má si koupit americkou ledničku? s mrazákem dole nebo nahoře? s digitálním displejem nebo bez?).
  • Nákup - objednání zboží, koupě v obchodě či podpis smlouvy.

Proto je třeba v obsahovém marketingu použít širokou škálu nástrojů, které jsou určeny pro zákazníky v různých fázích cyklu. Protože naprostá většina lidí se obvykle nachází v raném stádiu rozhodování a pravděpodobně nekoupí vaše produkty či služby hned při prvním kontaktu s vaší firmou (třeba při návštěvě webu), je třeba si ujasnit, jakým způsobem s nimi budete nakládat, neboť mohou uzavřít obchod později.

Obsah pomůže udržet potenciální zákazníky ve hře

Klíč je v tom zůstat s potenciálními zákazníky ve styku po nezbytně dlouhou dobu, než udělají konečné nákupní rozhodnutí. Po tuto dobu je třeba o ně pečovat, zásobovat je pro ně potřebnými a zajímavými informacemi. Tento proces se nazývá lead nurturing. Informace můžete předávat potenciálním zákazníkům různými nástroji, v praxi se nejčastěji používají případové studie, newslettery, webináře, testimonialy apod.

Pro lead nurturing, čili péči o potenciální zákazníky, je velmi vhodné použít marketingovou automatizaci, čili software, který umožňuje třídit zájemce podle jejich preferencí, zájmů apod. a díky tomu dodat každému kontaktu informace přesně na míru.

Infografika: Nákupní cyklus zákazníků a nástroje obsahového marketingu

Stáněte si infografiku v pdf zde.

off
Kategorie: 
Marketingová strategie
Dne: 28.5.2015

Chtějte profesionální marketing

Na spolupráci s MARKETINGOVOU KANCELÁŘÍ.CZ si cením toho, že dokáže komplexně uvažovat nad specifickými službami, které poskytujeme a adresně doporučit, které aktivity pro nás mají v oblasti propagace a reklamy opravdu smysl a kterými se zabývat naopak nemáme.

Jan Ledvinka
Jednatel firmy
THERMOSERVIS-TRANSPORT s.r.o.
6.8.2020
Trendy v podnikání se mění rychleji, než se zdá. Jak udržovat svou firmu neustále na špičce je v zásadě prosté.
17.7.2020
Cítíte, že by váš marketing potřeboval novou vzpruhu, ale nevíte přesně, kde začít? 

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace

 

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.