Zvyšte atraktivitu vaší prezentace

zavřít a zpět

Zvyšte atraktivitu vaší prezentace

Prezentace jsou jednou z velmi důležitých věcí v podnikání a firmách. naučte se, jak udělat dobrou a poutavou prezentaci.

Jen si spočítejte, jak často jste nějakou firemní prezentaci měli nebo nějakou shlédli? Podle statistiky jsou dokonce po emailech druhým nejpoužívanějším nástrojem v podnikání. Jaké jsou zásady, které odliší mistra prezentování od učedníka?prezentace

Obsah i forma hrají důležitou roli

Obsah, dobrá příprava, správně zvolená forma. To jsou základy dobré prezentace. Přesto na to mnoho lidí nedbá a jejich prezentace jsou statické, bez zapojení posluchačů do hry, nejsou ani zapamatovatelné ani efektivní. Často jsou přecpané textem, pojmy a jsou špatně zpracované. Dobrá prezentace přitom potřebuje něco jiného – měla by podnítit zapojení lidí do problematiky a vyvolat debatu.

Okořeňte prezentaci, ale pozor, příliš zdobení škodí

Prezentaci můžete udělat graficky krásnou a nalákat tak posluchače, aby jí věnovali pozornost. Zvyšte vizuální dojem tím, že si vyberete dobré pozadí a font písma. Okořeňte prezentaci nejmodernějšími prvky, jako jsou vysoce kvalitní fotografie, videa, grafy či audionahrávky. Pokud budete mít připojení na internet, zapůsobí živá ukázka z nějakého webu, třeba z youtube.

Slajd doprovázený souvisejícím obrázkem může dobře podtrhnout to, co chcete sdělit. Vyberte obrázky či fotky, které jasně podpoří klíčová sdělení. Použít obrázky lidí je dobrá cesta, jak se napojit na emoce vašich posluchačů a přitáhnout k prezentaci jejich pozornost.

Ale pozor, odolejte vábení vyzdobit prezentaci příliš. Obsah je král a jasnost sdělení je klíč. Neztrácejte ze zřetele záměr prezentace, stále dbejte na to, co je podstatné, co hlavně chcete sdělit posluchačům.

Vzbuďte chutě a podpořte diskuzi

Nezahlťte diváky příliš velkým množstvím obsahu. Raději než slajdy plné textu a odrážek použijte krátká, výstižná sdělení na zhruba 140 znaků, které u vašich posluchačů vzbudí pozornost, zapamatují si je a budou o nich diskutovat.

Něco k zasmání a diskuze nad tématem patří také k dobré prezentaci. Buďte aktivní a konverzaci a diskuzi pomožte například tím, že budete klást posluchačům dotazy, budete dělat malé průzkumy jejich mínění přímo na místě a vybízet je ke komentářům.

Zapojte do přípravy ostatní

Máte prezentaci pro někoho zvenku, pro obchodního partnera, jiné oddělení nebo pro koncové zákazníky? Zapojte do její přípravy kolegy, členy týmu nebo dokonce zákazníky a využijte jejich rad, zkušeností, poznámek, aby vaše prezentace zafungovala co nejlépe. Interakce s dalšími lidmi může přispět k tomu, že lépe dosáhnete svého cíle, ať už je to něco prodat či upevnit vazby s partnery.

Jak připravíte svoji příští prezentaci vy?

off
Marketingový stratég
Kategorie: 
Tipy a rady
Dne: 3.8.2011

Chtějte profesionální marketing

S MARKETINGOVOU KANCELÁŘÍ.CZ spolupracujeme dlouhodobě. Oceňuji, že řeší naše problémy a požadavky tak, že vždy hledají řešení, které je výhodné pro nás.

Otakar Konečný
ředitel
Husse Česká republika
5.8.2019
Věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější. Vytváříme pro klienty růstové strategie a posouváme jejich marketing výrazně kupředu.
5.8.2019
Věříme, že špičkový marketing může výrazně urychlit rozvoj firem a lidí. Proto pomáháme firmám s dobrým produktem, aby byly ještě úspěšnější. Vytváříme pro klienty růstové strategie a posouváme jejich marketing výrazně kupředu.

Zjistěte více o našem řešení

Registrujte se do newsletteru a získávejte aktuální informace