Víte, kolik stojí ztráta jednoho zákazníka?

zavřít a zpět

Víte, kolik stojí ztráta jednoho zákazníka?

Konkurence v obchodě a službách je stále větší, zákazníci si mohou stále více vybírat a jsou stále náročnější. A kdo chce uspět, musí o ně umět pečovat a zákazníky neztrácet.

Hlavní důvod ukončení obchodního vztahu je chabá péče o zákazníky

Nekvalitní péče o zákazníka má zásadní vliv na hospodaření firem po celém světě a přímo ovlivňuje výši tržeb. Z celosvětového pohledu 70 % zákazníků ukončuje obchodní vztah nikoli kvůli ceně nebo lepší nabídce, ale kvůli chabé zákaznické péči.

Podle mezinárodního průzkumu společnosti Genesys z loňského roku přicházejí firmy v 16 hodnocených státech světa v důsledku špatné péče o své zákazníky ročně až o 338,5 miliardy amerických dolarů. Nejhůř se o své klienty starají státní úřady a telekomunikační společnosti.

České firmy ztratily podle studie 19,3 miliardy korun, což znamená průměrnou ztrátu 2822 korun na zákazníka a na první příčce co do výše ztrát se umístily firmy z oblasti prodeje spotřebního zboží. Největší finanční ztráty vznikající jako důsledek nekvalitní péče o zákazníky zaznamenávají firmy ve Velké Británii, kde odchod zákazníka přijde firmy v přepočtu na 7524 korun ročně.

Zdají se vám tyto ztráty na jednoho zákazníka vysoké? Říkáte si, že když od vás z obchodu odejde jeden nespokojený zákazník, že jste přišli maximálně o pár desítek nebo stovek korun? Při posouzení ztráty s odchodem zákazníka totiž nemůžeme vzít do úvahy jen částku, kterou u nás chtěl utratit při aktuálním nákupu, ale jeho celkový dlouhodobý přínos pro firmu.penize

 

Jak si spočítat průměrnou tržbu na jednoho zákazníka?

Jedná se o podíl vaší roční tržby a počtu zákazníků, kteří u vás za jeden rok nakoupili. Výsledné číslo je průměrná roční útrata jednoho jediného zákazníka.

Toto číslo vynásobte počtem roků, po které u vás obvyklý zákazník nakupuje. A výsledné číslo je částka, o kterou vaše firma přijde, pokud od vás jeden průměrný zákazník odejde. Z toho je vidět, že s jedním nespokojeným zákazníkem ztratíte daleko víc, než si možná myslíte.

Jak si spočítáte, kolik vaši firmu stojí ztráta jednoho zákazníka, vy?

off
Marketingový stratég
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 7.4.2011

Chtějte profesionální marketing

Jsme rádi, že máme dobrou webovou prezentaci, díky které získáváme zájemce o naše haly. Líbil se nám také nápad na aplikaci, která umožňuje poptat halu na míru. Spolupráce s marketingovou kanceláří byla z jejich strany profesionální a bez problémů.

Vladímír Chmela
Senior Manager
Gumotex, a.s.
5.8.2019
Věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější. Vytváříme pro klienty růstové strategie a posouváme jejich marketing výrazně kupředu.
7.5.2018
Bez kontaktů na nové potenciální zákazníky těžko získáte nové zákazníky, kteří využijí vaše produkty a služby. Proto jste rádi za každý email nebo kontakt, co se dostane do vaší databáze.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace