Závazek značek vytvářet kvalitní obsah

zavřít a zpět

Závazek značek vytvářet kvalitní obsah

V době, kdy jste zalhceni "slovy a názory jiných" téma obsahu vyvstává do popředí.

Jaký je ten obsah, který chceme jako markeťáci číst a vytvářet? Kam směřujeme?

 

Čtvrtý ročník konference Content marketing 2020 měl podtitul Závazek značek vytvářet kvalitní obsah. A můj první postřeh je, že přínosný obsah se dobře vytváří, když máte kvalitní produkty. A taky je pro markeťáky příjemné čarovat s nápady, když máte dostatečné finanční prostředky na marketing. Proto mě zaujal segment luxusu, ten udává sekundárně trendy i pro nás menší... Více v článku.

 

Co mi konference dala

V kontextu nadcházející “korona krize” na mě jednotlivé příspěvky měly výraznější dopad než přímo po konferenci. A tak jsem vlastně ráda, že jsem se k zaznamenání postřehů dostala až v květnu.

Nejvíce jsem si odnesla ze čtyř příspěvků. Nyní vám napíšu o prvních dvou. Další dva si nechám zase na jindy.

Ale pokud bych měla říct jen jednu zásadní myšlenku.

Obsah je potřeba vytvářet s přesahem na to, co se děje kolem nás. A musí sloužit nejenom zájmům firem, ale především jejich zákazníkům, které musí bavit a předávat jim pro ně důležité poselství a emoce.

 

1. Trendy a novoty v marketingu udávají luxusní značky 

Příspěvek od ředitelky konference Kateřiny Borovanské, která je jedním z největších odborníků u nás na content marketing, byl velmi hutný. Každá věta byla perla. Já nyní zmíním pouze tři tvrdá data, na které myslím, když pracuji pro naše klienty. A myslela jsem na ně intenzivněji, i když to vypadalo, že celý svět je najednou online.

Protože k online směřujeme, jen se nám přechod k onlinu březnem až květnem 2020 poměrně urychlil...


70 % hráčů ze segmentu luxusního odívání věří, že pro ně bude výhodné investovat do nových platforem a upřednostnit je před těmi tradičními.

To je poměrně logické směřování a uvidíme, jak následující korona krize změnu v marketingovém mixu posunula.


100 % nákupů luxusu je již nyní ovlivněno onlinem – neexistuje jediný nákup, který by byl ze 100 % offline.

Nastupujících trendech by měly být i posuny v “kamenných obchodech”, které by se měly posunout z prodejen na touchpointy, kde si zákazník prohlíží a zkouší zboží, které si předvybral již na internetu a zároveň se zastaví například v patře, které funguje jako galerie nebo si posedí u výběrové kávy.

Nákup, který byl tak zamluven přes e-shop, se stane na další úrovni zážitkem. A značky se budou soustředit i na estetično a prožitek z nakupování přímo na místě.

Po korona krizi by mohlo být ve hře, že si zákazníci objednají i zboží a vyzvednou si ho v určitý čas. A budou tak mít čas s prodejcem opravdu jen pro sebe.


V současném světě digitálních technologií si většina mladých nedokáže představit, že by se ve stejném oblečení nechala vyfotit dvakrát.

Co z toho vyplývá?

Prodej textilu se tak mohl posunout k “půjčování oblečení”. Lidé nepotřebují věci vlastnit, chtějí v nich být viděni. To by mohlo být ekonomičtější a ekologičtější. Uvidíme, jak s tímto trendem zahýbala současná krize.


Podmětů z této prezentace by mohlo být více, na ukázku to ale bude stačit. Princip pro mě je vnímat svět kolem sebe, zákazníky i to, kam se můžeme díky technologiím posouvat.

Já jsem každopádně začala luxusní značky i Kateřinu Borovanskou sledovat a využiji jejich postřehy v práci pro naše klienty.

 

2. Prezentace Jiřího Caudra o jeho “jiném knihkupectví” Book Therapy

V kamenném obchodu, který provozují se ženou, se zaměřili na současné trendy. Soustředili se na 4 nej, které zahrnuli do svého podnikání. A nenechali se strhnout pochybnostmi jejich poradců, přátel ani svými, že to nemůže vyjít.

Příběh Jiřího Caudra a Book Therapy je ukázka toho, jak funguje geniální koncept. Spolu s dobrou prací.


Zaměřili se na co nejlepší výběr knih.

V dnešní době jsme zahlceni obsahem. A tak se rádi necháváme pozitivně ovlivňovat osobnostmi, značkami i firmami, kterým věříme. Bereme vážně jejich doporučení ať už filmů, seriálů, knížek, nebo toho, kam chodí na sushi.

V některých segmentech se tak stávají značky, osobnosti i naši nejbližší garanty a pomáhají nám předvybírat obsah, produkty i služby. My, jejich zákazníci, přátelé či followeři se pak nemusíme pročítat tím, čím oni, a vybíráme si z jejich segmentu. (Když chceme.)


Výběrem knih to ale nekončí. V době Airbnb poskytují zákazníkům možnost “být v obchodě i po zavíračce” a užít si čas s knihami, partnerem a kvalitním vínem. Snaží se tedy o nejlepší zážitek.


Pracují jak nejlépe dovedou, jde jim tedy o nejlepší služby. A chtějí se stát nejlepší bookstore.

Můj postřeh z této prezentace je, že promyšlený business postavený na hodnotách, spolu s láskou k práci a odhodláním opravdu vytváří výjimečné. A že vždy nejde o to vytvořit kvalitní obsah, ale vytvořit dokonalý “produkt” a obsah pak není nutné potit. 


Můj další článek zamyšlení nad obsahem samotným, ve kterém se opřu o prezentaci Pietera Vereertbrugghena, který je prezident belgické Asociace obsahových agentur a Rudolfa Kvíze, ředitele agentury Konektor Social.

off
Kategorie: 
Online marketing
Dne: 18.5.2020

Chtějte profesionální marketing

Díky radám a práci partnerů z MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ jsme v obchodní činnosti naší firmy zaznamenali první výsledky po dvou až třech týdnech a za tři měsíce se náš obrat zvýšil asi o 30 %.

Ing. Bruno Vallance
ředitel a jednatel, energetický auditor
Oekoplan Czech Republic s. r. o.
18.5.2020
Ze začátku roku jsme se zúčastnili školení Facebooku, které pořádá společnost www.primakurzy.cz.
11.3.2017
Schválně, jaké pocity ve vás vyvolává samotný termín Marketingová Automatizace? Většině lidí mohou na mysl přijít asociace se slovy mechanický, chladný či neosobní.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace

 

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.