Vyplatí se vám reklama v kině?

zavřít a zpět

Vyplatí se vám reklama v kině?

Kinoreklamu viděl každý, kdo šel někdy na film do některého z moderních kin, například multiplexů. Je to ale dobrý způsob jak oslovit potenciální zákazníky pro vaši firmu?

Komu se vyplatí dát si reklamu do kina?

filmovy pas

Kinoreklamu byste měli využít, pokud se zaměřujete na cílové skupiny zákazníků, které do kina chodí. Jednoduše řečeno, do kina chodí spíše lidé mladší (do cca 35 let), rodiny a dvojice ze střední příjmové skupiny než senioři či lidé z nízkých příjmových skupin. Samozřejmě, že jsou i výjimky a některé alternativní filmy a festivaly navštěvují lidé z jiných sociálních skupin, které tolik nesledují televizi a další mainstreamová média. Při správném výběru kina a filmu tedy kinoreklama může oslovit i jinak těžko oslovitelné cílové skupiny.

Výborná míra vybavení si reklamy

Do kina se chodí za zábavou, většinou v páru nebo skupině, ve volném čase a většinou v uvolněné náladě. Lidé jsou dopředu srozuměni s tím, že před filmem budou reklamy a mnozí se na to dokonce těší. Výhodou pro reklamní zadavatele je tedy fakt, že divák nemůže reklamu přepnout, ani ji vypnout. Jakmile se v sále setmí a na plátně se rozehraje reklama, nic jiného v sále neruší pozornost diváků. Výsledkem je, že procento jednotlivců, kteří si vybaví reklamu po prvním zhlédnutí, je u reklamy na plátně jedno z nejvyšších ze všech nosičů reklamy, a dosahuje podle průzkumů až 70 %.

Většinou si můžete také vybrat, u kterých filmů chcete reklamu promítat, mohou to být například pouze dětské a rodinné filmy, můžete si také vybrat četnost opakování či pozici reklamy v reklamním bloku.

kino

Vysoká cena za jednoho diváka

Kinoreklama je ovšem relativně nákladná a tím pádem nevhodná pro široký zásah populace. Týdenní promítání 30 s spotu v multiplexu vyjde u provozovatelů, jako jsou CineStar či PalaceCinemas na zhruba 40 tisíc korun, podle lokality. Denní promítání pak na zhruba 8 tisíc korun. Společnosti udávají cenu kolem 4 Kč za jednoho diváka. Je tedy otázka, zda potenciálního zákazníka nedokážete za tuto částku oslovit lépe.

Jak se nad využitím reklamy v kině zamyslíte vy?

Autor: Ing. Richard Kafoněk

off
Výkonný ředitel
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 9.6.2011

Chtějte profesionální marketing

Spolupráce s MARKETINGOVOU KANCELÁŘÍ.CZ je plně profesionální. Co se mi na nich nejvíc líbí, je, že k danému problému, který zrovna řešíme, přidávají svoje know-how. Ještě k tomu dávají něco víc, co je třeba i nad rámec sjednané zakázky.

Ing. Vilém Suchomel
Ředitel marketingu a strategie
SPP CZ, a.s.
5.8.2019
Věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější. Vytváříme pro klienty růstové strategie a posouváme jejich marketing výrazně kupředu.
7.5.2018
Bez kontaktů na nové potenciální zákazníky těžko získáte nové zákazníky, kteří využijí vaše produkty a služby. Proto jste rádi za každý email nebo kontakt, co se dostane do vaší databáze.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace