Trendy v B2B marketingu - on line marketing je stále důležitější

zavřít a zpět

Trendy v B2B marketingu - on line marketing je stále důležitější

Doba, kdy firmy působící na mezipodnikovém trhu, tedy v B2B segmentu, prakticky nepotřebovaly marketing, je dávno pryč.

Konkurence roste i na B2B trhu, vznikají nové firmy, přicházejí levnější dodavatelé ze zahraničí, třeba z Číny.

Zatímco dříve stačilo mít šikovné obchodní zástupce, jednou za rok vydat katalog či produktové listy a zajet na veletrh, v současné době je třeba na marketing myslet daleko komplexněji. B2B marketing totiž v posledních letech prodělal bouřlivý vývoj.

A co jsou tedy oblasti a marketingové nástroje pro B2B marketing, které odlišují úspěšné firmy od těch méně úspěšných?

1. Obsah je mnohem důležitější než kdy jindy

Lidé, rozhodující o nákupu průmyslového zboží, jsou také jen lidé. A v dnešní době jsou zvyklí hledat si sami informace na internetu, zjišťovat tam zkušenosti ostatních nakupujících, diskutovat apod.

Proto musí B2B společnosti aktivně pracovat s obsahem, který je na internetu k nalezení o jejich produktech, o jejich firmě, o související problematice apod.

Pokud mají nákupčí k dispozici on-line obsah, který jim pomůže k nákupnímu rozhodnutí, usnadníte jim práci a zvýšíte šanci, že využijí nabídky právě od vaší firmy.

Obsah byste měli připravit pro každou fázi nákupního rozhodování potenciálních zákazníků. Někdo teprve hledá dodavatele v oboru, někdo jiný si srovnává možnosti a někdo další potřebuje případovou studii, aby viděl, jak vaše produkty fungují v praxi.

content marekting pro B2B firmy

Obsah byste však neměli tvořit náhodně. Mnohem lepší je mít k dispozici jasnou strategii pro tvorbu a publikování obsahu. Vytvořte tedy strategii pro obsahový neboli content marketing.

Obsah je velmi důležitý také pro zviditelnění vaší firmy ve vyhledávání na Google či Seznamu, tedy pro SEO pro B2B firmy.

2. Nové technologie pro B2B marketing

Jak on-line marketing , tak e-mail marketing, jsou velmi užitečné marketingové nástroje pro průmyslové firmy. Tyto oblasti jsou však na druhou stranu čím dále více komplikované a není jednoduché naplno využít všechny možnosti, které se nabízejí.

Zkušení marketéři v B2B proto hledají neustále nové způsoby, jak produkovat lepší výsledky a využívají moderní technologie. Mezi nejúčinnější technologické nástroje v současné době patří software pro marketingovou automatizaci.

Jde o chytrá řešení, která umožňují automatizovat celý proces komunikace s potenciálními zákazníky od jejich získání, přes péči o ně ve formě jejich zásobování správnými informacemi ve správný čas, až po jejich předání obchodnímu oddělení.

Dobrý software pro automatizaci marketingu umí sám sbírat kontakty na zájemce o nabídku firmy a informace o nich, přesně a účinně tyto zájemce třídit, komunikovat s nimi na míru na základě jejich potřeb a jejich předcházejících kroků a aktivit, automaticky a skoro v reálném čase vyhodnocovat jejich připravenost ke koupi a předávat je obchodnímu oddělení. Využít můžete například české řešení Bee Marketing viz www.beemarketing.cz.

3. Zjistěte, zda je vhodné zapojit sociální sítě do B2B komunikace

Marketingoví pracovníci průmyslových firem mohou zapojit do komunikace s potenciálními i současnými zákazníky také sociální sítě. Neznamená to nutně, že každá firma musí mít stránku na Facebooku, účet na Twitteru a galerii na Instagramu.

Nicméně pro pochopení toho, jak přemýšlejí vaši zákazníci, je znalost jejich komunikace v těchto prostředích nezbytná. Sociální média jsou ideální pro vytváření sítí a budování vztahů, ale neplatí to pro každého. Klíčem k úspěchu je proto zjistit, zda má cenu tyto kanály do komunikačního mixu zapojit. A pokud zjistíte, že ano, tak správně komunikaci prostřednictvím sociálních sítí nastavit a realizovat v praxi.

4. Pokračujte v přesunu rozpočtu k on-line aktivitám

Budete raději lovit ryby tam, kde plavou, nebo půjdete na místo, kde se nevyskytují? Budete raději oslovovat vaše potenciální zákazníky tam, kde se objevují nebo tam, kde nejsou?

Zatímco používání internetu roste, účast na veletrzích a podobných akcích klesá. Podle výzkumu organizace GlobalSpec 98% průmyslových odborníků navštíví alespoň dvě různé webové stránky související s jejich prací každý týden, a 63% z nich dokonce šest a více různých webů. Nejdůležitější je, že tato čísla signalizují neustálý posun směrem k on-line získávání informací.

online marketing pro B2B firmy

 

Proto je tak důležité jak vytvářet dostatečné množství obsahu o vašich produktech a službách, tak umět na tento obsah upozornit, aby ho potenciální zákazníci našli v okamžik, kdy ho hledají. K tomu slouží různé disciplíny internetového marketingu, jako jsou PPC kampaně, linkbuildig, inbound marketing, content marketing atd.

Moderně uvažující B2B firmy začínají měnit svoje zvyklosti v marketingu. Těm, kdo začínají využívat pokročilé technologie a metody, jako třeba online marketing, se to začíná vyplácet. Získávají nejen nové zákazníky, ale také loajalitu těch současných.

Kdy změníte svůj B2B marketing vy?

off
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 19.1.2015

Chtějte profesionální marketing

Jsme rádi, že máme dobrou webovou prezentaci, díky které získáváme zájemce o naše haly. Líbil se nám také nápad na aplikaci, která umožňuje poptat halu na míru. Spolupráce s marketingovou kanceláří byla z jejich strany profesionální a bez problémů.

Vladímír Chmela
Senior Manager
Gumotex, a.s.
18.5.2020
Ze začátku roku jsme se zúčastnili školení Facebooku, které pořádá společnost www.primakurzy.cz.
18.5.2020
V době, kdy jste zalhceni "slovy a názory jiných" téma obsahu vyvstává do popředí. Jaký je ten obsah, který chceme jako markeťáci číst a vytvářet? Kam směřujeme?  

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace

 

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.