Online marketing a dobře nastavený web jsou spojené nádoby

zavřít a zpět

Online marketing a dobře nastavený web jsou spojené nádoby

Můžete mít efektivní online marketing, nicméně pokud přivádíte návštěvníky na web, kde se jen horko těžko vyznají a neví, co vlastně mají udělat, je to, jako byste lili vodu do děravého kyblíku.

Právě komplexní pohled na online marketing a znalost všech souvislostí je jeden z faktoru úspěchu.

Kvalitní web, který plní cíle, je základ

Co udělá většina lidí, když potřebuje malíře? Hledá ho na Googlu či na Seznamu. Jak postupujete, když si vybíráte kam jet na dovolenou? Začnete hledat na internetu. Stejně jako 90 procent lidí. Většina domácností má dnes přístup k Internetu a aktivně ho používá.

Proto pokud nemá firma dobrý web, který návštěvníky zaujme, tak se připravuje o velké množství potenciálních zákazníků. Na zaujetí má přitom web jen pár sekund. Vzhledem k tomu, že je hrozně jednoduché nějaký web opustit a najít okamžitě jiný, tak šance na to, že se na něj tito zájemci někdy vrátí je prakticky nulová.

Dobře nastavený web vede uživatele k vašemu cíli

Každý web má jinou roli, eshop vám chce rovnou něco prodat, jiný web má za cíl, abyste udělali nezávaznou poptávku a nějaký další jen přináší informace a zobrazuje reklamu apod.

Právě úkoly, které má web plnit, jsou nejdůležitější věcí, která rozhoduje, jak bude který web vypadat. Od toho by se měla odvíjet jeho struktura, grafická podoba, texty a další prvky, které tvoří web.
Na dobrém webu se uživatelé dokáží rychle zorientovat a najít, co potřebují.
Nicméně sebelepší web je na nic, když na něj nikdo nepřijde. Je to stejné, jako byste si otevřeli dobrou restauraci, která by měla hezký interiér, dobře se tam vařilo, ale nikomu byste o ní neřekli. Proto, abyste přilákali první hosty, potřebujete udělat nějakou propagaci. Dát třeba na roh ulice bilboard, rozeslat letáky s nabídkou poledního menu do firem v okolí a tak dál.

S webem je to stejné. Weby hledají lidé na Internetu, takže musíte být vidět tam.

Online marketing je o výkonu

Nastavit dobře online marketing tak, aby vám skutečně vydělával, je náročné skoro stejně jako ovládat dopravní letadlo. Svou roli totiž hrají desítky faktorů, možných online nástrojů jsou desítky a vše je třeba vidět v souvislostech.

Důležité je zaměřit se na konkrétní měřitelné cíle. Vaše internetové kampaně by totiž měly mít reálné výsledky v podobě objednávek a prodejů! Tato koncepce se také nazývá výkonnostní marketing.

Výkonnostní marketing je druh online marketingu zaměřený na výkon. Zaměřuje se na konkrétní, měřitelné akce (konverze), které uživatel na vašem webu podnikne. Záleží na cílech kampaně, které si definujete, a nástrojích výkonnostního marketingu, které pro jejich dosažení použijete.

Správné nástroje dovedou návštěvnost na web

Stěžejním krokem je výběr efektivních nástrojů výkonnostního marketingu. Patří sem SEO (optimalizace pro vyhledávače na základě klíčových slov), PPC kampaně, linkbuilding (budování zpětných odkazů) či affiliate marketing fungující na systému partnerských provizí a další prvky, které osloví vaší cílovou skupinu a nasměrují ji rovnou na vaše stránky.

O všech těchto nástrojích se dozvíte podrobněji v dalších dílech tohoto seriálu rad a tipů, které vám přijdou v následujících týdnech.

off
Marketingový stratég
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 9.3.2010

Chtějte profesionální marketing

Co se týče marketingu, tam je určitě pozitivní efekt v tom, že mě donutili o těchto věcech intenzivně přemýšlet. Diskutujeme spolu o marketingovém know-how, tak se to i učím, a to má určitě i pozitivní dopad na moje podnikání. Experti z MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ mi pomohli ujasnit si, jakým směrem jít v rozvoji firmy a navrhli propagační kampaň, která nám přinesla desítky nových klientů.

Ing. Jiří Kadeřávek
majitel firmy
WebStep s.r.o.
11.3.2017
Schválně, jaké pocity ve vás vyvolává samotný termín Marketingová Automatizace? Většině lidí mohou na mysl přijít asociace se slovy mechanický, chladný či neosobní.
26.2.2017
Mění automatizace marketingu svět marketingu? Zcela určitě ano! Obrovské množství informací dostupných on-line na internetu a na sociálních sítích zásadně změnilo způsob, jak zákazníci hledají řešení svých problémů a nakupují.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace