Základy linkbuildingu – o co jde a jak na to

zavřít a zpět

Základy linkbuildingu – o co jde a jak na to

Zjistěte více o základech linkbuildingu a o všem, co v souvislosti s ním zkrátka musíte vědět. Proč potřebujeme linky neboli odkazy? Jak jsou důležité? A kde vůbec začít? Pojďme na to!

Linky nerostou na stromech

Hned ze začátku si musíte uvědomit, že linkbuilding je nejpomalejším a nejotravnějších postupem, kterému se bohužel nevyhnete, pokud chcete, aby viditelnost vaší stránky ve vyhledávačích jako je Seznam či Google rostla. Linky (bohužel) nevyskakují jen tak z ničeho nic. Musíte si je zasloužit.

A ano, kdyby linky rostly na stromech, museli byste vylézt na pěkně příkrý žebřík, abyste na ně dosáhli.

A proč je vlastně potřebujete?

Linky a linkbuilding vám přináší zhruba 42 % vašeho SEO, čili optimalizace pro vyhledávače. To už je obrovský kus SEO koláče, že? Samozřejmě to není to jediné důležité. Linky dávají vaší stránce určitou reputaci a postavení.

Vaše klíčová slova jsou základem, na kterém se dá stavět. Ale vaše linky vytváří zbytek. A to, co vyhledávače většinou hledají, je právě ona stavba – teprve potom si razí svou cestu k základům. Jestli vaše stavba vypadá dobře, bytelně a je dost vysoká na to, aby ji nikdo nepřehlédl, pak si vaše základy zaslouží větší pozornost a důvěru jako odměnu za to, že dokážou tu velkou a vysokou strukturu udržet.

Idea za tím vším linkbuildingem je veskrze jednoduchá: víc linků mířících k vaší stránce znamená více cizích webů, které právě na ten váš odkazují. Co to pro vás znamená? To, že vaše stránka musí obsahovat něco, co ostatní majitele webu a správce webů zaujme. Díky tomu vás pak ve finále najdou ti, pro které bude váš webový obsah užitečný. Proto na vás vyhledávače, jako je třeba Google, odkazují ve svých výsledcích vyhledávání.

Musíte mít odkazy všude, kde to jde?

Ale pozor, ne všechny odkazy jsou pro hodnocení vaší stránky to nejlepší. Některé linky vás naopak mohou vyjít draho a můžou vaši stránku degradovat. Nemusí to být zničující, ale stejně – mělo by vás to motivovat k tomu, abyste si linky vybírali pečlivě. Vybírání linků v rámci budování zpětných odkazů není nic jednoduchého. Je to vlastně jeden velký komplexní a složitý modul.

Když si vybíráte odkazy, měli byste myslet na několik zásadní aktivit:

Zaprvé se musíte podívat na hodnocení stránky. Proč? Protože čím výš je stránka hodnocena, tím víc z ní můžete Google-benefitu dostat.

Zadruhé se podívejte na specifika webové stránky. Jsou relevantní vzhledem k vaší stránce? Pokud ne, význam linků, které byste ze stránky dostali, se přibližuje k nule.

Zatřetí si všímejte linků, které míří z dané stránky. Jestli jich je hodně, znamená to, že se v podstatě budete dělit se všemi ostatními weby, takže se o benefity budete dělit s jinými weby. V tomto případě je lepší využít stránek, které mají odvádějících linků méně.

Začtvrté omrkněte všechny stránky, ze kterých webová stránka získává linky. Mají dobrou reputaci? Hodí se k vašim specifikům? Možná z nich můžete taky získat linky!

Zapáté zkontrolujte, jestli jsou webové linky funkční. Jestli se chcete zviditelnit (obzvlášť v Google), nefunkční linky by vám moc nemohly. Takže radši hledejte stránky, které nepoužívají nofollow v jejich lincích.

Existuje hodně cest, kterými můžete sbírat linky. Některé jsou efektivní při zvyšování vašeho hodnocení, jiné ve zvyšování provozu stránky a některé jen v zabíjení vašeho času.

Tady je několik způsobů, kterými můžete budovat zpětné odkazy:

  • seznamy a katalogy,
  • postování na fóra,
  • guerilla blogování,
  • výměna linků,
  • placené linky,
  • vyjednávání s webmastery,
  • interní linkování.

O těchto metodách linkbuildingu si můžete přečíst víc všude na internetu. Google to všechno ví. Ale pokud v tom chcete zůstat se mnou, budu se jim věnovat v dalších příspěvcích na našem blogu. Přinesu vám přehled o tom, jak to děláme my a návod na to, jak to můžete dělat vy!

Tip pro vás: Aplikujte to, co jste se tady naučili, na vaši vlastní stránku. Jestli to bude fungovat, tak v tom pokračujte. Jestli ne, tak se na to vybodněte a zkuste jinou techniku. Linkbuilding je často otrava, ale věřte, že se vyplatí!

off
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 28.4.2016

Chtějte profesionální marketing

Spolupráci s MARKETINGOVOU KANCELÁŘÍ.CZ hodnotím jako velmi přínosnou pro naši společnost. Pomohli nám vytvořit systém marketingových aktivit, který nám přivedl nové zákazníky. Líbí se mi, že výsledky těchto aktivit měří, vyhodnocují a optimalizují, takže stále přichází s novými nápady, jak náš marketing posunout ještě dál.

Ing. Milan Růžička
jednatel firmy
Fulgur
11.3.2017
Schválně, jaké pocity ve vás vyvolává samotný termín Marketingová Automatizace? Většině lidí mohou na mysl přijít asociace se slovy mechanický, chladný či neosobní.
26.2.2017
Mění automatizace marketingu svět marketingu? Zcela určitě ano! Obrovské množství informací dostupných on-line na internetu a na sociálních sítích zásadně změnilo způsob, jak zákazníci hledají řešení svých problémů a nakupují.

 

POTŘEBUJETE POMOCI S LINKBUILDINGEM?

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace