Postup jak psát případové studie

zavřít a zpět

Postup jak psát případové studie

Případové studie pomáhají budovat důvěru firmy, protože prokazují její dovednosti a zkušenosti na konkrétních příkladech.

Co je to případová studie

Jedná se o delší odborný článek, ve kterém detailně popíšete problém klienta, než se pro vás rozhodl, popíšete proces vaší analýzy a následný podrobný popis, jak jste klientovi pomohli. Studii proložíte daty a důkazy.

Proč napsat případovou studii

  1. Ukážete, že to co nabízíte a uděláte, opravdu pomáhá.
  2. V případovce ukážete klientovi vaše znalosti a zkušenosti. A tak můžete přesvědčit potencionálního zákazníka.
  3. Objasníte mu, jaký by mohl být proces spolupráce, a tím rozběhnete jeho představivost, aby o službě začal hlouběji přemýšlet.

Případová studie není pro každého

Jsou oblasti, kde případová studie neplní ten účel, který chcete. Výborně se hodí například pro B2B firmy, nebo pro specifické služby, které díky případovce můžete popsat. Proto před psaním promyslete, jestli si studii vaše cílová skupina opravdu přečte.

Jak napsat případovou studii

Napište ji jako příběh

Případovka je trochu jako pohádka. Začnete problémem, který už někomu hodně vadí a chce ho řešit. Na své cestě k řešení potkává někomu dalšího, kdo mu pomůže přes všechny nástrahy problém vyřešit. Při řešení je čeká spoustu dobrodružství a někdy jako třešnička na dortu na závěr i krásná a milá princezna. Tradá.

Vaši podstatnou roli v příběhu dokážete na konkrétním a fakty podloženém příběhu, který pokorně vypráví, jak jste pomohli někomu jinému. Dejte si pozor na “siláctví”, čtenáři jsou na něho velmi citlivý. Nepíšete případovou studii, abyste ukázali spolupráci s velkým klientem nebo to, jak jste dobří, ale abyste popsali proces, jak pomáháte a dělá vám to radost.

Fakta

Princip je jasný. Buďte věrohodní, ukažte svou odbornost, používejte fakta a vysvětlujte svůj postup krok za krokem.

Konkrétně zkuste přidat co nejvíce nezpochybnitelných informací, jako jsou:

  • Fakta, čísla, grafy

  • Vývoj před / po

  • Návratnost, peníze

  • Testimonialy (vyjádření spokojeného klienta ve tvaru “S řešením X jsme spokojení, protože Y. Obzvláště si ceníme Z”).

  • Doplňující fotky z příběhu procesu a obrázky výsledku

  • Osnova případové studie

  • Popište, kdo je zákazník.

  • Jaké firmě jste začali pomáhat.

Osnova případové studie

  1. Popište, kdo je zákazník: Jaké firmě jste začali pomáhat.
  2.  Co firmu trápilo a co chtěla vyřešit: Jaká byla zákazníkova výchozí situace. A co pro něho byl bod zlomu. Jaké vám dal zadání. Kde viděl on sám problém… Myslete na to, že píšete pohádku a potřebujeme na začátku čtenáře zasvětit do situace, než ho strhnete příběhem.
  3. Rozepište proces vaši analýzy.
  • Schůzka s klientem

Co jste zjistili za doprovodné problémy, když jste s klientem mluvili.

  • Doptávání se jeho zákazníků

Co jste objevili, když jste mluvili se zákazníky nebo s osobou, která komunikuje se zákazníky.

  • Kompletování informací

Vidíte problém na stejném místě jako firma? Jak si doplňujete informace o zákaznících, klientovi a produktu i jejich přání a rizika. A kde se zákazník, klient a produkt potkává.

  • Z jaké odborné metodologie vycházíte při své práci

  • Má vaše přemýšlení nějaký širší přesah? Jaký? Přemýšlíte o trendech ve společnosti, ekonomice (např. ekologie, ergonomie, design, wellbeeing)? 

4. Popište, jaké jste zvolili řešení problému.

Nechte nakouknout do způsobu vašeho uvažování klienta. 

  • Jaký máte klasický postup.

  • V čem byl tento úkol jiný.

  • Kolik lidí a týmů na řešení společně pracovalo. Zapojili se i další týmy (zákazník, jeho dodavatelé apod.)?

  • Jaké byly možnosti řešení. A jaké jste vybraly vy a proč.

5. Proces změny a výsledek

Každý business je jiný a vy chcete ukázat světu, jak pracujete.

  • Konkrétně popište, jak jste pracovali a nebojte se detailů, grafů a faktů. 

  • Nebojte se ukázat i s jakými překážkami a problémy jste se setkaly. A jak jste svůj zamýšlený postup změnili.

6. Přínosy

Firmám jde o výsledky. Ukažte grafy, jaký je nyní trend. A přidejte i zhodnocení klienta.

7. Váš profil společnosti s pár slovech

Na závěr pár větami shrňte sami sebe. Jaká jste firma, na co se specializujete. Odkazy na vaši další práci a vaše služby.

Detaily, které v textu dělají hodně

Titulek

Správný titulek je to, co vás dějí od otevření článku nebo jeho zanechání ve webovém nekonečnu.

Jaké jsou náměty při vymýšlení titulku 

1. Výsledek vaší práce

Zvedli jsme klientovi přímé prodeje o 25 % za 3 měsíce

2. Zvučné jméno firmy

Jak jsme Kofole vymysleli novou letní kampaň

3. Název produktu nebo služby

Nový brand a promyšlený online marketing dokázaly divy

U názvu pracujte s hlavním benefitem studie. Nepoužívejte neznámé ani dlouhé názvy firmy. Spíš dejte důraz na zaujetí čtenáře. Název by měl být úderný, jasný, přínosný.

Klient hraje prim

I při čtení pohádek má někdy čtenář pocit, že hlavní hrdina působí jak hlupák. Vy to ve svém článku nesníte dopustit. Hlavní hrdina vašeho příběhu je váš klient a vy jste hrdinové až číslo 2. Proto nechce klienta dostatečně zazářit a dejte si pozor na formulace jeho problému.

Pošlete klientovi váš článek, aby se nestala nějaká nepříjemná situace, že s ním nebude ztotožněn. A poproste ho, aby vám doplnil případně grafy, screeny, fotky z firmy, profilovou fotografii… Jednoduše co se hodí na váš web i k vašemu a klientovu podnikání.

Jak případovou studii využít

Případovou studii umístíte na web, to je jasné. Ale co dál?

  1. Přirozené využití na sociálních sítích
  2. Trefná PPC reklama a reklama na sociálních sítích
  3. Promyšlený a nevtíravý remarketing
  4. Vyzdvihnutí ve vašich propagačních materiálech
  5. Zpráva do vašeho newsletteru
  6. Zaslání článků do odborných časopisů jako tisková zpráva
  7. Při prvních komunikacích s klientem

Využijte ji ke své prezentaci na vašich sítích, ale i v časopisech a ve svých propagačních materiálech uveďte důležité části pro zvýšení důvěryhodnosti.

off
Branding & Content Creator
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 2.6.2021

Chtějte profesionální marketing

Spolupráce s MARKETINGOVOU KANCELÁŘÍ.CZ je plně profesionální. Co se mi na nich nejvíc líbí, je, že k danému problému, který zrovna řešíme, přidávají svoje know-how. Ještě k tomu dávají něco víc, co je třeba i nad rámec sjednané zakázky.

Ing. Vilém Suchomel
Ředitel marketingu a strategie
SPP CZ, a.s.
15.7.2020
Chcete svůj marketing posunout dál? Níže jsme rozepsali checklist, co je dobré si pohlídat, aby vaše firma byla vidět ve správném světle a správnými lidmi.
26.2.2020
Prodejní text je určený vašemu klientovi, proto než začnete psát, představte si 1. vašeho zákazníka, pro kterého píšete 2. grafické prostředí, ve kterém vaše slova budou

Zjistěte více o našem řešení

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.