Nejlepší stručné marketingové rady 2/3

zavřít a zpět

Nejlepší stručné marketingové rady 2/3

Další várka jednoduchých a srozumitelnou formou podaných základních marketingových myšlenek, zásad a principů, na kterých je postaven úspěch firmy na trhu.

Zajímejte se, zmlkněte a poslouchejte

Může se vám to zdát samozřejmé, ale stačí se podívat kolem sebe a dáte mi za pravdu. Jen málokde máte pocit, že se obchodník skutečně zajímá o vás a o vaše potřeby. Je velmi jednoduché se chovat vstřícně, ale naprostá většina lidí nechce nebo neví, jak na to.

Zmlkněte a poslouchejte. Ptejte se jiných lidí na jejich potřeby a problémy. Aktivně naslouchejte, vyjadřujte souhlas a hlavně buďte ticho a nesnažte se sdělit svoje názory.

Pokud se udržíte a devadesát procent konverzace budete poslouchat a jen deset procent mluvit, budou vás lidé považovat za příjemného a budou vás mít raději. A proč to dělat? Lidé prostě raději nakupují tam, kde se cítí dobře a dělají obchody s někým, kdo jim je sympatický.

Nevzdávejte žádný rozjednaný obchod

Znáte pořekadlo „sejde z očí, sejde z mysli“? To platí přesně i pro vaše obchodní příležitosti. Podle průzkumů se 81 % všech obchodů uzavře až při čtvrtém nebo po pátém kontaktu.

Ale co když býváte v kontaktu se svými potenciálními zákazníky jen 2-3 krát, nebo ještě hůře – vůbec ne? Chytří marketéři a obchodníci vědí, že vytrvalost je jedním z nejdůležitějších klíčů při budování úspěšného podnikání.

První kontakt není o nákupu

Spousta obchodů se neuskuteční, protože obchodníci moc tlačí na pilu. Většinou si neuvědomují, že na začátku svého nákupního rozhodování lidé potřebují dostatek informací, aby se mohli rozhodnout. Potřebují se něco dozvědět o nabízeném zboží, srovnat si ho s jinou nabídkou či vyhodnotit, zda je vhodné pro vyřešení jejich problému či potřeby.

Jen zřídka jsou připraveni něco koupit ihned. Pokud tedy nejde o věci velmi malé hodnoty nebo běžné denní spotřeby. Proto se nesnažte potenciální zákazníky hned přimět k uzavření obchodu. Místo toho si na ně vezměte kontakt a připomeňte se jim.

Něco zdarma zvýší ochotu k výměně

Když dáte něco předem, bez vyžadování oplacení, získáte nejen důvěru, ale i ochotu potenciálního zákazníka dát něco nazpět. Ne, většinou to nebude hned objednávka, ale pozornost a čas věnovaný přečtení vaší reklamní zprávy či předání osobního kontaktu může být dobrou výměnou.

Nejdříve vybudujete vztahy a až potom mluvíte o prodeji. Pokud můžete nechat svůj produkt dočasně vyzkoušet, máte velkou šanci, že si ho bude chtít zákazník nechat. Velmi neradi se vzdáváme věcí, které jsme už jednou pustili do svého prostoru a které jsme si navíc oblíbili.

Zaměřte se na výsledky, ne na činnosti

Zeptejte se většiny vlastníků podniků nebo manažerů marketingu, jaké přesně výsledky přineslo jejich poslední marketingové úsilí, a s největší pravděpodobností uslyšíte: „Nemám nejmenší tušení.“

Máte jen omezené množství času, energie a peněz a musíte je investovat do nejziskovějších způsobů, které zajistí, aby vaše podnikání rostlo. Přistupujte ke všem vašim marketingovým nástrojům – letákům, obchodním dopisům, PPC reklamám – jako by to byli prodejci odpovědní za výsledky. Díky zaměření se na výsledky je velmi snadné určit, které z vašich nástrojů jsou vítězové, do těch pak budete investovat více, a které z nich jsou poražení, ty byste měli přestat používat.

Místo budování značky se soustřeďte na prodeje

Realizovali jste někdy marketingové aktivity, které budovaly image vaší firmy? Častou a velmi nákladnou chybou malých a středních firem je, že utrácejí peníze za „image“ marketing. Nedělejte to. Místo toho se zaměřte na to, co vám přinese okamžitý efekt.

Stojí to milióny korun, než se podaří dosáhnout trvalé známosti značky v masové populaci. Využívání placených médií se záměrem pouhého zisku jména na trhu a budování image firmy by nikdy neměl být cíl malých a středních firem. Místo toho se soustřeďte na aktivity, které vedou k okamžité požadované reakci potenciálních zákazníků, tedy na prodeje. Značka pak poroste sama s množstvím získaných zákazníků.

Nesoutěžte se svými konkurenty

Konkurenti zde budou vždy. A budou tvrdě pracovat na tom, aby vám přebrali zákazníky.

Zapomeňte na svou konkurenci a místo toho soutěžte proti sobě. Rozvíjejte a neustále zlepšujte své produkty, služby, obchod. Vyzkoušejte nové strategie a taktiky a porovnejte výsledky, abyste mohli najít lépe fungující marketingové nástroje.

Nikdy nemůžete uspět, pokud se zaměříte na konkurenty – jen pokud se zaměříte na sebe samotné, své zákazníky a na zlepšování práce s nimi.

Chovejte se jako expert

Jednou z cest, které vedou k získání více zákazníků, je prezentovat se jako expert na svou problematiku. Nezáleží přitom, v čem podnikáte. Můžete být expert na víno, pokud máte kinotéku, či expert na pojištění koní, pokud jste pojišťovací makléř.

Stát se a být považován za experta může velmi rychle přispět k růstu vašeho podnikání a zároveň vás odlišit od konkurence. Zvýšení expertízy pomáhá odbourávat nedůvěru potenciálních zákazníků a jednodušeji přitahovat nové potenciální klienty. Můžete to využít velmi dobře ve své komunikaci a propagaci a s méně penězi dosáhnout více.

off
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 27.4.2016

Chtějte profesionální marketing

Potřebovali jsme propojit webovou prezentaci tradičního brandu zápalek SOLO, který má 175 letou historii, s moderním elektronickým prostředím a zároveň také s novým designem pro celou kategorii "plamenů". Pracovníkům Marketingové Kanceláře se podařilo splnit naše zadání velmi dobře.

Pavel Helešic
ředitel
SOLO MATCHES & FLAMES
1.4.2020
Jsme marketingová agentura a věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější.
26.2.2020
Prodejní text je určený vašemu klientovi, proto než začnete psát, představte si: 1. vašeho zákazníka, pro kterého článek píšete 2. prostředí, kde text bude a v jakém kontextu čtenáře zastihne

 

CHCETE PORADIT S NĚČÍM KONKRÉTNÍM?

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace