Víte, kolik stojí ztráta jednoho zákazníka?

zavřít a zpět

Víte, kolik stojí ztráta jednoho zákazníka?

Konkurence v obchodě a službách je stále větší, zákazníci si mohou stále více vybírat a jsou stále náročnější. A kdo chce uspět, musí o ně umět pečovat a zákazníky neztrácet.

Hlavní důvod ukončení obchodního vztahu je chabá péče o zákazníky

Nekvalitní péče o zákazníka má zásadní vliv na hospodaření firem po celém světě a přímo ovlivňuje výši tržeb. Z celosvětového pohledu 70 % zákazníků ukončuje obchodní vztah nikoli kvůli ceně nebo lepší nabídce, ale kvůli chabé zákaznické péči.

Podle mezinárodního průzkumu společnosti Genesys z loňského roku přicházejí firmy v 16 hodnocených státech světa v důsledku špatné péče o své zákazníky ročně až o 338,5 miliardy amerických dolarů. Nejhůř se o své klienty starají státní úřady a telekomunikační společnosti.

České firmy ztratily podle studie 19,3 miliardy korun, což znamená průměrnou ztrátu 2822 korun na zákazníka a na první příčce co do výše ztrát se umístily firmy z oblasti prodeje spotřebního zboží. Největší finanční ztráty vznikající jako důsledek nekvalitní péče o zákazníky zaznamenávají firmy ve Velké Británii, kde odchod zákazníka přijde firmy v přepočtu na 7524 korun ročně.

Zdají se vám tyto ztráty na jednoho zákazníka vysoké? Říkáte si, že když od vás z obchodu odejde jeden nespokojený zákazník, že jste přišli maximálně o pár desítek nebo stovek korun? Při posouzení ztráty s odchodem zákazníka totiž nemůžeme vzít do úvahy jen částku, kterou u nás chtěl utratit při aktuálním nákupu, ale jeho celkový dlouhodobý přínos pro firmu.penize

 

Jak si spočítat průměrnou tržbu na jednoho zákazníka?

Jedná se o podíl vaší roční tržby a počtu zákazníků, kteří u vás za jeden rok nakoupili. Výsledné číslo je průměrná roční útrata jednoho jediného zákazníka.

Toto číslo vynásobte počtem roků, po které u vás obvyklý zákazník nakupuje. A výsledné číslo je částka, o kterou vaše firma přijde, pokud od vás jeden průměrný zákazník odejde. Z toho je vidět, že s jedním nespokojeným zákazníkem ztratíte daleko víc, než si možná myslíte.

Jak si spočítáte, kolik vaši firmu stojí ztráta jednoho zákazníka, vy?

off
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 7.4.2011

Chtějte profesionální marketing

Marketingová kancelář.cz pro nás zajišťovala internetový marketing od PPC kampaní přes SEO analýzy až po tvorbu specializovaného portálu o dveřích. Díky výborné spolupráci s nimi se nám podařilo nastavit ucelený systém online marketingu, který přivádí zákazníky.

Martin Dozrál
generální ředitel
SOLODOOR
1.4.2020
Jsme marketingová agentura a věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější.
26.2.2020
Prodejní text je určený vašemu klientovi, proto než začnete psát, představte si: 1. vašeho zákazníka, pro kterého článek píšete 2. prostředí, kde text bude a v jakém kontextu čtenáře zastihne

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace