Se spoluprací s Marketingovou kanceláří jsem spokojená. Oceňuji zejména osobní přístup a to, že jejich prostřednictvím můžeme na projektech spolupracovat se špičkami v oboru.
- Česky
- English
- Deutsch
- Français
Případové studie pomáhají budovat důvěru firmy, protože prokazují její dovednosti a zkušenosti na konkrétních příkladech.
Jedná se o delší odborný článek, ve kterém detailně popíšete problém klienta, než se pro vás rozhodl, popíšete proces vaší analýzy a následný podrobný popis, jak jste klientovi pomohli. Studii proložíte daty a důkazy.
Jsou oblasti, kde případová studie neplní ten účel, který chcete. Výborně se hodí například pro B2B firmy, nebo pro specifické služby, které díky případovce můžete popsat. Proto před psaním promyslete, jestli si studii vaše cílová skupina opravdu přečte.
Případovka je trochu jako pohádka. Začnete problémem, který už někomu hodně vadí a chce ho řešit. Na své cestě k řešení potkává někomu dalšího, kdo mu pomůže přes všechny nástrahy problém vyřešit. Při řešení je čeká spoustu dobrodružství a někdy jako třešnička na dortu na závěr i krásná a milá princezna. Tradá.
Vaši podstatnou roli v příběhu dokážete na konkrétním a fakty podloženém příběhu, který pokorně vypráví, jak jste pomohli někomu jinému. Dejte si pozor na “siláctví”, čtenáři jsou na něho velmi citlivý. Nepíšete případovou studii, abyste ukázali spolupráci s velkým klientem nebo to, jak jste dobří, ale abyste popsali proces, jak pomáháte a dělá vám to radost.
Princip je jasný. Buďte věrohodní, ukažte svou odbornost, používejte fakta a vysvětlujte svůj postup krok za krokem.
Konkrétně zkuste přidat co nejvíce nezpochybnitelných informací, jako jsou:
Co jste zjistili za doprovodné problémy, když jste s klientem mluvili.
Co jste objevili, když jste mluvili se zákazníky nebo s osobou, která komunikuje se zákazníky.
Vidíte problém na stejném místě jako firma? Jak si doplňujete informace o zákaznících, klientovi a produktu i jejich přání a rizika. A kde se zákazník, klient a produkt potkává.
4. Popište, jaké jste zvolili řešení problému.
Nechte nakouknout do způsobu vašeho uvažování klienta.
5. Proces změny a výsledek
Každý business je jiný a vy chcete ukázat světu, jak pracujete.
6. Přínosy
Firmám jde o výsledky. Ukažte grafy, jaký je nyní trend. A přidejte i zhodnocení klienta.
7. Váš profil společnosti s pár slovech
Na závěr pár větami shrňte sami sebe. Jaká jste firma, na co se specializujete. Odkazy na vaši další práci a vaše služby.
Správný titulek je to, co vás dějí od otevření článku nebo jeho zanechání ve webovém nekonečnu.
1. Výsledek vaší práce
Zvedli jsme klientovi přímé prodeje o 25 % za 3 měsíce
2. Zvučné jméno firmy
Jak jsme Kofole vymysleli novou letní kampaň
3. Název produktu nebo služby
Nový brand a promyšlený online marketing dokázaly divy
U názvu pracujte s hlavním benefitem studie. Nepoužívejte neznámé ani dlouhé názvy firmy. Spíš dejte důraz na zaujetí čtenáře. Název by měl být úderný, jasný, přínosný.
I při čtení pohádek má někdy čtenář pocit, že hlavní hrdina působí jak hlupák. Vy to ve svém článku nesníte dopustit. Hlavní hrdina vašeho příběhu je váš klient a vy jste hrdinové až číslo 2. Proto nechce klienta dostatečně zazářit a dejte si pozor na formulace jeho problému.
Pošlete klientovi váš článek, aby se nestala nějaká nepříjemná situace, že s ním nebude ztotožněn. A poproste ho, aby vám doplnil případně grafy, screeny, fotky z firmy, profilovou fotografii… Jednoduše co se hodí na váš web i k vašemu a klientovu podnikání.
Případovou studii umístíte na web, to je jasné. Ale co dál?
Využijte ji ke své prezentaci na vašich sítích, ale i v časopisech a ve svých propagačních materiálech uveďte důležité části pro zvýšení důvěryhodnosti.
Se spoluprací s Marketingovou kanceláří jsem spokojená. Oceňuji zejména osobní přístup a to, že jejich prostřednictvím můžeme na projektech spolupracovat se špičkami v oboru.