Správné marketingové sdělení je klíčem

zavřít a zpět

Správné marketingové sdělení je klíčem

Marketing je pro spoustu lidí především reklama, inzeráty a kreativní exploze. Sebedražší a pestobarevnější reklama se ovšem mine svým účelem pokud nedokáže sdělit tu správnou věc.

Než začnete sestavovat marketingové plány a vymýšlet reklamní bannery, je třeba si ujasnit v jaké oblasti podnikání se pohybujete, co je vlastně vaším produktem či službou a hlavně co je důvod, kvůli kterému by si měli zákazníci vybrat vás mezi všemi konkurenčními možnostmi. Dokud si neodpovíte na tohle, nemá cenu zabývat se konkrétními kroky propagace.

Co je to marketingové sdělení?

Prvním velkým problémem, pokud chcete někomu něco prodat, je ho zaujmout a rychle mu dát dobrý důvod, aby se vaši nabídkou zabýval. K tomu neposlouží nic tak dobře, jako správné sdělení. A co to tedy je marketingové sdělení?

To, co říkáte vašim minulým, současným i budoucím zákazníkům. To, co je přesvědčivé, přitažlivé, co je nutí k reakci. To, co je přitahuje jako lampa můry v tmavé noci. Myslíte si, že máte skvělé marketingové sdělení? Pojďme se na to podívat.

Otázka za všechny peníze

Zeptám se vás na nejdůležitější otázku, kterou vám může kdokoliv položit v souvislosti s vašimi výrobky, službami, podnikem. Zvládněte odpověď na tuto jedinou otázku a uděláte velký skok ve schopnosti přitahovat zákazníky a vytvářet zisk jako prodejce, vlastník firmy nebo marketér. Je to nejdůležitější otázka, protože správná odpověď na ni je jedním z klíčů k dobrému a fungujícímu marketingu. Není to jen okrajová záležitost. Je to něco, co je významnější, než si většina lidí umí představit.

Jedinečný prodejní argument

Odborný termín pro odpověď na tuto otázku je USP. To znamená Unique Selling Proposition čili jedinečný prodejní argument. To je to, co vás odlišuje od veškeré konkurence, přímé i nepřímé. Je to to, co má vaše firma a ostatní ne.

A tady je ta otázka:

“Proč bych měl udělat obchod s vámi a ne s kýmkoliv jiným ze všech jiných možností, které mám k dispozici?”

A  když máte skvělou odpověď na tuto otázku, můžete všechno obrátit k lepšímu.
Je to základ vaší marketingové strategie.

Jak základní sdělení vytvořit?

Měli byste to vysypat z rukávu, i když vás někdo vzbudí o půlnoci. Měli byste být schopni v jedné větě říct, čím se zabýváte a co je vašim přínosem pro zákazníky. Vaši potenciální zákazníci nemají čas. Nezajímají je ocenění a krásně napsané propagační texty o úspěších firmy. Hledají odpověď na jedinou otázku.

Nadefinovat základní sdělení není jednoduché a vyžaduje to chvilku přemýšlení. Zauvažujte nad produkty a služ­bami, které poskytujete, a nad vašim přístupem k zákazníkům. V čem jste jiní, lepší než konkurence? Je to unikátnost produktu? Rychlost dodání? Související služby? Chování vašich zaměstnanců? Umístění obchodu? Úzká specializace?

Ať už je to cokoliv, dejte to zákazníkům vědět. Dejte jim důvod, aby si vybrali právě vás mezi ostatními.

Příklad celosvětově úspěšného sdělení

A jak vypadá příklad jednoho z nejúspěšnějších USP na světě? Tom Monahan, zakladatel celosvětového řetězce Domino's Pizza, vytvořil sdělení “Fresh, hot pizza delivered in 30 minutes or less, or it's free.” Neboli “Čerstvá, horká pizza u vás do 30 minut, nebo je zdarma.”

Toto USP je tak silné, že již po desetiletí můžete kdekoliv v Severní Americe zastavit na ulici stovku náhodných lidí, zeptat se jich, jaká firma se jim vybaví při slově “pizza”, a přes osmdesát z nich řekne tuto značku.

Takže váš malý domácí úkol je přemýšlet o tom, proč bych měl  obchodovat právě s vámi, když mám na výběr z tolika dalších možností ve vašem odvětví.

Co mi odpovíte? Jaké je vaše marketingové sdělení?

 

off
Marketingový stratég
Kategorie: 
Marketingová strategie
Dne: 9.3.2010

Chtějte profesionální marketing

Potřebovali jsme propojit webovou prezentaci tradičního brandu zápalek SOLO, který má 175 letou historii, s moderním elektronickým prostředím a zároveň také s novým designem pro celou kategorii "plamenů". Pracovníkům Marketingové Kanceláře se podařilo splnit naše zadání velmi dobře.

Pavel Helešic
ředitel
SOLO MATCHES & FLAMES
31.3.2017
B2B firma GreinerPURtec výrazně zefektivnila svůj business díky špičkové marketingové strategii. Začali jsme od vizuálního stylu a pokračovali až ke katalogu a webu.
15.3.2017
Marketingová Automatizace je mocným nástrojem, který umožňuje dělat skutečně personalizovaný marketing, například cílené zasílání zpráv na základě akcí návštěvníka na webových stránkách, což je daleko účinnější než nevyžádaný spam.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace