Získali jsme designového Oscara v prestižní soutěži German Design Awards

zavřít a zpět

Získali jsme designového Oscara v prestižní soutěži German Design Awards

Jsme nadšení! V soutěži German Design Awards jsme získali ocenění Special Mention v hlavní kategorii Excellent Communications Design za vytvoření nové vizuální identity pro společnost Gabotherm. Dlouhodobá spolupráce s designérem Tomášem Q Procházkou, naše práce a volné ruce od klienta udělaly své. 

Z více jak půlročního projektu jsme měli radost už v momentě, když klient nový vizuální styl převzal a prakticky okamžitě adaptoval. Své práci jsme natolik věřili, že jsme se rozhodli ji přihlásit do světových soutěží. Ocenění German Design Award vnímáme jako poplácání po zádech, že svou práci děláme opravdu dobře!

German Design Awards

German Design Awards je jednou z nejprestižnějších světových designérských soutěží. Cenu porota uděluje za výjimečná díla, která obohacují celá odvětví designu a oceněné práce určují budoucí trendy. Konkurence v soutěži je děsivě veliká. Uspěli jsme mezi 5000 soutěžícími v 56 kategoriích!

 

Naše agentura získala ocenění Special Mention v jedné ze tří hlavních kategorií Excellent Communications Design a konkrétně za Corporate Identity.

 

Německá porota designu o naší práci v překladu řekla: „Oceňujeme použití kreativity k vytvoření nezávislé značky. Společnost pro spolehlivé sálavé vytápění získává novou firemní identitu, která oslovuje soukromé i profesionální stavitele a instalatérské společnosti. Přesvědčivá aplikace všech úrovní. Od loga přes příručky, analogovou a digitální komunikaci až po sociální média.”

 

Čechům se ovšem poslední roky na soutěži daří, což nebývalo dlouhá desetiletí zvykem:

2020

  • Gold cena v kategorii Aviation, Maritime and Railway Anna Marešová za tramvaj T3 Coupé, která jezdí po Praze
  • ocenění světelné instalace Breath of Light od firmy PRECIOSA v kategorii Excellent Architecture a Fair and Exhibition

2019

  • ocenění v hlavní kategorii Excellent Architecture architektonické studio Pelčák a partner za Kapli sv. Vendelína v Oseku nad Bečvou
  • ocenění pro Park 4Dvory v Českých Budějovicích od autorů Markéty a Petra Veličkových a Davida Prudíka v kategorii Architecture
  • ocenění dílčích výrobků firmy Tescoma v kategorii Excellent Product Design
  • ocenění českého studia Herynek v kategorii Excellent Communications Design za grafiku mořské panny na láhvi a balení rumu
  • ocenění pro Národní památkový ústav za návrh zámecké zahrady v Kuksu v kategorii Excellent Communications Design

Nový kabát pro Gabotherm

Gabotherm je značka uceleného systému produktů a služeb pro sálavé vytápění a chlazení budov. V roce 2019 se rozhodli vytvořit silný brand a expandovat více na mezinárodní trh. V tom momentu jsme byli osloveni, abychom na vytvoření značky spolupracovali. 

Nejdříve jsme si dali dohromady fakta

Sálavý systém Gabotherm je ukrytý v podlaze a stěnách. Teplo nevychází z radiátoru ale rovnoměrně sálá z celého prostoru. Nevznikají teplotní rozdíly ani víření vzduchu. Navíc „topení" uživatelé nevidí, ačkoliv perfektně funguje. Na vytápění ani chlazení tak nemusí vůbec myslet. Nikdy. Montážníci ocení odolné a pružné trubky, které se snadno instalují a projektantům stačí zadat zakázku firmě a ona jim vytápění namyslí. Vše jednoduše bez starosti. 

Firma Gabotherm za 25 let své existence neměla žádnou oprávněnou reklamaci. Jen si zkuste představit to množství výrobků a řešení, jež se za tak dlouhou dobu neporouchaly. Prakticky se dá mluvit o dokonalých výrobcích. Je radost, když pracujete pro společnost, která takovým způsobem cílí na kvalitu a je zodpovědná, stabilní, schopná a drží své slovo. Taková solidnost si zaslouží respekt.

Přes analytiku a koncepci

Než začneme pracovat na brandingu a grafice, vždy se nejdříve hodně ptáme a analyzujeme. Jaký je klíčový produkt? Jaké má vedení plány s firmou do budoucna? Jak komunikují nyní? Jakou komunikaci firma potřebuje a chce? Při tvorbě brandingu si vždy klademe otázku i jaká firma i její vedení je, abychom komunikaci přizpůsobili na míru. Otázek je mnoho a nepřestaneme s nimi, dokud se nedozvíme vše, co potřebujeme.

Po uzavření analytické části přijde na řadu grafik i copywriter.

Designér Tomáš Q Procházka o koncepci komunikace a designu

Celý vizuální styl a komunikace jsme postavili na několika snadno předatelných principech. Jednoduché logo na červené a modré barvě symbolizuje, že systém umí jak vytápět, tak i chladit. Zdánlivě nelogický slogan „Forget About us / Zapomeňte na nás” vychází z bezkonkurenční kvality produktů. Na toto vytápění a chlazení můžete jednoduše zapomenout. Prostě funguje. Po desítky let.

Klient je v komunikaci ke značce a jejím produktům postupně veden. Prvotní sdělení s nimž se potkává jsou jednodušší než slogan, ale ve stejném duchu. „No Worries / Bez starostí”, „Just Chill / Prostě pohoda”, přes „Forget This Heating / Na tohle vytápění zapomeňte” až po „Forget About Us / Zapomeňte na nás”. V klientovi je vzbuzována zvědavost a my nepotřebujeme odbíhat k jiným či zástupným tématům. 

Marketing, byznys a jednotný vizuální styl se vzájemně potkávají v promyšleném brandingu. Vše je vzájemně propojeno, vše má smysl. Od designu produktů, přes veškeré katalogy, letáky a technické listy, spolu s definovaným systémem ilustrací, technických schémat a produktových fotografií, přes merkantilní tiskoviny, veškeré typy plakátů, billboardů až po web, bannery a posty na sociální sítě.

 

 

Co dalo vznik vítězné kvalitě

Fráze, že nejdůležitější je osvícený klient, je otřepaná jen proto, že je pravdivá. My jsme to štěstí měli. Už od začátku nám na projektu a klientovi bylo sympatické několik věcí: 

  • Jednalo se o českou firmu. 
  • Klient s námi mluvil otevřeně o všech aspektech procesu a nechal nás zasahovat i do výroby samostatných produktů. Například změnou barevnosti trubek, změnou prolisů na systémové desce, potiskem výrobků, atd.
  • Tlak na kvalitu nebyl jen směrem od nás, ale i ze strany klienta. Toho jsme si všimli nejdříve uvnitř firmy v rámci přístupu k vlastním výrobkům. Naprosto nás překvapil výše zmíněný fakt, že firma neměla za 25 let jedinou oprávněnou reklamaci. S tím se jen tak nesetkáte. Logicky pak byl vyvozován tlak na kvalitu i směrem k nám.
  • Klient nám věřil. To se pozitivně odráželo ve způsobu spolupráce. Zejména v procesech schvalování, které byly věcné a rychlé. Je vždy motivující, když se projekty posunují kupředu, když se řeší opravdu jen důležité věci a pokud přijde nějaká korekce, pak je to skutečně opodstatněné. Do realizaci se pak dostala věc ve stavu, s kterou jsme v teamu byli všichni vnitřně ztotožněni.

Více o tom, jak jsme dělali rebranding pro společnost Gabotherm, si můžete přečíst v naší případové studii.

Sehraný tým

Spojení naší agentury a designéra Tomáš Q trvá již 10 let.

Za naši agenturu měl vedení projektu a strategie na starosti majitel agentury Richard Kafoněk a branding a tvorbu všech textů měla na starosti copywriterka Magdaléna Milostná. Komunikaci a grafický design již řečený Tomáš Q Procházka.

 

 

off
Branding & Content Creator
Kategorie: 
Marketingová strategie
Dne: 3.2.2021

Chtějte profesionální marketing

MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ  nám ušetří čas i peníze a nejdeme tak cestou pokus-omyl. Jsme velice spokojeni s produkcí, všechny služby a zboží dostaneme včas a bez jakýchkoliv starostí. Kromě obvyklé propagace a aktivit jsme zavedli například komunitní marketing nebo CRM, což jsou cesty, které nám přinášejí zákazníky velice efektivním způsobem.

Šárka Kocandová
majitelka optiky
Optika Šárka Kocandová
11.4.2021
Bez jasného brandingu, jednotného vizuálního stylu a profesionální grafiky (minimálně bez vytvořených šablon) budete sice vyrábět, ale hůře prodávat. Budete mnohem hůře a pomaleji prodávat. Budete dokonce i hůře nabírat a zaškolovat zaměstnance.
1.2.2021
Podle čeho by se rozhodovali zákazníci, kdyby všechny firmy v jednotlivých odvětvích vypadaly a komunikovaly podobně? Pokud by se setřely všechny rozdíly, rozhodovali bychom se podle ceny. Naštěstí v takovém světě nežijeme.

Zjistěte více o našem řešení

Kontaktujte nás

Nechte nám na sebe kontakt

zavřít

Vyplňte položky označené *.

Vaše údaje jsou u nás v bezpečí. Nebojte, spamovat Vás nebudeme.