Nejlepší stručné marketingové rady 3/3

zavřít a zpět

Nejlepší stručné marketingové rady 3/3

Marketing je mnohem častější a mocnější síla, než si většina lidí uvědomuje. Využijte naše jednoduché a praktické tipy.

Buďte v komunikaci lidští

Pokud posíláte zákazníkům zprávy a newslettery, tak by měly být v osobním, přátelském duchu, který vás a vaši firmu představí v pozitivním světle.

Lidé nereagují dobře na suchou, neosobní, firemní komunikaci. Chtějí mít pocit, že s nimi komunikuje skutečná lidská bytost.

Využijte web správným způsobem

Webové stránky jsou mnohdy první věc, kterou zájemce o vaše produkty či služby vidí. Prezentace na internetu hraje v současné době jednu z nejvýznamnějších rolí při získávání nových zákazníků a pro mnoho firem je naprosto klíčová.

Každý komerční web by měl plnit jeden cíl, a to získávat dostatek objednávek nebo kontaktů na potenciální zákazníky. To je vše. Web nemusí být složitý, rozsáhlý ani designově úžasný. Místo toho by se měl soustředit na co nejvýkonnější přeměnu návštěvníků na kupující nebo potenciální zákazníky.

Využijte naplno i neplacené nástroje propagace

Zeptejte se typického podnikatele nebo marketéra na to, co si představuje pod slovem marketing. Nejčastější odpověď, kterou uslyšíte, je: „Reklama.“ Co to je reklama? Inzeráty, billboardy, spoty v TV, PPC reklama atd., tedy většinou dost drahé věci.

Tyto nástroje k marketingu samozřejmě patří, ale existuje spousta dalších možností, jak o sobě dát vědět s daleko menšími náklady, nebo zcela zadarmo. Pokud budete tyto způsoby znát a používat, efektivita vašich marketingových aktivit vzroste.

Nebuďte příliš zvědaví

Pokud sbíráte kontakty na potenciální zákazníky, například na webu, nechtějte toho moc vědět, dokud mezi vámi neexistuje vztah.

Nevyžadujte údaje, které nutně nepotřebujete pro danou fázi kontaktu. Když se má člověk přihlásit na odběr newsletteru, nechtějte od něj poštovní adresu, zda má psa či jiné podrobnosti, když vám v podstatě stačí jméno a e-mail.

Nechte jej, aby se s vámi seznámil, začal vám důvěřovat a až později svoje údaje poskytl za předpokladu, že bude chtít. Jednoduchost v tomto případě vždy vítězí.

Rozdělte zákazníky podle jejich nákupů

Pokud již podnikáte a máte záznamy o prodejích, můžete si jednoduše rozdělit zákazníky do skupin podle informací o nákupech. Důvod je jednoduchý, ne všichni jsou pro vás stejně významní a různí zákazníci potřebují různá marketingová sdělení.

Zákazníky můžete rozdělit například podle času od posledního nákupu, četnosti nákupů a peněžní hodnoty nákupů. Vzniknou tak například skupiny těch, kdo utratili nejvíce v určitém období, kdo utratili nejvíce v nejmenším počtu transakcí či ti, kteří nakupují zřídka a dlouhou dobu nenakupovali.

Díky tomu budete vědět, jak máte s kým komunikovat. Nečinné zákazníky můžete zkusit podnítit k dalšímu nákupu. Jiné skupině zase věnovat dárek jako odměnu za velké nákupy a podpořit tak jejich loajalitu.

Víte, proč od vás odchází zákazníci?

Každá firma ztrácí zákazníky. To je prostě přirozená součást obchodního života. Ale pokud znáte důvody, které vaše zákazníky vedly k tomu, aby od vás odešli, pak máte možnost jejich počet snížit. Z jakých důvodů zákazníci odcházejí dle průzkumů?

  • 68 % bylo nespokojeno se zacházením, kterého se jim dostalo,
  • 14 % bylo nespokojeno s produktem nebo službou,
  • 9 % přešlo ke konkurenci,
  • 5 % hledá alternativy,
  • 3 % se odstěhovala,
  • 1 % zemřelo.

Jak tedy postupovat, abyste ztráceli co nejméně klientů? Buďte se svými zákazníky v kontaktu a získejte od nich zpětnou vazbu, naslouchejte nespokojeným zákazníkům. A na základě toho, co se dozvíte, zaveďte opatření ke zlepšení.

Popište si dobře svého zákazníka

Víte opravdu, kdo je váš žádaný zákazník? Spokojíte se s tím, že jsou to studenti, mladé ženy, sportovci nebo si je popíšete trochu lépe? Jednou z nejdůležitějších věcí v marketingu je dobře charakterizovat a pochopit lidi, které chcete oslovit.

Měli byste vědět, co vaši zákazníci čtou, kolik mají dětí, kolik mají peněz na útratu, zda mají spíše psa nebo kočku a vůbec všechny údaje, které jsou pro vás důležité. Představte si při popisu svého známého. Nezapomeňte na lidské stránky. Čím reálnější popis bude, tím více vám při nastavení marketingu pomůže.

Otestujte reklamu nejprve v malém

Hodně firem se rozhodne udělat kampaň a utratit spoustu peněz za reklamu. Když to ale nezafunguje, jsou bez peněz a říkají: „Reklama nefunguje. Nám nefungovala, proto ji ani vy nezkoušejte.“

Co udělá chytrý marketér, na rozdíl od toho méně nadaného? Začne v malém. Otestuje reklamu v malém měřítku, dá na to jen tolik, aby ho to příliš nebolelo, a pokud reklama selže ve svém poslání přivést nové zákazníky, zkusí něco jiného. Pak může uvolnit více finančních prostředků na již osvědčená opatření a sklidit plody chytrého a vyzkoušeného marketingu.

off
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 27.4.2016

Chtějte profesionální marketing

Se spoluprací s Marketingovou kanceláří jsem spokojená. Oceňuji zejména osobní přístup a to, že jejich prostřednictvím můžeme na projektech spolupracovat se špičkami v oboru.

Eva Jurčíková
manažerka marketingu
Vaše Nároky.cz
1.4.2020
Jsme marketingová agentura a věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější.
26.2.2020
Prodejní text je určený vašemu klientovi, proto než začnete psát, představte si: 1. vašeho zákazníka, pro kterého článek píšete 2. prostředí, kde text bude a v jakém kontextu čtenáře zastihne

 

CHCETE PORADIT S NĚČÍM KONKRÉTNÍM?

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace