Nejčastější chyby při použití Marketingové Automatizace

zavřít a zpět

Nejčastější chyby při použití Marketingové Automatizace

Marketingová Automatizace je mocným nástrojem, který umožňuje dělat skutečně personalizovaný marketing, například cílené zasílání zpráv na základě akcí návštěvníka na webových stránkách, což je daleko účinnější než nevyžádaný spam. Přesto mít software pro marketingovou automatizaci samo o sobě nestačí. Při jejím používání je třeba se vyhnout chybám, které snižují její účinnost. A jaké chyby to jsou?

Chyby při používání marketingové automatizace nejčastěji pochází z jedné ze tří oblastí, kterými jsou:
Špatné nastavení komunikačních kanálů,
Nepochopení zákazníků,
Malá pozornost věnovaná obsahu.

 

Špatné nastavení komunikačních kanálů

První častou chybou v této oblasti je, že

Marketingová Automatizace nepřidává nové kontakty do vašeho e-mailového seznamu.

Přirozený úbytek se projevuje také v případě databází pro e-mailing. Lidé mění práci, pracovní zařazení, stěhují se a samozřejmě také umírají. To vše samozřejmě snižuje relevanci seznamu kontaktů a tím také účinnost komunikace směrem k lidem v nějaké databázi. Podle dlouhodobých statistik v každém marketingovém seznamu ztratí behěm jednoho roku platnost až čtvrtina kontaktů.

Každá komunikace, která spoléhá na kvalitu seznamů, je tedy omezena tímto přirozeným vývojem. Správně nastavená komunikační kampaň by tedy měla mít schopnost nejenom pracovat s existujícími kontakty, ale také získávat kontakty nové.

Dalším nedostatkem bývá, že

Marketingová Automatizace nebere do úvahy priority e-mailových schránek nebo jiné filtry.

Příjemci mají v současné době ve svých emailových účtech i jinde více nástrojů než kdy předtím, aby odfiltrovali nežádoucí komunikaci. Auto-filtry a nastavení priorit emailových schránek nemusí propustit marketingové emaily sítem a vytlačí je z bezprostřední dosahu očí. V důsledku toho se vaše statistiky počtu doručených emailů nezmění, nicméně vaše e-maily budou neviditelné a nepřečtené.

Třetí chybou často bývá, že

Marketingová Automatizace nevyužívá všechny možné kanály.

Nejčastějším nástrojem používaným v kampaních marketingové automatizace jsou e-maily. Zákazníci ovšem stále více dělají svá nákupní rozhodnutí i na základě jiných zdrojů informací. Podle výsledků nedávných průzkumů 93 % kupujících v B2B zahajuje proces nákupu hledáním na internetu a 37 % se poptává na sociálních sítích. V důsledku toho má marketingová automatizace malý vliv, pokud se se soustředí pouze na emailing. Sdílení názorů na sociálních sítích, vyhledání či doporučení jsou důležité součásti rozhodovacího procesu a kampaně marketingové automatizace by s nimi měly být propojeny.

Nepochopení zákazníků

Největší změnou v marketingu, ke které došlo v několika posledních letech, je posunutí kontroly nad komunikací mezi firmami a zákazníky směrem k zákazníkům. Dříve byli zákazníci odkázáni prakticky jen na informace z časopisů, reklam a katalogů. V současné době si mohou skoro vše potřebné najít sami, mohou se doptat na reference jiných lidí, psát blogy o svých zkušenostech s výrobky a službami atd.

Experti odhadují, že do roku 2020 budou zákazníci dělat 85% jejich nákupního rozhodnutí ještě před tím, než vstoupí do kontaktu s nějakým člověkem.
Proto je klíčové, aby zájemci a potenciální zákazníci měli při svém hledání k dispozici užitečné a včasné informace. Jednou z důležitých rolí marketingové automatizace tedy je pomoci zákazníkům získat všechny informace, které potřebují, a usnadnit jim jejich rozhodovací proces. Přitom samozřejmě může také dojít k chybám, kterými nejčastěji jsou:

Marketingová Automatizace neodráží znalost chování zákazníků

Díky interakci zájemců a potenciálních zákazníků s vaší firmou se můžete hodně dozvědět o jejich zájmech, potřebách a obvyklých způsobech komunikace. Při shromažďování informací byste měli měřit a využít data ze sociálních sítí, analýzy návštěvnosti webových stránek, reakcí na blogy, analýzy chování a další zdroje informací. Marketingová automatizace by měla tato data a poznatky využít a zapracovat je do svých kampaní. Pokud věnujete čas na detailní přípravu a budete vědět, co vaše cílová skupina chce a jak s ní nejlépe komuniovat, zvýšíte tím výrazně šance, že vám bude věnovat pozornost.

Marketingová automatizace ignoruje získané zákazníky

Příliš mnoho marketingových manažerů opomíjí komunikaci s kontaktem poté, co z něj stane zákazník. Kvůli tomu tak opomíjejí příležitost k prohloubení vztahů se zákazníky a možnost přivádět je k opakovaným a doplňkovým nákupům. Komplexní inbound marketingová strategie by měla využít platformu pro automatizaci také pro komunikaci na míru s již získanými zákazníky.

Malá pozornost věnovaná obsahu

Při dobrém nastavení marketingová automatizace poskytuje potenciálním zákazníkům přesně to, co potřebují a nic víc. Dodávané informace by měly být zajímavé, relevantní a užitečné. Jedna z největších chyb při používání platformy pro automatzaci nemá co do činění s technickým řešením, ale s rozesílaným obsahem a content marketingovou strategií. Bez inteligentního, na míru ušitého obsahu, je marketingová automatizace jen sofistikovaný nástroj na spamování. A to přece nikdo nechce. A jakých chyb se tedy vyvarovat?

 

Marketingová Automatizace je mocným nástrojem, který umožňuje dělat skutečně personalizovaný marketing, například cílené zasílání zpráv na základě akcí návštěvníka na webových stránkách, což je daleko účinnější než nevyžádaný spam.

Zasílání více e-mailů se stejným obsahem

Každý jeden email poslaný v rámci kampaně by měl přinášet příjemci hodnotu. Využití automatizace není omluvou pro to, abyste někomu znovu a znovu posílali stejný obsah. Ujistěte se, že každý e-mail má specifický obsah, hodnotu pro kontakt a cíl.

Posílání irelevantního obsah

Ujistěte se, že poskytovaný obsah a informace odpovídají vyjádřenému zájmu příjemce. Pokud vám zájemce poskytnul kontakt a souhlas s komunikací kvůli informacím o určité tématické oblasti nebo produktu, váš obsah to musí odrážet. Nesnažte se přesunout pozornost zájemce k jiné tématické oblasti do té doby, než o to sám vyjádří zájem.

off
Marketingový stratég
Kategorie: 
Marketingová strategie
Dne: 15.3.2017

Chtějte profesionální marketing

Marketingová kancelář.cz pro nás zajišťovala internetový marketing od PPC kampaní přes SEO analýzy až po tvorbu specializovaného portálu o dveřích. Díky výborné spolupráci s nimi se nám podařilo nastavit ucelený systém online marketingu, který přivádí zákazníky.

Martin Dozrál
generální ředitel
SOLODOOR
31.3.2017
B2B firma GreinerPURtec výrazně zefektivnila svůj business díky špičkové marketingové strategii. Začali jsme od vizuálního stylu a pokračovali až ke katalogu a webu.
8.3.2017
Zkušení zahraniční marketéři se v současnosti nezabývají pouze reklamou, ale také tím, jak získané zájemce udržet ve hře, obhospodařovat, bodovat a analyzovat.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace