Díky radám a práci partnerů z MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ jsme v obchodní činnosti naší firmy zaznamenali první výsledky po dvou až třech týdnech a za tři měsíce se náš obrat zvýšil asi o 30 %.
- Česky
- English
- Deutsch
- Français
Tohle byste měli vysypat z rukávu, i když vás někdo vzbudí o půlnoci. Měli byste být schopni v jedné větě říct, čím se zabýváte a co je vaším přínosem pro zákazníky. Zdá se to jednoduché, ale opravdu jen na první pohled.
Lidé se nezajímají o konkrétní produkty, ale to, jak jim mohou pomoci s jejich potřebami a problémy. Vaše sdělení by tedy nemělo jen popisovat to, co děláte, ale také v sobě zahrnout tento poznatek. Vaši potenciální zákazníci nemají čas. Hledají odpověď na jedinou otázku: „Proč bych vám měl věnovat pozornost, co z toho budu mít?“
Měli byste odpovědět srozumitelně a přesvědčivě a zákazníci by měli ve vašem sdělení najít přínosy, které je zajímají, a kvůli kterým vám budou věnovat pozornost.
Marketing je o pomoci lidem dostat to, co chtějí, a pomocí marketingových prostředků – jako jsou reklamy, dopisy, telemarketing apod. – dát vašim potenciálním zákazníkům vědět, že to, o co mají zájem, mohou dostat u vás.
Lidé jsou velice zaneprázdnění a jejich životy jsou hektické. Když prohlíží své emaily, časopisy nebo poslouchají rozhlasové vysílání, soustředí se pouze na jednu věc: „Máte něco, co mě zajímá?“ Pokud to neuvidí nebo neuslyší do 5 sekund, zareagují okamžitě a pochopitelně: „Sorry, to mě nezajímá!“
Pokud vytváříte reklamu, řekněte to nejdůležitější už v jejím titulku. Pokud píšete obchodní dopis, udělejte to samé. A také pokud s někým mluvíte, ať už osobně nebo po telefonu, v prvních větách uveďte to nejdůležitější.
Nepředpokládejte, že vaši potenciální zákazníci budou hledat a vymýšlet, jak dostat to, co nabízíte. Určitě nebudou dělat vaši práci za vás.
Mají-li zmáčknout tlačítko na webu a vyplnit objednávkový formulář, musí tlačítko najít na první pohled. Pokud mají volat, pak jim výrazně napište, kam volat.
Jde o to, aby bylo pro vaše potenciální zákazníky co nejjednodušší udělat to, co po nich chcete. Lidé neradi dělají něco, co vyžaduje práci na jejich straně. Zařiďte, ať je pro ně reakce na vaši nabídku tak snadná, jak jen je to možné.
Kvalita se chválí sama – to je stará a stále platná pravda. Ta nejlepší reklama jde od úst k ústům, od ucha k uchu a je úzce spojena s dobrým jménem firmy.
Rozšiřování dobrého jména se dá i napomoci. Využijte naplno svého okolí. Můžete začít tím, že zajistíte, aby vaši příbuzní, přátelé a známí věděli, čím se zabýváte. Využijte také svých spokojených klientů. Jistě vám rádi napíšou referenci, testimonial či dají souhlas s uveřejněním případové studie týkající se jejich záležitosti.
Je v lidské přirozenosti soustředit své myšlenky, zájmy a úsilí na vlastní blaho. Lidé spoustu času tráví tím, že myslí na to, co chtějí a jak to získat. V téhle jednoduché myšlence leží problém a zároveň řešení vaší snahy úspěšně podnikat.
Vaši zákazníci chtějí uspokojit své potřeby a tužby a vy chcete dostat více peněz ze svého podnikání. Klíč k tomu je jednoduchý:
Je pro vás důležitější informace, že v gelu na bolesti kloubů, který používáte, je 615 mg chondroitinu a 380 mg glukosaminu, nebo že po jeho aplikaci bolest do půl hodiny přestane a nevrátí se celý den?
Většina lidí by přirozeně volila druhou možnost. A přitom firmy stále dělají chybu, že zákazníkům neprodávají řešení jejich problémů, ale výrobky a jejich parametry.
I když je to prostá myšlenka, spousta marketérů na ni stále zapomíná. Úkolem dobrého marketingového textu je přesvědčit zákazníky o hodnotě výrobků a služeb tím, že jim ukáže, jaký pro ně mají reálný přínos.
Jste na trhu již 10 let, máte certifikát ISO 9001, jste členem profesní organizace. Takže je přirozené a správné, abyste tohle sdělili svým potenciálním zákazníkům a ti si vás na základě toho vybrali. Omyl. Zajímají takové informace někoho? Stěží.
Takovéto informace se mohou v marketingové komunikaci objevit, ale neměly by být hlavním sdělením. Mohou sloužit jako podpůrné informace.
Je chybou předpokládat, že potenciální zákazníci ocení informace o tom, čeho si na své firmě ceníte vy. Zákazníci věnují pozornost úplně něčemu jinému. Pokud víte, co to je, a dokážete to dostat do svých marketingových sdělení, přitáhnete jejich pozornost jako magnet.
Díky radám a práci partnerů z MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ jsme v obchodní činnosti naší firmy zaznamenali první výsledky po dvou až třech týdnech a za tři měsíce se náš obrat zvýšil asi o 30 %.