Správný obsah a linkbuilding pomůže zákazníkům i prodejcům

zavřít a zpět

Správný obsah a linkbuilding pomůže zákazníkům i prodejcům

Dejte lidem dobré důvody, proč koupit nějaké zboží, a pomůžete nejen jim v jejich rozhodování, ale především sobě.

Vánoce se bliží, ale stává se to běžně i během roku. Stojíte před koupí nového zboží, produktu či služby. Nezáleží ani, zda pro sebe, tchýni, šéfa či vaši kočku. Ale podle čeho si vybrat? Je dražší produkt skutečně lepší než levnější? A který se více hodí pro moje potřeby? Takové otázky si kladou denně tisíce lidí, kteří nakupují na internetu. Eshopy přitom žalostně selhávají ve schopnosti poskytnout lidem užitečné informace, podle kterých by se mohli rozhodnout. Přitom se jim nabízejí nástroje jako obsahový marketing či linkbuilding, které jim v tom mohou pomoci.

Asi jako každý v dnešní době, tak i vy v takových chvílích usedáte za počítač a do internetového vyhledávače napíšete požadovanou frázi, například “sušička na ovoce levně“. Místo sušičky si můžeme představit mobilní telefon či krmivo pro kočky. Celí natěšení s očekáváním projíždíme každý odkaz, jenž se objevil na prvních pozicích. Jak bývá zvykem, na hledání nemáme moc času, a tak chceme co nejdříve najít námi požadovaný produkt za slušnou cenu a odpovídající kvalitu. Možná si to ani neuvědomujete, ale splňuje vítězný produkt vaše očekávání? Jak víte, že právě zvolený produkt je ten správný? Nebyli jste při hledání zaslepeni?

Užitečný obsah pomůže rozhodnout

Představme si například již zmíněnou koupi sušičky. Zadám do vyhledávače „ksušička na ovoce levně“. A co mi vyjede? Vyjede spousta odkazů na známé nákupní portály a obchody se stovkami položek. Jediné, co se dozvídám, jsou základní informace (cena, design, výška, váha, výkon, objem, záruka, forma platby a dopravy, název firmy).

Z prakticky všech nákupů, které jsem učinil, a jsem si jist, že vaše situace je stejná, jsem vždy sklouznul ke kritériu ceny a designu. Samozřejmě, nepopírám, že cena a design jsou jedněmi z nejdůležitějších faktorů. Ale stačí to k našemu definitivnímu rozhodnutí? Abychom byli spokojeni s nákupem?

Dle mého názoru zdaleka ne! Orientace podle ceny je velmi zrádná. Vyšší cena neznamená vyšší kvalitu a už vůbec ne, že produkt bude vyhovovat vašim potřebám.

Nedočetli bychom se raději o tom, jak se produkt snadno ovládá, čistí, skladuje? Jistě by na nás dobře zapůsobilo, kdybychom se dočetli o konkrétní osobní zkušenosti nějakého zákazníka či doporučení, recenzi, spokojenosti. Zajímají nás poznatky o produktu/službě, možné nástrahy apod. Já osobně bych tyto informace s velkou radostí uvítal a dokonce upřednostnil dražší produkt s recenzí a osobní zkušeností před levnějším pouze se základními informacemi.

Linkbuilding pro větší informovanost nakupujících

Ostatně, nerozumím těmto portálům a velkým internetovým obchodům utrácejícím nemalé peníze za zviditelnění. Vždyť ono poskytování těchto informací má obrovské skryté výhody pro obě strany. Mimo zvýšení důvěřivosti a familiárního přístupu (osobní zkušenost, recenze, doporučení) si značka buduje podvědomí a vazby se zákazníky, kteří se budou po dobré zkušenosti vracet a navíc z hlediska marketingu získá daný portál cenné zpětné odkazy, které ovlivňují pozici ve vyhledávání, což je základní princip linkbuildingu.

Doporučení by tedy mohlo být zakládat blogy, diskuze, recenze v jednotlivých rubrikách. Nemusí se jednat o velké a známé portály cílené na prodej a tržby, ale například o maloobchodníky, receptáře, weby pro kutily apod. Pro lepší představení si můžeme uvést příklad. Na stránce se sušičkami bude dole pod fotografiemi prostor pro komentáře a hodnocení. Uživatelé budou sdílet své dojmy a připomínky z nakoupeného produktu a potenciální zákazníci se dočtou důležité doplňující informace, jež mohou pozitivně ovlivnit jejich rozhodnutí a vzbudit zájem.

Marta: Tuhle velmi doporučuji! Koupil mi ji přítel a jsem s ní velice spokojená. Skvěle se skladuje a hlavně snadně umývá.

Jana: Cena byla sice vyšší, ale potrpím si na kvalitu. Líbí se mi tichý chod. Doporučuji :)

Milan: Asi jsem měl špatný kus, porouchala se :( Ale reklamace proběhla bez problému

Článek byl připraven pro www.marketingovenoviny.cz

off
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 13.11.2015

Chtějte profesionální marketing

Jsme rádi, že máme dobrou webovou prezentaci, díky které získáváme zájemce o naše haly. Líbil se nám také nápad na aplikaci, která umožňuje poptat halu na míru. Spolupráce s marketingovou kanceláří byla z jejich strany profesionální a bez problémů.

Vladímír Chmela
Senior Manager
Gumotex, a.s.
18.5.2020
Ze začátku roku jsme se zúčastnili školení Facebooku, které pořádá společnost www.primakurzy.cz.
18.5.2020
V době, kdy jste zalhceni "slovy a názory jiných" téma obsahu vyvstává do popředí. Jaký je ten obsah, který chceme jako markeťáci číst a vytvářet? Kam směřujeme?  

ZJISTĚTE VÍCE O MOŽNOSTECH LINKBUILDINGU PRO VÁS

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace

 

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.